Hoi allemaal, Ik zou heel graag jullie mening willen horen. Maandenlang heb ik mijn cyclus bijgehouden, tot het punt dat ik "weer" teveel met zwanger worden bezig was, dus sinds de 2e van februari weet ik geen data meer. Wij zijn superblij met een supervette positieve test die gedaan is op de 16e mei! Zooooo blij en zoo onwerkelijk! Wauw! Mijn cyclus is rond de 34 dagen, een bloeding ( ongesteldheid?) gehad op de 24e april.... Al klopt dit niet met mijn 34 daagse cyclus. Ik moet zooo lang wachten voor mijn eerste echo, deze is de 5e juli pas en de onzekerheid slaat toe. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik een positive test in handen heb op de 16e mei en mijn ongesteld heb gehad op de 24e april met de lengte van mijn cyclus... Wat denken jullie? Was het misschien een innestelingsbloeding & ben ik nu al 10 weken zwanger? Of hebben jullie een andere theory? Ikzelf ben flink misselijk de laatste 3 weken, al lijkt het iets minder te zijn de laatste paar dagen, ik val staand in slaap & mijn borsten doen pijn plus zijn al behoorlijk gegroeid. Nog wel heb ik iedere dag " ongesteldheids krampen" Ben zooo blij, maar ook erg onzeker.... Graag jullie mening X
Ik vraag me eigenlijk af waarom je zo laat pas een echo hebt, aangezien de 1e echo rond de 10wkn plaats hoort te vinden. Sommigen hebben zelfs eerder een echo. Maar voor de rest kan ik er niet veel aan toevoegen. Wel gefeliciteerd trouwens!
Als je 16 mei posi testte ben je idd zo begin juli 10 weken, hele normale termijn voor de eerst echo. Maar als je 24 april een bloeding had zou je dus na 22 dagen positief getest hebben (12 dagen voor je NOD). Is wel erg veel.. Was het echt zoals een normale ongesteldheid of veel minder en bijvoorbeeld een innestellingsbloeding en zou je dus nog een (ruim) weekje verder kunnen zijn misschien. Lastig hoor.. Anders een pretecho laten maken bij een echo bureau: heb je wat eerder duidelijkheid of het voor dat moment goed zit.
Nuja, ze gaan er heel simpel vanuit dat ik op de dag van testen 4 weken was... Dus nu ongeveer 8 en dan de echo met 12.
Is wel normaal hoor tussen de 10-12 weken een eerste echo. En idd 16 mei is 4 weken dan is 5 juli dus 11 weken en 1 dag.
Abri, dankjewel . Ik weet eigenlijk niet of die bloeding nou even lang en veel was als normaal, ik "denk" korter en minder heftig, maar dat kan ik mezelf nu ook wijsmaken . De reden dat ik besloot een test te doen was dat ik ongesteldheidskrampen kreeg, maar geen bloed..terwijl ik daar normaal de klok op gelijk kan zetten. Ik heb het nog 4 dagen aangekeken, toen getest... Dikke vette streep.
Als je zelf denkt dat je misschien verder bent, zou ik dat toch melden bij de vk en dan misschien toch een eerdere echo. Je zou het kunnen gooien op de testen die je evt. wil laten doen voor de 12 weken (misschien wil je die ook echt wel laten doen, dus dan is het wel fijn dat straks niet blijkt dat je al verder bent!) Ikzelf dacht ook nog niet zwanger te zijn, omdat ik een bloedig kreeg, paar dagen eerder dan verwacht, maar na 3 dagen licht bloedverlies zette het toch maar niet door, dus voor de zekerheid een test gedaan en ja hoor!