Goedemorgen, Ik sport 3/ 4 x per week 45 minuten. Ik wissel cardio, buik, benen, billen en armen af. Ik sport 1 dag, 1 dag rust etc.. Menu gisteren: Ontbijt: Magere yoghurt, druiven, peer en handje amandelnoten Tussendoor: appel Lunch: 2 bruine boterhammen met een groente omelet (2 eieren, bosui paprika, courgette, prei) Tussendoor: - Avondeten: zilvervliesrijst met ui, amandelnoten, cashewnoten en broccoli. Is er iemand aanwezig die eens haar mening/ tips wil geven over mijn eetpatroon? Wat kan ik beter achterwege laten, wat kan ik toevoegen, dat soort dingen... Ik lus geen vis, vlees en kaas dus dat valt af. Bedankt!
ja mijn eerste gedachten was dus, geen vlees vis. dat zijn hele goede dingen juist als je sport. maar wat is je doel? afvallen, spiermassa kweken of onderhoud? ik fitness 4x in de week en eet op onderhoud en een dagmenu van mij kan bv zijn o brinta t banaan l grote bak met tonijn, rauwkost en 2 volkorenboterhammen t 250 gram kwark d zilvervliesrijst, 250 gram groente en 150 gram kipfilet t kwark en nog een handje noten
Hahah, klopt maakt het er niet makkelijker op... Heb naast noten/ fruit ook geen idee wat ik als tussendoortje kan eten.. Mijn doel is om iets (kilo of 2/ 3) af te vallen en strakker te worden.
rijstwafels pindakaas avocados peulvruchten bevatten wel eiwitten maar niet in net zon hoge biologische waarde als vlees . maar helemaal geen nekle vis of vleessoort die je lust. of op een andere manier klaargemaakt? helemaal niks lusten kan ik me persoonlijk gewoon niet voorstellen, plus darabij maar dat is mijn mening als je echt iets wilt is het af en toe gewoon bikkelen. ik vind kwark ook echt niet te freten maar gewoon niet proeven en die bak naar binnen lepelen. klaar. ik wil spieren dus daar zitten ook weleens mindere kanten aan.
je hebt toch echt eiwitten nodig. Heb je tofu wel eens geprobeerd? Anders zou je toch echt eiwitshakes moeten nemen (ook niet te vreten trouwens). Ik lust ook geen kwark, maar neem het wel ivm het opbouwen van spieren, want zonder spieren zul je er echt niet strakker uit gaan zien meid. Vlees/vis lustte ik ook niet, maar heb het mezelf aangeleerd. Ik maak het lekker met bepaalde kruiden. Waar een wil is, is een weg
Rijstwafels is wel een goede! Groenten/ noten enz. eet ik iedere dag. Oke, het is een combi van niet lusten en niet eten. Ik ben 15 jaar vegetarisch. Vleesvervangers eet ik een keer of 2/ 3 per week.
Let op je tussendoortjes, 6 eetmomenten per dag. Toen ik nog roeide aten we vaak boterhammen met eierkoek, banaan en jam. Heel veel energie per hap Let er bij je cardio op dat je niet te hoog in je hartslag gaat zitten (140 pm) maar het wel zeker 45 minuten volhoudt... dodelijk saai (vond ik altijd) maar wel het effectiefst om vet te verbranden.
Lust je helemaal niks aan vlees? Ik kan het me haast niet voorstellen. Kip bijvoorbeeld kan je op honderden manieren klaarmaken (niet alles even gezond natuurlijk) maar toch. Ik sport 4x in de week vooral kracht en wil hetzelfde als jij, alleen iets meer afvallen nog. Ik eet bijvoorbeeld: Ontbijt: schaaltje havermout met appel Tussendoor: rijstwafel met pindapasta Lunch: drie volkoren crackers met 30+ kaas en komkommer Tussendoor: sinaasappel Avond: salade van spinazie, kidneybonen, gekookt ei, zoete aardappel en tonijn. Tussendoor: klein bakje kwark met walnoot. Als ik niet genoeg eiwit binnenkrijg gooi ik er nog een eiwitshake tegenaan.