Zo boos! salaris..

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Oh ik ben zo kwaad he! Na mijn zwangerschapsverlof ben ik minder gaan werken (van 32 naar 20 uur) en nu kreeg ik net een mail dat ik pas aan het begin van de nieuwe maand salaris krijg omdat ze per maand moeten kijken hoeveel uur ik precies heb gewerkt, dat krijg ik dan dus ook uitbetaald. Ik vind het echt belachelijk dat ik op de dag dat ik normaal mijn salaris krijg een mail ontvang met deze informatie..

Als ik dit op tijd had geweten had mijn man ff wat geld naar mij kunnen overmaken voor de vaste lasten.. Nu moet ik dus maar kijken waar ik voor morgen het geld vandaan haal wat afgeschreven moet worden. Bahbah nu moet ik dus voortaan ook voor zorgen dat ik op het einde van de maand nog 600 euro op m'n rekening heb..

Daarbij is er tegen mij, toen mijn contract werd omgezet, gezegd dat er verder voor mij niets zou veranderen omdat ik gewoon die 20 uur uitbetaald zou krijgen.. Nou dat blijkt dus ook niet waar te zijn..

Grr.. Ben echt heel boos!

weet iemand hoe het zit als de vaste kosten (verzekeringen, gas/elektra enz) niet afgeschreven kunnen worden? Proberen ze het dan op een later moment nog een keer of krijg ik dan een brief?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Maar werk je ook daadwerkelijk 20 uur? Of wisselt het nog wel eens? Heb je een contract voor 20 uur of variabel?

Als je soms meer dan 20 uur werkt, zijn dat gewoon overuren en die worden (afhankelijk van wat er in je contract staat) vaak pas een maand later betaald, maar je salaris over die 20 uur kunnen ze wel gewoon dezelfde maand betalen.

3. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Betekent dat dat je niet alle maanden 20 uur werkt maar dat het wisselen kan? Zo niet dan lijkt me dit behoorlijk raar en zou ik het zeker niet accepteren. Als je een vast aantal uren als basis hebt dan kun je misschien met ze afspreken dat die standaard wordt uitbetaalt en de rest van de uren later?

Afschrijven proberen ze nog wel een keertje denk ik. Dacht dat je anders een brief krijgt dat het niet lukt. Pas wel op dat ze geen extra kosten gaan rekenen omdat ze het niet af kunnen schrijven.

4. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

Meestal is het zo dat als ze niet kunnen incasseren je een brief krijgt met acceptgiro met het verzoek het zelf over te maken voor die die datum en het verzoek de volgende keer te zorgen voor voldoende saldo.

Soms staat er ook bij dat ze bij een eventuele volgend mislukte incasso kosten zullen rekenen.

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou normaal gesproken werk ik echt alleen die 20 uur per week. Ik heb wel aangegeven dat, als het ooit nodig is, ik hun wel uit de brand wil helpen door meer uur te werken. Die uren zouden dan inderdaad apart uitbetaald worden. Dat maakt mij ook niet uit als dat de maand erop is.

Ik heb na het gesprek over mijn uren een brief gekregen dat m'n huidige contract van kracht blijft met alleen een verlaging naar 20 uur.

6. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    He, wat vervelend voor je. Dit zou idd zo niet moeten. Ik heb ook eens zoiets meegemaakt, nou ik werd er flink chagerijnig van toen.
    Ik zou er wel achteraan gaan bellen zodat het volgende maand niet meer gebeurd op deze manier
    En idd even je rekening aanvullen ( door je vriend of spaar) voor de vaste lasten nu het eind vd maand is.

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Dan lijkt me dit echt onzin en zou ik maar even bellen met je directe leidinggevende

8. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kunnen toch die 20 uur uitbetalen? Bij te late uitbetaling salaris heb je recht op vergoeding. Google het maar eens.

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Dus nu zit je een maand zonder salaris? Of begrijp ik dit verkeerd.?

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

maar als jij een contract hebt voor 20 uur dan horen ze jou voor die 20 uur uit te betalen..

Als je iedere maand een ander x aantal uren werkt en je hebt bijvoorbeeld maar een 0 uren contract dan snap ik dat ze het per maand berekenen.

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja dahaaag dat mag helemaal niet! Bellen met je baas en P&O/salarisadministratie en uit laten belalen en wel nu! Je de kaas niet van t brood laten eten hoor, kom nou toch.

En als ze gaan zeuren dat t moeilijk is zeg je dat je zeker weet dat je in je recht staat en ze dit echt zo snel mogelijk over moeten maken en per volgende maand gewoon zoals het altijd ging. T moet toch niet gekker worden met die werkgevers zeg.

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

anders had je je man gevraagd om wat over te maken, is het niet handig om gewoon zelf bij je man zijn rekening te kunnen (of een gezamenlijke rekening hebben) voor de toekomst wel zo handig dan in elk geval, heb je zelf ook totaal geen spaargeld om even deze periode te overbruggen?

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Krijgen we die weer:( TS baalt en wil haar salaris hebben. Geen gezeur over geld achter de hand hebben en bij de rekening van haar man kunnen.

TS, je kunt altijd een voorschot krijgen. Ik zou gewoon bellen met de personeelsafdeling.

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nee dat vinden wij niet handig.. Mijn man betaalt de hypotheek en de verzekeringen van het huis en ik gas/water/elektra, boodschappen, kleding, auto enz.. Werkt prima voor ons.. (als ik normaal salaris krijg ;))
    Overboeken van spaarrekening gaat wel maar dan staat het er bij mij nooit de volgende dag op, daar gaat een paar werkdagen overheen.

Ik ben nu indd even aan het uitzoeken of het eigenlijk wel mag wat ze doen.. Ik heb de administratie net een mail gestuurd dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik het morgen gewoon op m'n rekening wil hebben.

15. Triskele

ja wat als er echt wat gebeurd dan is het toch handig om te regelen dat je voortaan een extra pasje hebt dat je even over kan boeken? Lijkt mij wel zo handig in elk geval.

Als je dat regelt heb je in de toekomst geen problemen meer.... scheelt een hoop gezeur als er ooit echt wat gebeurd..

16. Triskele

nou dan neem je geen gezamenlijke rekening maar wat als er wat gebeurd met je man ofzo dan kan je niet bij zijn rekening, lijkt me nogal onverstandig als gezin maar goed blijf vooral eigenwijs in plaats van je zaken goed regelen ;) Als je dat had gedaan had je nu geen problemen gehad he?

Dat ik daarnaast niet snap dat jullie niet samen alles delen maar mijn en dijn aanhouden moeten jullie zelf weten maar je geldzaken goed regelen staat daar in principe los van.

17. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik ben je verder geen verklaring schuldig maar omdat je het zo graag wilt weten..

Ik kan gewoon bij de rekening van mijn man, dwz mocht er iets met hem gebeuren ik weet zijn pincode e.d gewoon. Als we een gezamelijke rekening hadden gehad dan was het toch niet anders geweest.. Of denk je dat het salaris dan wel ineens was overgemaakt?

Verder hebben we toen we ons huis kochten een gezamelijke rekening geopend maar wij zagen daar allebei geen voordelen in.. Hoeveel geld maak je over? Wat kan er wel van betaald worden, wat niet? Die hebben we dus weer heel snel opgezegd.

Daarbij hebben we ook nog een eigen zaak en vinden we het belangrijk dat de lonen van onze werknemers ten aller tijde op tijd betaald worden, ongeacht of klanten hun facturen op tijd betalen. Dus het kan bij hem nog wel eens verschillen wanneer ik zijn "salaris" naar hem overmaak. Dus in dat opzicht is het zelfs makkelijker dat we niet alles op de grote hoop gooien.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik snap wel wat triskele bedoeld.

Mocht jou man iets overkomen in de zin van hij overlijdt dan word zijn rekening geblokkeerd en kun je er niet meer bij. Dat was voor ons derden om een gezamenlijke rekening te nemen waar alles op gestort word en ook alles af gaat. De maar goed daar ging dit topic niet over.

T's als jij een contract hebt voor 20 uur per ingaande van het einde van jou verlof mag je geen maand zonder geld zitten. Jouw werkgever is verplicht jou te betalen mits er iets anders in jou contract staat

19. WOW:$ Last van de hitte ofzo??

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63

Deel Deze Pagina