Sombere dagen...

Discussion in 'De lounge' started by Loesje33, Jun 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesje33

Loesje33 Lid

Jun 11, 2013
    94
    0
    6
    Soms heb ik zo'n dag, dat het gewoon even niet gaat.. Dat ik moe ben van altijd maar moeten vechten voor alles.
    En dat ik denk wat heeft het voor zin, het word toch niet beter..
    Sterk zijn voor mijn jongens, zorgen dat er brood op de plank komt, het einde van de maand halen..
    Alles alleen moeten doen, ben er zo klaar mee..
    Ach ja.. Morgen weer een dag..

Moest het even van me afschrijven *zucht*

2. susy26

susy26 Niet meer actief

'digitale knuffel'

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heel herkenbaar hoor! Ik ben vandaag ook moe moe moe. En dan wel trots dat we de dag zonder problemen tot een einde hebben gekregen! Als ik dagen heb dat het me even te veel is qua geduld dan slik ik druppeltjes van bach bloesem remedies. Vind zelf dat dit goed helpt!

4. penseel

penseel Niet meer actief

Ook al voelt het nu zo. Wees trots op wat wel lukt.
    Soms is het zwaar en zeker niet makkelijk.

Plan tijd voor iets voor je zelf. Al is het maar een domme film met iets lekker.

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    helaas heel herkenbaar ik heb ook de vraag soms is dit alles.. ik werk niet.,.
    0mdat het niet hoeft.. financieel...
    ik ben thuis voor het poetsen kids verzorgen en huis verzorgen
    en meer niet
    vaak denk ik is dit dan echt alles voor de komende jaren..
    ben ik daarom geboren
    soms leef ik ook van dag tot dag

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mooi gesproken.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit heb je zelf in de hand.
    Een baan buitenshuis zoeken of vrijwilligerswerk.
    Ik zou van hele dagen thuis en poetsen ook hondsberoerd worden.
    Tijd voor een positieve wending zou ik zeggen.

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    ik woon in belgie..
    niets in de buurt
    geen auto en geen rijbewijs..
    dus word lastig.. met 3 kids

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Rijbewijs halen?

Iedereen heeft wel eens van die dagen. Maar goed schouders eronder en er weer tegenaan. Had gister een rotdag, maar goed, mijn man is gister voor waarschijnlijk 6 weken opgenomen in het ziekenhuis. Maar ik laat me niet kisten! Als het goed is komt hij er weer gezond weer uit en dat is toch het belangrijkste, dat iedereen gezond is... helaas denk je daar vaak pas goed bij na als er iemand ziek is. Dat heb ik trouwens niet, ik waardeer altijd al elke dag dat iedereen gezond is, hoe groot de dip soms ook kan zijn :)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gisteren was ook wel een hele grijze dag, qua weer. Als ik dan al een beetje neerslachtig ben, helpt dat niet mee. Maar gelukkig gaat de zon (letterlijk) weer schijnen de komende tijd dus dat zal vast ook schelen!

11. Baby 2

Baby 2 Actief lid

Nov 12, 2014
    235
    1
    16
    Voor lovepeet lijkt het mij logisch om met dat rijbewijs te beginnen, dat is dan letterlijk de weg naar de wereld.
    On topic, in je eentje is het soms zwaar. Heb ik ook ( maar) 4 jaar gedaan. Je hebt zo zelden even vrijaf. Veel verantwoordelijkheid. Maar als het goed gaat, of je eruit komt, het einde van de dag soms maar haalt... Is dat wel jouw prestatie. Als er geen mensen in je buurt zijn die het zeggen, zeg het tegen jezelf: super dat je dit gered hebt! Goed gedaan! Weer gehaald! Wees ook trots op jezelf, want je doet het toch maar even.

12. Traum

Traum Actief lid

Jan 13, 2014
    388
    0
    16
    Heel veel sterkte, komen echt weer betere dagen aan al is het soms lastig te geloven ook het lichtje gaat voor jou weer schijnen.

Lovepeet, ben ook thuis bij de kinderen en heb geen rijbewijs, daarnaast maak ik veel gebruik van het openbaar vervoer, ga lekker met de kids naar buiten dat soort dingen, hele dagen poetsen zou ik ook niet vrolijk van worden, zijn zoveel leuke dingen die jullie samen kunnen ondernemen, daarnaast tijd voor jezelf plannen is ook heel belangrijk even geen 'mama' zijn.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    heel makkelijk gezegt rijbewijs kost best veel geld! .
    dus ja.. ik wil er wel aan beginnen maar ik moet wachten op mijn belasting geld.
    we gaan het zien dus

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    open baar vervoer hier. is echt not done
    zeker niet met eenkind van 6 maand een kind van 2 en een kind van 4
    bussen zitten hier vol met schoolhjeugd

maar ik laat me niet kisten hoor hahaha

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Volgens mij laat jij je wel een beetje kisten. Thuis bij de kids vind je niet alles. Werk is geen optie want alles is ver weg. Rijbewijs kost te veel geld (ofwel financieel zou het toch wel een beetje handig zijn als je werkt????) Openbaar vervoer is geen optie met kinderen. Maar kun je er wel mee naar een eventuele werkgever? Kan je man dan niet de kinderen naar de oppas brengen?

Denk in oplossingen en niet in 'ja maar' of accepteer dat dit je leven is en maak er wat moois van. Werken is ook niet alles.

TS: Het lijkt mij zwaar om alles alleen te moeten doen. Maar jij doet het maar mooi wel even! Wees trots op jezelf en weet dat een slechte dag er ook bij hoort. Of je het nou alleen doet of samen. Dikke knuffel!

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het kost veel geld maar je gaf al eerder aan dat je niet hoefde te werken omdat het financieel mogelijk is.
    Hier ook 3 kinderen waarvan 2 op de basisschool en ik heb ook weleens baaldagen maar ik laat mijn kop niet hangen en maak er gewoon het geste van.
    Mijn man is vaak in het buitenland en sta er ook vaak alleen voor maar ik ga niet zwelgen in zelfmedelijden want dan wordt het helemaal zo somber en grauw.

17. Traum

Traum Actief lid

Jan 13, 2014
    388
    0
    16
    Ik was in het begin ook geen fan van het openbaar vervoer, maar neem aan dat daar de bussen niet alle uren vol zit met jeugd? En anders maar wel denk ik dan haha, is gewoon een drempel waar je even over heen moet ;) Had ik zelf ook en ben blij dat ik het heb gedaan je krijgt zoveel meer mogelijkheden, en daarnaast de kleine van 6 maanden kan makkelijk mee toch? Als hier de kleine straks geboren is dan ga ik ook gewoon met de bus naar het consultatiebureau want dat zit hier een dorp verderop. Kinderwagen in de bus en gaan met die banaan. Niet in hindernissen denken maar in oplossingen want geloof mij anders kom je nergens, en ik weet dat het soms moeilijk kan zijn want ik dacht ook altijd zo.

18. Loesje33

Loesje33 Lid

Jun 11, 2013
    94
    0
    6
    Dank je, lieve dames.. Voor de lieve woorden

Het gaat weer beter gelukkig..
    Heb mezelf een schop onder de kont gegeven haha
    En inderdaad een Lekkere kop thee en de zon doen wonderen 😊
    En natuurlijk de liefde van mijn 2 heerlijke mannetjes

19. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Realiseer je dat iedereen dit soort dagen heeft, niemands leven is zoals het op Facebook wordt gepresenteerd ;)
    Ik heb het zelf ook wel eens, dat ik me vooral afvraag waar ik het allemaal voor doe, heb mijn vader verloren aan kanker vorig jaar en daar ben ik boos en teleurgesteld over. Maar goed, ik probeer ook wel vaak afleiding te zoeken. Net even een kwartiertje in de zon gelegen met een boekje, dan voel ik me direct weer wat beter. Sterkte!

20. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,594
    1,051
    113
    Hier
    Hier ook vaak baal dagen. Ik zorg alleen voor me kleine meid. Vooral de avonden vind ik vaak saai. Zij ligt op bed en dan zit ik thuis want ik kan niet weg. Nu met het mooie weer voel ik me beter, maar met slecht weer het weekend door komen is soms ook zwaar.
    Plus het schuldgevoel. Als we veel ondernemen put ik haar uit. Als we thuis zitten kijkt ze veel tv en voel ik me down

Share This Page