mannen vrij in de kraamweek??

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Linda1712, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Mijn man wilde graag vanaf het moment dat onze dochter werd geboren, vrij zijn. Hij is in totaal bijna 3 weken thuis geweest. Zo fijn! Moest ook wel, vanwege mijn keizersnee. Ik kon de eerste paar dagen erg weinig. En ook al is de kraamzorg er wel, ik vond het zooo fijn dat hij thuis was. En hij zelf ook natuurlijk. Echt enorm genoten!

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn is zelfstandige maar had met een collega geregeld dat hij direct vrij kon zijn als de bevalling zou beginnen. Toen ons zoontje geboren was, is hij anderhalve week thuis geweest. Tussendoor heeft hij nog een ochtendje gewerkt. Na die anderhalve week heeft hij nog een maandje minder gewerkt, maar 2 dagen per week. Ik vond het superfijn dat hij veel thuis was. Ik was nog erg immobiel en hij heeft veel zorg op zich genomen en heel veel beschuitjes gesmeerd haha.

Hij zegt nu zelf ook dat hij het bijzonder vindt dat hij de eerste anderhalve maand zo intensief zijn zoontje heeft leren kennen.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier bewust vrijgenomen en we vonden het heerlijk. Ik kon nog niet goed op mijn benen staan, niet lang in ieder geval. Dus hij heeft meteen de verzorging samen gedaan. En hij vond het zo eng dat kleine lijfje. Het heeft hem hier echt goed gedaan en mijzelf ook. Hoe fijn is het om na 9 maanden echt zo te starten als gezinnetje! Deze keer zal hij ws wel een laar dagen gaan werken.

4. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn man had bij de eerste 3 maanden onbetaald verlof opgenomen, zodat we het echt samen konden gaan doen en beleven. Hij had een extreem drukke periode gehad op zijn werk, dus was ook deels bijkomen en aan het einde lekker lang op vakantie gaan...

Bij de tweede zat hij midden in een project dus na 2 dagen moest hij weer werken. Het project liep die week af en het was erg druk, dus hij was die dagen pas laat thuis (1 uur s nachts). Maar daarna is hij weer 2 maanden thuis geweest met lnbetaald verlof, ook met het doel om een andere baan te zoeken.

Nu moeten we even kijken hoe het gaat lopen. Hij is nu de directeur van een MKB en echt gemist worden kan hij niet. Heeft zichzelf de komende 2 weken in ieder geval vrij gepland met het idee thuis te werken. Is makkelijker om even een keertje wel te gaan dan allemaal afspraken af te moeten zeggen.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn man werkt gewoon in de kraamweek maar wel minder. Dus hij blijft thuis tot de kraamhulp er is en is weer thuis als ze weg gaat. Dat hebben we de vorige keer zo gedaan en gaan we nu weer doen (geen kraamzorg gehad bij mijn eerste ivm vroeggeboorte). Ik vind het heerlijk, voor hem is er gewoon niet veel te doen in huis als de kraamhulp er is en de andere kinderen zijn dan toch op de opvang, dus hij bewaart zijn vrije dagen voor als de kraamhulp weg is en ik eventueel hulp nodig heb. Want ik heb nu al 2 keer een sectio gehad en dat krijg ik deze keer weer dus heb ik af en toe iets meer hulp thuis nodig.

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Mijn vent heeft de eerste 2 weken vrij genomen, dus inclusief kraamweek. Mijn bevalling had een lange aanloop (2 dagen fikse voorweeën), waardoor mn vent het zelf ook nodig had om even bij te komen. Daarbij zou ik die eerste momenten met alles niet alleen willen meemaken. Mijn man heeft onze zoon ook voor t eerst in bad gedaan. Mij lukte dat nog niet met de knip. De volgende keer zou hij weer de eerste week vrij willen! En ik zelf zou dat ook willen. We hebben samen heerlijk kunnen genieten, we hadden een top kraamverzorgster die alles voor ons deed, en wij hebben er heerlijk rust door gehad.
    Het is maar net wat je zelf wilt. Maar ik heb hier gemerkt dat mn man er ook behoefte aan had om even alles een plek te geven, inclusief weer bijladen van de bevalling. Is voor de mannen ook niet niks.

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Mijn man had de luxe om 3 weken vrij te kunnen nemen vanaf dat ik beviel.
    Dat was heel fijn!
    Hij vond het wel heel rot om ons weer alleen te moeten laten.
    Voor de hulp had het niet gehoeven.. ik liep een paar uur na de bevalling weer rond en douchte zelf etc. Kraamhulp heeft hier vrij weinig kunnen doen hahaha

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lees idd veel verhalen van weken vrij of zelfs maanden....jeetje dat gaat hier gewoon niet eens zo lang vrij nemen.

9. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    mijn man had zowiezo 2 dagen na bevalling vrij en is daarna gaan werken. De laatste dag van de kraamhulp heeft hij nog gewerkt en daarna lekker een weekje vrij, alleen op de vrijdag is hij na school geweest.
    Morge moet hij weer beginnen :(

10. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Manlief had dikke 2 maanden vrij genomen!!
    Heerlijk was dat, later met tweede kindje gaat hij weer 2 maanden vrij nemen..:D

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    M'n man was thuis toen de kraamhulp er was en ook de week ervoor, ik kon de hond niet meer uit laten.
    Nu heeft hij weer 2 vrije weken geplanned staan alleen nog geen vaste datum ;) ja rond 18 juli haha maar ja kan eerder kan later he.
    Maar op zn werk was dat gelukkig geen probleem.

Hij vondt het iig heerlijk, samen met de kraamhulp idd alles leren over de kleine, nu is hij 'ervaren' papa maar dan nog vind hij het heerlijk.
    En je weet niet hoe de bevalling verloopt, ik kon de eerste dagen snachts moeilijk uit bed komen en dan ging hij voor mij eruit.

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Bij onze dochter is hij heeel lang thuis geweest ( depressie) nu bij deze 2e hopen we dat hij een baan heeft en gewoon kan gaan werken..

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mijn man had geen keuze om wel of geen vrij te nemen. Hij had net een nieuwe baan. Nu ben ik de donderdag voor Pinksteren bevallen dus hij had mazzel. 1 dag bevallingsverlof, 1 dag kraamverlof (heet dat zo?) en dinsdags weer aan het werk. Anders had hij wel een week of 2 na de kraamweek vrij genomen, maar goed het was niet anders.

14. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man is ook zelfstandig ondernemer en had gewoon de maand maart vrijgepland. Ik zou uiterlijk 6 maart bevallen en dat is ook gebeurd. Een weekje van te voren vrij is ook lekker, het was een lange en heftige bevalling en ik weet dat hij er echt van bij moest komen. Zulke heftige emoties en een nacht door, gaat je niet in de koude kleren zitten. Daarna nog ruim 3 weken thuis en dat was ook erg fijn, kon niets/niet veel. In die 3 weken ging wel af en toe een paar uurtjes werken, maar alleen als ik me goed voelde. Toen ik uit het ziekenhuis kwam, was ik erg blij dat hij wist hoe een luier verschoond moet worden, had ik maar 1x gezien.

Kortom, je weet niet wat voor bevalling je hebt, wat voor emoties (beiden) en vooral genieten van die eerste momenten die ik echt gemist heb!

15. Maia

Maia Niet meer actief

mijn man is 2 weken thuis geweest, hij wilde ook gewoon kunnen genieten van zijn pasgeboren baby en niet pas wanneer de kraamhulp weg was, dan is het kindje toch ook alweer een week oud en dat vond hij toch anders. Dus hij is meteen na de bevalling 2 weken thuis geweest.
    bij beide kindjes

16. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hier neemt manlief ook 3 weken vrij. dus de hele kraam week is hij gewoon thuis:).
    hij wil het zelf erg graag omdat het ons eerste kindje is.

17. Username

Username Niet meer actief

M'n man gaat weer werken na de twee vrije dagen. Dan draagt hij z'n caseload over aan z'n collega's en als de kraam weggaat dan neemt hij drie weken vrij. Daarna werkt hij nog een of twee weken halve dagen of halve weken, even kijken hoe het uitkomt.
    Ben benieuwd hoe t zal bevallen, maar ik begrijp van vriendinnen dat dit wel een fijne oplossing is.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    De weken dat ons meisje en ik nog in het ziekenhuis waren heeft hij de eerste dagen vrij gehad, daarna 6 uur per dag gewerkt, toen ik thuis kwam 4 uur. Vanaf het moment dat ze mee naar huis mocht had hij 4 weken vrij, Doordat het extreem druk werd heeft hij vrijwillig de laatste week alweer gewerkt maar wel kortere dagen.

Ik ben daar heel blij mee geweest. Hij heeft hierdoor haar verzorging in het ziekenhuis kunnen doen, ikzelf lag de eerste dagen nog op de stroke unit. Ik was erg blij met de steun toen ik thuis was. Kon nog niet zoveel door de HELLP en de ks.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn vriend is zelfstandige met kantoor aan huis, en hij kon dus heel veel thuis zijn. Maar hij heeft niet helemaal vrij genomen. Onze jongste was 's nachts geboren, en hij ging 's ochtends naar een werkafspraak toe. Dat was toevallig op mijn werk, en ik had ze ge-sms'd dat ik bevallen was. Ze waren verbijsterd dat hij gewoon verscheen op de afspraak, minder dan 8 uur na de geboorte van zijn dochter. :D

20. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn man was de eerste twee weken helemaal vrij en heeft daarna nog twee weken halve dagen gewerkt. Ze is ons eerste kindje en hij moest zelfs meer leren dan ik! Ook de nachten zijn de eerste weken pittig, dus het is ook voor een man fijn om daaraan te wennen (om de drie uur voeden)
    Nu was ik heel erg ziek na de bevalling en heb ik nog een week in het zh gelegen en kregen we daarna nog vijf dagen kraamhulp, maar ook voor hem was deze tijd heel erg nodig.

Deel Deze Pagina