Pvc /vinylstroken (vloer)

Discussie in 'De lounge' gestart door wondertje78, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Hoi,

Heeft iemand deze vloer in de huiskamer liggen?
    Zoja,hoe bevalt het?
    We willen het over een bestaande tegelvloer heen gaan leggen.

Ben benieuwd....

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Zijn dat van die stroken die ook in badkamers kunnen?
    Zo, ja dan moet dit op een volledig vlakke ondergrond gelegd worden anders wordt dit zichtbaar. Wij hebben om die reden er toen van afgezien

3. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Geen idee of het ook in de badkamer kan...
    Ze gaan eerst de gehele ondergrond egaliseren en dan leggen.

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dat klinkt al beter, mijn man was aan het verbouwen en zou het zelf doen. Nu kan hij veel maar ik durfde de gok daarin niet te nemen;)

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb ze bij iemand gezien waar ik wekelijks kom.ze liggen op zich wel mooi,( inderdaad op een volledig egale vloer) maar ikzelf zou er niet voor kiezen. ik vind ze te stroef en heb zo mijn bedenkingen erbij op de een of andere manier. ik ben benieuwd hoelang ze bij hun mooi zullen blijven eigenlijk.

6. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    @pcootje: Als je man een beetje handig is zou het kunnen.
    maar die van mij is een totale kluskluns hahaha...nee ik laat het wel aan de vakmensen over!

@blup:Hebben hun een laminaat/tegel of geheel egale look,zal toch wel verschillen qua stroefheid hoop ik? er zijn zoveel soorten in...

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Onze buren hebben het laten leggen, idd alle oneffenheden moesten uit de vloer, zij hebben toen meteen vloerverwarming laten leggen. ZIj hebben een laminaatlook vloer. Maar sinds ze die vloer hebben hoor ik haar wel veel vaker stofzuigen :p

8. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Hahaha ze kijkt zeker graag naar de vloer... stofzuigen moet hier toch bijna elke dag met een peuter in huis...dus dat is niet erg

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb ze bij een vriendin gezien ( en in een restaurant ) en ik vind het echt fantastisch spul!
    Vooral als je de wat duurdere hebt, met houtnerf en structuur.
    Echt ideaal met kinderen, goed slijtvast. Als er hier een nieuwe vloer moet komen, dan weet ik waar we voor gaan.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

wondertje hun hebben plankidee zeg maar. maar dan grijs wittig. geen idee of het per soort verschild.

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij hebben ook een PVC-vloer besteld voor in ons nieuwe huis. Nu ligt er een leistenen-vloer in waar wij ook het PVC overheen gaan laten leggen. Het is er eentje met houtnerf en structuur erin.
    Over anderhalve week komen ze overal de boel egaliseren en daarna wordt de vloer gelegd.
    Wij hebben voor zowel boven als beneden gekozen voor project-kwaliteit,die heeft een veel dikkere slijtlaag en zal dus langer mooi blijven.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben het door een vloerenbedrijf in de hele woning PVC laten leggen (niet in natte ruimtes, wel keuken).
    Het ligt zowel op hout als beton.
    Bij beton vlakken ze uit en bij hout hebben ze platen gebruikt. Vloer ligt er super mooi in!

13. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    mijn zus heeft ook zo'n vloer. ze hebben het er nog maar 3 maanden in liggen dus moeilijk te zeggen of het lang mooi blijft. wel lopen er 3 honden overheen en dit beschadigd de vloer niet zover het nu al te zien is.

hun hebben hun woonboot helemaal zelf afgebouwd van binnen maar ondanks de vele kluservaring durfden ze het niet aan om de vloer zelf te leggen en achteraf maar goed ook want het is nog een heel werkje en ook met het verlijmen waren wat problemen aangezien op de een of andere manier de standaard lijm niet wou plakken en ze een aantal banen hebben kunnen weggooien.

de vloer moet echt heel erg vlak zijn want je ziet het anders meteen.

vind het wel een mooie vloer. wil je er ook lang plezier van hebben en het lang mooi houden dan is een kwaliteitsmerk aan te raden.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mooi is ie ook eigenlijk altijd, je hebt zoveel keus!

Wij hebben een M-floor (rustiek oid).

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn ouders hebben zon vloer, ik vind hem erg mooi, dempt gelijk ook veel geluid, hun hebben een donkere kleur dus je ziet er niet veel op, ook is hij lekker warm aan de voeten, ideaal eigenlijk

16. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Haai Wondertje,

Wij hebben het in de badkamer gelegd, is nu zo'n 2 maanden terug dus weet nog niet echt hoe lang het mee zal gaan. (en of het echt goed afsluit voor water)
    Gekocht via handyfloor.nl zij hebben een uitgebreide showroom in Utrecht en volgens mij een kleinere in Helmond. Mijn vriend heeft t zelf gelegd, inclusief dun mdf ondervloertje en hij vond t een eitje om te doen. Je kan t gewoon op maat knippen, dus geen gezaag enz.

We vinden het er wel mooi uitzien, en voor de badkamer prima, en natuurlijk goed betaalbaar maar toch blijft t wel een zeil/vinyl uitstraling houden. Verder hebben we in huis laminaat en dat oogt toch wat stijlvoller.

Ik zou heel goed bij verschillende zaken/merken gaan kijken. Wat wel leuk is van handyfloor is dat je kostenloos via de site 6 staaltjes aan kunt vragen die ze gewoon opsturen! Dan kun je op je gemak thuis is even "voelen".

Veel succes!

17. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben het nu anderhalf jaar liggen. Eerst ook via handyfloor gekeken maar we durfde het toch niet aan. We zijn uiteindelijk voor een duurder merk gegaan en hebben het laten leggen in woonkamer + open keuken. Het bevalt goed, makkelijk bij te houden en van mensen die hier nog nooit geweest zijn krijgen we vaak de vraag of het hout is. We hebben een lichte houtlook, beetje grijsachtig met structuur. In combinatie met de vloerverwarming/koeling werkt het echt heel goed!

Wij hebben trouwens een vloer van TFD

18. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Wat een hoop positieve reacties!!
    Jullie zijn er dus in het algemeen niet ontevreden over.
    Wij gaan zo en zo bij de betere winkel kijken en we gaan er ook zeker niet op bezuinigen,het moet zeker weer 20 jaar meekunnen. nu indd de keuze in merk bekijken ,ook moeilijk hahaha! Van de week maar even op jacht!
    Heeft iemand van jullie toevallig de tegellook liggen dus net als plavuizen maar dan in pvc/vinyl materiaal ?wij vinden de grijze tegellook heel mooi,maar die strips worden er later ingebrand/ingezet...wij vragen ons af of daar snel vuil tussen gaat zitten?

Deel Deze Pagina