Misschien iets verder lezen? Dit willen ze gaan doen omdat de zorgpremies dan inkomensafhankelijk worden. Dus als je weinig verdient (of krijgt) betaal je ook weinig. En de 4,5 miljard euro die dit oplevert wordt weer teruggegeven via een verlagen van de inkomenbelastingschijf van 42% naar 38%. Dus ik zie het probleem niet.
Tsja....Nederland doet dit toch zelf? De meeste hebben gekozen voor de VVD. Ik snap dat maar niet iedereen klaagt, over bezuinigingen dit, toeslagen gekort dat, maar intussen wel bij die partij blijven.
Staat wel tegenover dat de inkomstenbelasting omlaag gaat waardoor je netto meer overhoudt. Maar zuur is het wel....
Mama van drie bengels ben het helemaal met je eens diegene die op die partijen hebben gestemt.. Hebbe we nu daardoor deze ellende
Wij krijgen geen toeslagen. Ook het ene ochtendje in de week dat mijn dochter naar het KDV gaat krijgen we niet. Maar ze willen het inkomens afhankelijk maken. Misschien weer zoals het oude systeem was. Als of er met de SP o.i.d. opgeschoten waren. Kunnen we beter gelijk naar Korea verhuizen. Maar goed, daarom mag je stemmen.
inderdaad inkomensafhankelijk en gedeeltelijke vermindering inkomstenbelasting... Uiteindelijk broekzak... vestzak. Dus of het zuur is te noemen moeten we dan eerst maar eens bekijken.
ze gaan niet zomaar het afschaffen het word inderdaad inkomensafhankelijk en verder ben ik het eens met mamavan3bengels
Wie heeft het hierover op de SP stemmen? Daar was ik sowieso ook niet voor gegaan. Maar zoals het nu gaat, wordt het er niet beter op.
Inkomensafhankelijke premie is veel duidelijker en minder gedoe/heen en weer schuiven van geld dan de zorgtoeslag, lijkt me. En overigens gaat in 2014 de derde belastingschijf van 42% naar 38%, dat zal ook veel schelen. De meeste mensen vallen in deze belastingschijf. Ik vind het echt zo slecht niet allemaal, het had veel slechter gekund. (en nee, ik heb geen VVD gestemd...). De plannen voor de hypotheekrenteaftrek zijn ook niet slecht, behoorlijk eerlijk verdeeld voor zover dat mogelijk is. NOS Nieuws - Plannen regeerakkoord op een rijtje
Wij krijgen de zorgstoeslag 1x per jaar terug (belastingaangifte) dus maandelijks zullen we het niet missen. En ook ik ben het eens met mamavan3bengels, schijnbaar zijn veel mensen het er toch mee eens, anders hadden ze niet VVD gestemd.
Ik mis nog 1 ding in de plannen en dat is het niet verhogen van het eigen risico , maar op zich klinkt het niet heel erg verkeerd, hoe het uiteindelijk allemaal aan het eind van de streep uitpakt moeten we maar even afwachten maar om te beginnen kan ik er redelijk mee leven.
Belachelijk is het. We krijgen allemaal dezelfde zorg. Verdien je 100.000 euro per jaar is het misschien anders, maar gezinnen met 45.000 per jaar krijgen dezelfde zorg als iemand met 22.000 per jaar. Tegenwoordig kun je beter maar parttime werken, dan krijg je genoeg terug en hou je maandelijks net zoveel over als fulltime werken.
Het beste kan je nog in de bijstand zitten, dan houd je met alle toeslagen e.d. netto evenveel over als iemand die zich 40 uur per week de pleuris werkt in een fabriek. Om maar wat te noemen.
Dit schoot ook al door mijn hoofd. Onze buurvrouw leeft van een laag inkomen, maar door alle tegemoetkomingen heeft ze hetzelfde budget voor boodschappen als wij, we houden gewoon hetzelfde over!!!! En wij doen echt geen rare dingen, leiden een heel gemiddeld leven. Maar we piesen met alles naast de pot, behalve de huurverhoging voor het scheefwonen