mannen vrij in de kraamweek??

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Linda1712, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik ben 27 juli uitgerekend en mijn man heeft vanaf 26 juli 4 weken zomer vakantie (bedrijf waar hij werkt is gesloten) dus ik hoop dat ik een beetje rond mijn uitgerekende datum beval dan zijn we 4 weken met z'n 3tjes...

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij Mira was hij 3 weken thuis en nu zal hij een maand thuis zijn.

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Mijn vriend zal vanaf het moment dat ik beval 3 weken vrij zijn.
    Mijn moeder is ook nog eens 2 weken vrij nadat ik beval.. Wil namelijk alleen moeder kind zorg van de kraamzorg, voor de rest helpt mijn moeder waar nodig..

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn man vluchte het huis uit als de kraamhulp kwam bij de eerste en ik vond het even verschrikkelijk.
    Bij de tweede lekker geen kraamhulp gehad en mijn man is vrolijk 20 dagen thuis geweest. We hebben echt genoten ervan. :)
    Bij de eerste hadden wij alleen moeder en kind zorg maar stuurde haar na anderhalf uur al weg.
    Ik deed verder alles zelf.
    Bij tweede zonder kraam ook alles zelf gedaan meteen, alleen nam mijn man de verzorging van mijn oudste dochter wel over grotendeels.

5. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Hier heeft vl 2 weken vrij als de kraamhulp weg is!

6. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    mijn man werkt in ploegen dienst en is 24uur werken 72uur thuis.
    dus de situatie is hier geheel anders.

stel ik zou morgen bevallen en hij heeft maandag dienst, dan neemt hij die vrij. de di woe do is hij dan zowiezo vrij. die vrijdag werkt hij gewoon en dan is hij weer 3 dagen thuis.

als hij "normale" dagen/tijden zou werken zou hij de eerste 2 dagen vrij nemen en 2/3 weken als de kraamhulp weer weg is.

7. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Mijn man heeft 3 weken vakantie. Komende week zijn laatste week. Moet zeggen dat het echt heerlijk is om zo samen te wennen.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn vriend krijgt 2 weken vrij vanaf de bevalling. Is standaard in het bedrijf, super fijn!

Anders zou hij vrij genomen hebben, hij is net zo nieuwsgierig naar het kind als ik en dat willen we echt samen beleven.

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Mijn man is ongeveer 3 weken vrij geweest na de bevalling. Hij had de maandag vrij van de inleiding, onze dochter is de volgende ochtend geboren met een spoedkeizersnee. Hij is de dagen dat ik in het ziekenhuis lag vrij geweest zodat hij veel bij mij in het ziekenhuis kon zijn, om te helpen. Dat was erg fijn, want ik voelde me in het ziekenhuis aardig aan mijn lot overgelaten (was blijkbaar erg druk) en ik kon bijna mijn bed niet uit. Toen we naar huis mochten en de kraamzorg er was, was hij ook vrij. Het is onze eerste kindje en erg wennen. ML kon mij helpen en met de verzorging van de kleine (aangezien ik nog niet erg mobiel was) en het is wel erg fijn dat hij ook de uitleg van de kraamzorg hoort, zodat je elkaar kunt aanvullen als de kraamzorg weg is. En het is natuurlijk ook goed voor de hechting tussen papa en kind!

10. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Mijn man had 3 weken vrij vanaf de bevalling. Ik vond dit erg fijn en hij zelf ook. Op deze manier heeft hij veel geleerd van de kraamhulp en zij heeft mij geholpen om mijn bv op gang te krijgen. Bij een volgende zouden we het weer op deze manier doen, het is erg bijzonder de eerste tijd samen als gezinnetje, en nog steeds :D

11. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend is direct na de geboorte vrij. Wij hebben er ook overna gedacht om pas vrij te nemen nadat de kraamhulp weg is. Wij vinden het alleen heel zonde dat hij alle eerste dingen mist. Het is ons eerste kindje, dus ik wil die speciale week graag samen meemaken.

12. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Mijn man was de eerste dag thuis na de bevalling (om de kleine aan te geven, rekening openen, armband met koppie bestellen) en daarna ging hij weer werken. Hij was wel elke morgen thuis als de kraamzorg kwam en was ook weer terug als ze wegging.

Ik heb gelukkig 3 hele makkelijke bevallingen gehad en deed dus al gauw weer dingen zelf, maar dat is heel verschillend.

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja mijn man had 3,5 week vrij zelfs.

14. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben op donderdag bevallen, dus 2 dagen verlof en 2 dagen weekend. Toen is mijn man een week gaan werken, maar wel kortere dagen. Daarna heeft hij pas vrij genomen!

15. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    mijn man zou eigenlijk alleen de dag na de bevalling vrij zijn en dan de rest van de week werken en die week daarna vrij zijn. Maar ons zoontje is afgelopen maandag ochtend vroeg geboren en hij had gelijk zoiets van ik ga deze week echt niet werken (is ons eerste kindje) gelukkig kon hij dat makkelijk regelen op zijn werk. En ik ben ook onwijs blij dat hij er is moet ik zeggen!

Hij is nu lekker 2 weken vrij

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Mijn man werkt voor zichzelf dus hij kan op zich vij makkelijk tegen klanten zeggen dat hij niet kan werken. En gelukkig maar ook!

We hadden het idee dat hij de eerste paar dagen na de bevalling thuis zou zijn en daarna zou werken. Als de kraamzorg weg zou zijn, dan zou hij lekker een week bij ons zijn.

Toen werd ik dus ingeleid met 40 weken en na 2 dagen bleek tijdens het persen het hoofdje te groot voor de 10cm ontsluiting. Dus hop, met spoed naar de OK voor een ks. Gevolg.... Je kunt en je mag de eerste weken niets.:x

Anyway, de eerste drie dagen in het zh heeft mijn man bij ons op de kraamsuite geslapen. Ik kon 's nachts het bed niet uit als W. huilde dus mijn man is gebleven. Toen de kraamzorg kwam deed mijn man nog steeds de verzorging van de kleine en na 6 dagen mocht ik pas voor het eerst de pamper verschonen. Toen de kraam weg was is mijn man nog 1 week thuis gebleven om voor mijn zoon en mij te zorgen.

Dus tja, wat is wijsheid? Het ligt er denk ik echt aan hoe de bevalling verloopt, al kun je dat natuurlijk nooit van te voren voorspellen.

Succes!

17. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Mijn man is 2 weken vrij geweest, niet alleen om dingen te leren, maar vooral om te genieten van onze zoon!

18. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Heb om me heen zo vaak gehoord dat mannen heel stoer alleen de dag van d ebevalling vrij namen en de dag erna en dan weer werken, want de kraamhulp is er toch.

Om vervolgens helemaal kapot op hun werk rond te lopen. Het gaat niet alleen om alle nieuwe dingen, maar de hele impact van d egeboorte van je kind, een bevalling, een heel nieuw leven etc. Dat wordt soms erg onderschat en ik begrijp eerlijk gezegd niet dat mannen soms alleen praktisch denken aan "thuis zijn om t ehelpen".

19. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Je deed ook het huishouden zelf? In d ekraamweek is het helemaal niet goed om al zoveel te doen, ook al heb je het gevoel dat dat wel kan.

20. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Zoals het er nu naar uitziet heeft mijn man vanaf de dag dat ik ben bevallen 2 weken vrij.
    Bij onze twee andere kindjes was het anders omdat we samen werkten en we na 10 dagen en 21 dagen weer zijn gaan varen

Deel Deze Pagina