owja, en zelf laten versloeberen werkt bij mij ook niet, want als er vervolgens visite in aantocht is stier ik zelf door het huis en dat draait altijd uit op ruzie en stressen Ik ga maar weer es koken..
@puzzcat Hahaa ja ik ga zeker relaxen.. En genieten van de kleine straks..Heeft hij zelf ook gezegt..Dus dat laat ik mij niet de 2e keer zeggen @mamavanrowan Die van mij heeft oproepdiensten..Hij moet in de week wel iets van 70 uur paraat staan..Maar als er niemand overlijdt ja dan is ie gewoon thuis.. Dus hij kan best wat doen in huis zeg maar.. Hoop dat als de kleine meid er dalijk is dat ie ook veranderd..Hij hoeft ook niet alles te doen hoor.. @Antje Haha okee dan ! Heel af en toe zet hij zelf de wasmachine aan..maar dan moet ie zijn werkleding uitwassen.. Die van mij laat ook de was gewoon liggen..Als de wasmachine klaar is bijvoorbeeld..Hangt ie het ook niet even op.. Of als de was droog is, laat ie het ook gewoon hangen totdat ik het maar opvouw... Maar dat is idd wel een idee..Ga ik ook uitproberen hihi.. Gewoon laten staan totdat hij zelf actie gaat ondernemen @Punieka Ja hij doet wel de hond idd.. Ik denk ook gewoon dat het man eigen is haha rommel achter hun reet aan laten slingeren en niet opruimen..
hallo! Mijn vriend werkt 40 tot 50 uur in de week en ik 36.. Ik zou nmijn vriend doordeweeks niet eens vragen om wat te doen! Ik werk zaterdags dus hij doet zaterdags de huisohoudinh maar de rest van de week doe ik het gewoon.. vind het echt belachelijk als je zelf thuis zit of minder uur werkt dan je vriend/ man dat hij dan nog eens de was moet doen als hij naar een lange dag thuis is ...
Neuh, vind dat niet zo belachelijk eigenlijk. Je maakt samen alles vies en is het in mijn ogen ook redelijk als hij ook wat doet in het huishouden. En als je zwanger bent helemaal. Mjah, maar da's mijn mening. Ik zit hele dagen thuis en hij werkt 40 uur per week. Maar ik zorg hele dagen voor een dreumes, dat vind ik ook werken. Krijg er alleen niet voor betaald. Het huishouden hoeft van mij niet 50/50 verdeeld te worden, maar dat hij helemaal niks hoeft te doen, nee dat niet.
Maar er zijn ook genoeg mannen die niks doen terwijl de vrouwen ook full-time werken, net als de man...... Hier moet ik mijn mannetje af en toe een beetje aansporen maar zoals vandaag hadden we de afspraak om de woonkamer goed op te ruimen (hebben net alles opnieuw geverfd) maar omdat ik me niet top voelde vandaag mocht ik gaan liggen en heeft hij de woonkamer gedaan! Heerlijk, ik heb alleen twee wassen gedaan! Wassen doe ik trouwens alleen, ik heb hem wel eens gevraagd een was aan te zetten en dat heeft hij op zijn manier ook gedaan maar je wilt niet weten op welke programma's die machine dan wordt gezet! hahaha
Ben het helemaal met je eens maar.....ik maak niks vies in huis! Ik ruim het meteen op! Als alle mannen dat zouden doen was het in huis een stuk netter en zouden wij niet zo veel rotzooi hoeven opruimen
Hihi, daar geef ik je helemaal gelijk in! Als mannen meteen alles achter hun kont zouden opruimen zou dat weer een boel werk voor ons schelen!
ach jaa..het is maneigen denk ik .... mijn vriend doet zn best maar ik moet ook heeeeeeel vaak eerst vragen of hij dit of dat wilt doen en dan doet ie het wel hoor enmeteen ook. maar wilde dat ik het een keer niet hoefde te vragen.
Dat is bij ons ook altijd een heel groot irritatiepunt geweest.. Hij vond dat het huishouden mijn taak was en dat hij als hij thuis kwam van een dag hard werken ni8ks meer hoefde te doen. Terwijl ik een fulltime studie doe en daarnaast ook nog voor ons kind zorg. Dit is dan ook 1 van de 100 redenen waarom we uit elkaar gaan. Nu wonen we nog wel samen in een huis omdat ik nog geen huis heb en ik ben wel een heel stuk makkelijker geworden, hij doet nu zijn eigen was. En ik kook gewoon niet als ik laat thuis ben (mijn zoontje gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf en dan zijn we pas om kwart voor 7 thuis) dan ga ik of bij mijn moeder eten met mijn zoontje of ik eet op de universiteit. Maar wat ik wel vind is dat wij vrouwen vaak moeilijk doen en zeuren dat de man het niet goed doet terwijl hij het wel probeert.. Dus mijn tip, laat hem gewoon de was opvouwen al past het niet op de stapeltjes en laat hem stofzuigen en ga het dan niet nog een keer doen want dan snap ik wel dat hij het de volgende keer niet meer doet..
Ik vind het hele topic érg herkenbaar, maar bovenstaande herken ik nog het meest. Als ik een hele dag alleen thuis ben is het huis nog redelijk aan kant, maar als vriendlief ook thuis is, is het binnen de kortse keren een bende... Hoe doen ze dat toch?!
haha heel herkenbaar! Ik werk thuis, maar met 2 kinderen ongeveer 90 uur per week, 4 katten en 1 hond kan hij ook wel wat doen hoor! Hij werkt 40 uur op kantoor en het huishouden is altijd al een strijdpunt geweest. Altijd op en aanmerkingen, maar zelf iets doen... Ja als de haren je om de oren vliegen en de vaat tot aan het plafond staat. Ik ben zelf ook een chaotisch persoon, maar hij is helemaal erg. Alles wat hij pakt laat hij ook staan. 's avonds even zijn vuile kleding in de wasmand doen... nee er is meer ruimte op de slaapkamervloer Ach ik begin nu eindelijk een beetje structuur te krijgen in het huishouden dus het meeste doe ik nu gewoon zelf. Toch vind ik dat hij in het weekend zeer zeker mij even kan helpen. Al is het maar een stofzuiger en een dweil door het huis. Het blijft een mannending...
Ik herken het ook maar merk wel dat vele dames het eigenlijk ook nooit goed gedaan vinden als hun man dan iets doet... Zou jij nog proberen een lekkere maaltijd in elkaar te steken als je man daarna een pizza ging halen omdat hij het niet lekker vindt? Ik heb hier enkele maanden geleden een schema in de keuken gehangen, 'k heb hem gezegd dat ik verwacht dat hij dat schema volgt en hij doet het netjes! (ik volg het schema vaker niet dan hij maar das meer omdat ik erg onregelmatig werk ) De taakverdeling is voor hem als volgt: dinsdag: afstoffen woensdagochtend: afval buiten zetten donderdag: stofzuigen weekend: aquarium en badkamer schoonmaken kattenbak indien nodig Voor mij: dinsdag: stofzuigen 1x/week strijken, dweilen en ramen vrijdag: met nat afstoffen (bureau, tafels,...) wassen bed verschonen planten verzorgen boodschappen doen De afwas doen we àltijd samen behalve wanneer ik de late dienst heb maar dan eet hij op het werk ook warm. Koken doen we meestal ook samen.
Ik mag nog echt niet klagen met mijn man. Ik werk 36 uur en hij 38 maar hij draait heel veel overuren. Over het algemeen komt het huishouden op mij neer (helaas nog geen kinderen, wel 2 katten) en manlief doet alles rondom het huis zoals de tuin en de schuur, schilderen etc. Doordeweeks kook ik eigenlijk altijd. Mannetje ruimt dan meestal af. Op zondag kookt manlief. Als hij doordeweeks eerder thuis is stofzuigt hij vast, ruimt de vaatwasser uit en verschoont de kattenbak. Andersom als ik eerder thuis ben doe ik het. Soms doen we het samen. En af en toe dweilt hij de vloer o.i.d. We hebben kippen en konijnen. Konijnenhok doe ik meestal en kippenhok hij. Het enige waar ik me weleens aan irriteer is dat hij de wc-bril neit naar beneden doet, of het gasfornuis niet goed schoon maakt bij het afruimen. Verder is hij heel netjes, was gaat altijd in wasmand, glas gaat altijd meteen de vaatwasser in etc. En ik ook.
Sorry hoor maar ik lees reacties die nergens op slaan. Ja jij werkt minder dus dan kun jij het huis toch doen. Waar slaat dat op zeg, samen uit samen thuis. Ze liep toen hoog zwanger rond en dan word alles gewoon moeilijker dan normaal. Ik ga nu ook echt niet meer op mijn knieen om de badkamervloer te schrobben en dat lijkt me niet meer dan normaal. Mijn vent is alleen het weekend thuis en pakt dan ook zijn ding op. Oke ik moet hem soms op dingen wijzen maar de meeste mannen zien het gewoon niet. Wel heb ik ooit gezegt dat als zijn werkkleding niet in de wasmand zit ik het ook niet was omdat hij altijd op zondag middag met de vraag kwam of het al schoon was. Nou niet dus want de wasmand is leeg. Hij is het nooit meer vergeten na die tijd. Hoop dat je man inmiddels een beetje van zijn kinderachtige gedoe is afgestapt en een beetje meer respect voor jou werk heeft gekregen. Enne een pakkie shag op de grond uit strooien..........prima jongen dan rook je toch niet. Maak dan ook je eigen prakkie maar en zorg dan ook maar voor je eigen prakkie. Als jij je als klein kind wil gedragen dan kan ik dat ook.