Het verbaast mij hoe er op elkaar gereageerd wordt op bepaalde onderwerpen en discussies. Soms echt respectloos. Ik ben hier al best lang lid maar het lijkt de laatste jaren echt erger te worden. Je durft bijna niks meer te typen. Wat vinden jullie lijkt het zo of laten sommige mensen zich compleet gaan?
Laten zich volledig gaan,bovendien lijkt het wel of sommigen dossiers van leden bijhouden met wie,wat heeft geschreven in andere topics om dit weer tegen de opponent te gebruiken in een (meestal kinderachtige) discussie.
Ik ben hier ook al heel wat jaartjes lid en hoewel dit altijd al wel een beetje heeft gespeeld (elk jaar is er wel zo'n topic geopend) vind ik ook dat het steeds erger lijkt te worden. Voor mij iig reden om soms niet eens meer te reageren in topics waarin ik 'vroeger' rustig mijn mening had gegeven.
Als je een keer je mening geeft dan kan je gelijkt een afbranden verwachten. Er zitten hier mijn mening dus... Echt een paar rotte appels
Tja, er wordt ook niks aan gedaan. Je mag hier zeggen dat een ander dom of achterlijk is, dat ie er niet uitziet, dat je het zielig vind dat de ander een man en/of kinderen heeft en ga zo maar door. Zolang je dat hier gewoon mag zeggen houdt t ook niet op.
Vind het vaak zo respectloos hoe er hier met elkaar word omgegaan. Vraag me af hoe ze in het echt zijn volgens mij durft meer dan de helft het niet in het echt tezeggen alleen maar via internet
En dat is naar mijn idee weleens anders geweest. Toen zaten de admins er wat dikker bovenop en werden er regelmatig slotjes uitgedeeld. Of ik herinner het me verkeerd...
Je kan ook zelf gewoon je fatsoen gebruiken.. Maar sommigen weten idd niet wat dat is , verder denk ik dus ook als mammievan2; hier een grote bek en thuis niks te vertellen.
Ik vind inhoudelijke discussies persoonlijk heel leuk en ik kan er prima mee leven als ik het niet met iemand eens ben. Ik betrek het feit dat iemand ergens anders over denkt niet op mezelf. Misschien als je je dingen wel snel aantrekt dat het anders aankomt al die meningen van iedereen. Soms zie ik inderdaad wel eens respectloze reacties, maar ik vind het eerlijk gezegd meevallen. Edit: ik weet niet welke topics er hier bedoeld worden? Misschien lees ik ze niet.
Dit is al sinds ik me kan heugen en ik zit hier vanaf begin 2007. Soms wat heftiger als de andere keer. En meestal komt het door dat er nieuwe leden zijn die even overal hun mening over geven en daar zijn de vaste leden wat gevoelig voor
Nee dat heb je goed dat was de tijd van josien prinses en kwebbel en dat het beheer nog gewoon lotte en Jan hete Strenge maar rechtvaardige modjes
Het is hier idd soms net een wespennest. Vooral de je-stelt-je-vreslijk-aan-kaart wordt snel getrokken. Ook al probeer je het luchtig te houden, dan zijn er nog steeds mensen op hun teentjes getrapt. Je kunt moeilijk iedereen te vriend houden, maar andermans mening kun je ook respecteren en accepteren. Overigens mist bij een forum het meest belangrijke component van communicatie: lichaamstaal en intonatie. NB ik dacht trouwens dat dit topic over zelfstandigen zonder personeel ging.
Vind het een beetje een golfbeweging. Met tijden wordt het erger, maar als het dan een paar keer de spuigaten uitloopt blijft weer een tijdje rustig. Heb ook het idee dat er de laatste tijd minder door beheer/moderators wordt opgetreden, misschien ivm vakanties? Maar daardoor loopt het misschien ook sneller uit de klauwen.
Klopt helemaal en erg jammer. Vooral jammer dat ik het gevoel heb dat ik over alles wat ik typ dubbel moet nadenken omdat er misschien wel eentje kan gaan losbranden... Dus vooral meelezen hier en m'n mening/advies geven als ik weet dat het geen kwaad kan.
Ik dacht eerst gaat over een zzp-er haha. Maar het is wel jammer dat t zo gaat alleen t blijft een forum dus je kunt ook alles zeggen en anoniem. Volgens mij heb ik hier al een stuk of 6 accounts gehad en ook wel meerdere tegelijk. Je kunt je beter maar gewoon weinig van aantrekken denk ik.