N.a.v. Het topic over het wel of niet hebben van een tv vraag ik me af hoe jullie avonden eruit zien. Zitten jullie (meestal) savonds voor de tv? (Er van uit gaan dat je niet hoeft te werken) Of gebruik je de avonden altijd voor het huishouden/sporten/vrienden etc? Ik ben benieuwd!
Beetje verschillend, ik werk soms in de avond tot 23:00. Ben ik vrij, soms kijk ik tv (Netflix vaak) internet ik een beetje, brei, lees, sport op maandag en vrijdag avond. Praat wel eens tegen mijn vriend aan of tegen andere vrienden. Het verschilt
Even uitgaand van een gemiddelde week: Maandag laat thuis van werk, vriend gaat sporten, ik doe de was/werken/ruim wat op. Dinsdag zie ik vaak vrienden. Woensdag samen sporten met vriend of we gaan thuis uitgebreid koken of een film kijken. Donderdag ga ik naar boksles met een vriend. Een of twee weekenden per maand slapen we of bij mijn ouders of bij zijn ouders. Dan plannen we zondagavond een rustige avond met zijn twee. De overige weekenden zien we 's avonds vrienden.
Voor zwangerschap eenmaal per week sporten, ga ik mee verder als eerste trimester voorbij is. Daarnaast eenmaal per twee weken bijeenkomst met vrouwen uit de kerk, man heeft zijn eigen groep ook eenmaal per twee weken. Man zwemt een tot tweemaal per week. Af en toe eens met vrienden afspreken in de avond. Verder vinden wij het heerlijk om serie te kijken savonds die we downloaden, dus op eigen moment kunnen kijken.
Ik wissel af met tv kijken en lezen. Tussen het tv kijken door doe ik wel veel huishoudelijks. Ik ben geen type dat de hele avond languit kan zitten. Dus ik stof af of zoek speelgoed uit oid. Sowieso dweilen en stofzuigen...tafeltjes en stoelen nat afnemen.
Rond een uur of 6 eten, de boel opruimen, keuken schoonmaken etc. Dan ga ik douchen en daarna rommel ik wat in huis. En vanaf een uur of half 9 kijken we vaak serie's op netflix of spelen we een spel op de playstation ( ik kijk haha) Maar heb ook avonden dat ik lekker op de computer zit, radio luister beetje op het forum zitten. Ik heb eigenlijk weinig avond activiteiten, plan het liefste alles overdag en in de avond lekker niks. Nu werk ik al een tijdje geen avonddiensten meer maar voorheen draaide ik er ong. 2 per week.
Ik ben overdag thuis, dus alle huishoudelijke klusjes doe ik eigenlijk dan. En 's avonds vooral met m'n vriend kletsen. Vaak zit hij ondertussen achter de computer, ik lees of kijk tv...we zijn goed in multitasken . En later op de avond meestal samen een filmpje kijken, of Netflix. En voordat kleine uk er was, gingen we regelmatig 's avonds nog even lekker een wandeling maken, maar uk ligt meestal rond 6 uur plat, dus dat wordt hem nu niet
Na het avondeten is voor mij relaxtijd. Op de bank, internetten, tijdschriftje lezen, met de katten knuffelen, spelletje op telefoon, en meestal lig ik ook vrij op tijd in bed dus de avonden zijn niet zo lang. Ik ga 's avonds nooit ergens naartoe. Overdag is voor de actieve dingen, 's avonds doe ik zo weinig mogelijk.
Wij gaan vaak rond 19.00 uur eten, dus tegen de tijd dat onze vrije tijd is begonnen is het al snel 20.00 uur. Als mijn man thuis is gaat dan de tv aan, maar mij interesseert het niet zo. Afhankelijk van hoe slecht de nacht is gegaan bepalen we hoe laat we gaan slapen: 1x of 2x eruit geweest tussen 0.00 en 6.00 is 21.30 uur naar bed 3x of 4x eruit geweest tussen 0.00 en 6.00 is 20.30 uur naar bed Soms ga ik ook wel eens gelijk na het eten slapen, als het echt heel erg is geweest, maar andere dagen doen we ook wel eens gek Dan gaan we om 22.30 uur naar bed. In de tussentijd hangen we op de bank met een tablet of tv aan.
Nu met de baby zien mijn avonden er ook meer uit zoals die van jullie, maar ik moet zeggen dat ik daar echt heel verdrietig van word. Ik houd simpelweg niet van bankhangen haha, heb geen rust in mijn kont. Hoop daarom dat het gauw beter zal gaan, zodat ik mijn leven weer een beetje op kan pakken.
als ik klaar ben met sporten, languit op de bank, tv kijken, lezen, op de tablet, met mijn man kletsen, 100x naar boven lopen soms voor de kids, slapen of leren.
Wanneer ik werk: Ik kom thuis van de kleine en ga eerst even wat uitrusten. (pc/tv) en wat eten. Na enkele uurtjes als ik uitgerust ben ga ik wat aan het huishouden doen. In de late avond/nacht kijk ik een serie of game ik wel eens. Wanneer ik vrij ben. Dan kijk ik meestal even een serie en ben ik enkele uren bezig met het huishouden. Alles bijhouden en af en toe achter de pc.
Na het eten ruim ik de keuken op breng de kinderen naar bed en dan ga ik zitten met een groot glas thee achter de computer of tv. Soms ook wel saai maar in iets actiefs heb ik 's avonds geen zin meer en echte hobby's heb ik niet in de avond. Of mijn man er iş verschilt per dag, soms moet hij werken voetballen of iets anders. Rond 23 uur ga ik iig naar bed.
In de winter kijken we vooral tv door de weeks in de avonden. OP woensdag wandel ik en vaak nog 1 avond. Voor de rest vind ik het heerlijk om op de bank te zitten en lekker te haken/recepten opzoeken. In de zomer zijn we vaker op pad. Sowieso gaan we dan na het eten met de kinderen nog een rondje wandelen/fietsen of we zitten buiten.
Wij kijken wat tv. Mijn man doet administratie. Zien vrienden. Gaan op visite. Ik ga naar yoga, man gaat jagen, ik lees een boek of doe schoonmaak klusjes. Heel divers en niet elke dag hetzelfde
Na het eten opruimen, keuken schoonmaken. Nog even met de kleine spelen en hem dan douchen/in bad en naar bed brengen. Als kleine slaapt gaan wij lekker bankhangen, lezen of een spelletje doen. Heerlijk vinden wij
Tegen de tijd dat we beide thuis zijn gekookt hebben, opgeruimd, kleine in bad en bed is het rond 20.00 uur. Meestal dan iets van was vouwen/vaatwasser/administratie o.i.d. Daarna meestal of douchen/in bad met boek of lezen of een serie kijken. Of beetje internetten/whatsappen of bellen. Daarnaast ga ik sowieso 1 a 2 keer per week sporten. En meestal ook nog een avond a één keer in de twee avonden dat ik iets ''heb'' (etentje, afspraak vriendin etc)
Rond 20.00 plof ik op de bank en doe ik niks meer Nee als mijn vriend thuis is gaat het allemaal wat sneller en zit ik meestal rond 19.30 op de bank Ik doe als ik thuis ben uit werk het huishouden , ga koken (wij eten om 17.15 ongeveer) daarna ruim ik de keuken op en gaat papa met de jongste douche daarna gelijk dochter erachter aan , ik doe ondertussen de was en pak de jongste aan van papa. Hun spelen nog even , oudste maakt huiswerk dat soort dingen. Ik rommel nog even door. Zoon gaat tegenwoordig rond 19.30 naar bed en als vriend er is ben ik dan ook klaar Als vriend er niet is ben ik meestal nog even bezig. Zoon doucht vaak met dochter of als zij er niet is met mij. Als ik hem op bed heb gelegd doe ik de was of ruim de keuken nog op. Streven is met goede tijden op de bank te zitten vriend kijkt graag tv , ik meestal op de iPad. Heel saai eigenlijk Oh en ik sport normaal ook 1 avond in de week. 1 in de ochtend en in weekend nog een keer
Op de dagen dat ik werk ben ik pas rond 6 uur thuis en ben dan 's avonds helemaal op en blij dat ik om 20 uur kan gaan zitten haha. Meestal kijk ik dan wat tv of een leuke serie op Netflix. Ik heb een vaste avond per week om te sporten met een vriendin. Iedere 1 ste woensdag van de maand draai ik 's avonds bardienst bij de sportvereniging van de kinderen. Ik deed dit voorheen 2x per maand maar werd echt een beetje teveel van het goeie en nu 1x per maand. Ik vind het leuk en gezellig om te doen hihi. Dit was het wel zo'n beetje en ben vaak ook in de avonden nog bezig met het huiswerk van de kinderen.