mannen vs vrouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Joppie1, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    hier is net als bij veel anderen de kleding toch wel een punt. Ik heb soms het gevoel compleet voor schut te lopen. Oudste zoon kleed zichzelf aan en kiest dus zelf de combinaties. En aangezien dat een jongen is, kiest hij zoals een man dat zou doen. (Achterstevoren met zijn ogen dich ofzo?) En mijn man kleed de jongste aan, dus die ziet er al net zo bijzonder uit. Ik denk altijd maar: mensen die ze zien denken toch bij zichzelf "Hé, die kinderen zijn vanochtend vast niet door hun moeder aangekleed." :D Op dagen dat ik het belangrijk vind, leg ik kleren klaar voor de jongens. (Verjaardagen en schoolfoto e.d.)

Verder zijn er niet echt verschillen tussen mijn man en mij. Nou ja, papa kan beter met lego en autootjes spelen. Ik heb daar het geduld niet voor. Ik ben wat stoerder met ze als het gaat om stoeien, buiten spelen, klimmen en klauteren enzo. Papa vindt het al gauw eng en houd ze het liefst dich bij zich en dan vooral geen 'gevaarlijke' dingen doen. (Op een muurtje klimmen en eraf springen of in een wat hoger klimtoestel.)

Het enige waar mijn man mij nog steeds in verbaast, is dat hij echt opgelucht kan reageren als ik na mijn uitslaapochtend beneden kom. "Gelukkig, dan kan ik even naar de w.c." HOE doet hij dat op zijn vrije dag als ik werk? Houdt hij het dan op van 8 to 6? Bizar... Je kunt toch best even naar de w.c. als er twee kinderen spelen.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Mijn man is sinds de geboorte van onze dochter en dag minder gaan werken. Nou. Hij moest toch echt wel even wennen dat ik dan ook verwacht dat er wat gebeurd is in huis!
    tegenwoordig gaat dat best goed, misschien niet zo veel als ik zou willen maar hij doet zeker z'n best. Er wordt uitgebreid gestofzuigd en gedweild en eten gekookt enzo en verder heeeeel veel met onze dochter geknuffeld 😍

Het gebeurt echt wel dat ik thuis kom en dochter nog in pyjama zit ofzo, maar dat vind ik niet zo belangrijk bij zo'n kleintje.

Outfits uitzoeken kan hij ook prima, wel zou ik het zelf altijd anders doen, maar ze zit er niet raar bij ofzo.

Zou hij het zonder mij redden? Zeker weten. Zouden dingen dan anders gaan? Absoluut!

Ik vind wel altijd dat ik als vrouw wat praktischer te werk ga. Is er bijvoorbeeld reclame op tv,dan ruim ik even de vaatwasser uit of hang een wasje op ofzo. Manlief moet ik alles heel vaak vragen (ophangen van een haakje duurt rustig en paar weken)

3. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn ex deed eigenlijk nooit wat met de kinderen.
    hij heeft nooit een kind een fles gegeven, in bad gedaan of op bed gebracht. hij had altijd wel wat beters te doen.

begin dit jaar zijn we gescheiden, en nu moet hij dus wel. als ze daar zijn. de oudste is er elke zondag en die redt zich wel. maar de jongste van bijna 3 kan hij nog niks mee.
    hij neemt haar alleen mee als hij naar familie gaat ofzo.
    soms wil de oudste bij hem slapen maar belt hij savonds half 8 al dat hij niet kan slapen en naar huis kan komen. hij redt zich er echt niet mee.

ik vind het echt vervelend dat hij niks zelf oplost, als de kinderen naar huis willen probeert hij ook niks meer tot het tijd is, nee hij brengt ze gewoon een paar uur eerder thuis.

hij kan wel huishoudelijke dingen en koken enzo, maar de kinderen zijn teveel moeite. hoop dat het wat beter word als de kids ouder worden. maar ben bang dat ze zo nooit een goede band krijgen met hem.

4. Hahahaha, deze is echt geweldig!

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hahaha, zo herkenbaar. Ik heb zelf geen auto, maar mijn moeder reed al een jaar of 10 in dezelfde en toen ging dat ding kapot, belde ze de garage en die vroegen wat voor auto het was. "Ehh.....hij heeft 4 wielen en een dak?"
    Nu heeft ze een nieuwe auto. Zal eens vragen of ze al weet wat voor auto het is :p

Deel Deze Pagina