Ben op een donderdagavond bevallen en mocht maandagmiddag naar huis, man was vrijdag en maandag vrij om dingen te regelen en ons te halen enzo en heeft de 10 dagen dat de kraamhulp er was aangepaste tijden gewerkt. Werkt normaal gemiddeld van 05 tot 19 uur en die dagen van 9 tot 16 en de kraamhulp was er van 8 tot 17/17.30. Zo heeft ze 'm toch wat dingen kunnen laten zien/leren. Daarna was m'n man 3 weken vrij. Ben afgekeurd dus had ook echt alle hulp nodig en heb op deze manier heerlijke kraamweken gehad
Hier nachtdiensten... 1e macht na bevalling vrij maar wel naar huis gegaan ivm hondjes... Rest gewerkt in dagen dat ik in ZH lag ivm KS 1e dag thuis was die vrij... Maar nachten daarna aan werk. Dus toen KV wegging ging ML werken... Smoe is 2 avonden gebleven en geslapen en vriendin 1 avond tot ML thuiskwam... Toen Kiann dus 1 week was, ben ik het alleen gaan doen. Uiteraard liever gehad dat hij vrij was... Maar eigen bedrijf he geen werk = geen inkomsten
Bij de eerste was mijn vriend 2 weken vrij na de geboorte. Bij deze willen we, waarschijnlijk, tijdens de kraamweek dat hij halve dagen werkt. Dus dat hij smiddags er is als de KV klaar is. En dan daarna nog een volle week of misschien 2 vrij.
Mijn man heeft vier weken vakantie opgenomen na de geboorte van ons dochtertje. Hij gaat halverwege volgende week weer aan het werk. Vier weken was geen overbodige luxe. Ze was te vroeg en te klein met alle problemen die daarbij komen.
Mijn vriend heeft 2 weken vrij genomen. Achteraf wel goed aangezien ik door keizersnede amper wat kon doen en ik 2 dagen nadat we thuis zijn gekomen weer opgenomen werd in het ziekenhuis. De kraamzorg bleef zo'n 5 uurtjes per dag. Mijn vriend heeft niet t gevoel gehad dat hij in de weg liep. Zo kon hij dingen leren en voor onze zoon zorgen terwijl zij huishoudelijke dingen deed
Hier heeft vriendlief vrijgenomen voor 2 weken nadat de kraamhulp wegging. jack is op donderdag geboren en op vrijdag kwamen we thuis. Dus vriend heeft alles geleerd van de kraamhulp wat er te leren viel in het weekend en daarna heeft ze het rustig nog eens aan mij uitgelegd toen hij te werk was. Dat vonden we zelf wel erg ideaal, want dan had ik een week langer hulp toen zij weg was en liepen ze elkaar niet in de weg met dingen doen in huis We hadden trouwens een schat van een kraamhulp, ben echt blij geweest met haar!
Bij ons hebben papa's recht op 10 dagen vaderschapsverlof. snap niet dat dat in Nederland niet is ... papa's moeten toch ook kunnen genieten van de kersverse aanwinst?
Tja, vriendlief is leraar, en ik beviel precies voor de meivakantie 2 dagen bevallingsverlof vielen er precies voor. Bij een eventuele 2de tja zo plannen dat het in de vakantie komt gaat lastig, vrij nemen kan hij niet, dus het is zoals het gaat lopen.... Als we wel konden kiezen, zou hij in de kraamweek gaan werken en dan 1,5 week vrij nemen.