Mannen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn vriend en ik zitten helemaal op één lijn. Van het weekend zijn we samen een wijntje gaan drinken, omdat ik de laatste pil had ingenomen. Gewwon om het even te vieren. Hij is er lekker nuchter en ziet wel hoe het gaat lopen. Wij hebben samen erg veel lol over onze plannen en hebben het daar regelmatig over. Als ik bijvoorbeeld geen kinderen had gewillen dan zou hij daar ook vrede mee hebben gehad. Hij houd van mij en kinderen zijn een mooie aanvulling op onze liefde.

Hij kan goed luisteren, behalve als het over menstruatie gaat. Dat wil hij liever allemaal niet aanhoren. Dan kijkt hij naar me en zie ik aan zijn gezicht al dat ik sommige dingen maar niet met hem moet delen.

Wij hebben dezelfde instelling; Kinderen, het moet van ons tweëen kunnen zijn anders hoeft het niet. Dat vind ik het mooie van kinderen krijgen, dat je jezelf (of karaktertrekken) terug ziet in je kind. Er zijn verschillende grenzen om ouders te worden, bij ons is dit de grens.

2. Niet meer actief

Hahaha, dat herken ik wel...mijn man ziet me liever ook ff niet als ik ongesteld ben....en ik krijg dan ook vaak het verwijt...pfff...ongesteld zeker?... ;)

Verder bomen we ook over babynamen...en hoe het zou zijn als we nog een jochie kregen ( hebben er 2 ) of een meiske...
    Hij ziet het allebei wel zitten hoor, maakt hem niet uit, en mij uiteraard ook niet ;)

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Mijn mannetje heeft er helemaal zin in. Hij vraagt om de haverklap wanneer we moeten klussen e.d.

Af en toe lig ik helemaal in een deuk om sommige reacties / verhalen hier en dat wilt ie precies weten hoe en wat. Ook als ik verdrietig ben om sommige dingen die ik hier lees wilt ie weten wat ik me zo aantrek.

Wij hebben tegen bijna niemand verteld dat we gestopt zijn met de pil, een goede vriendin van mij (die zelf op het punt staat te bevallen) weet het en verder weten een paar goede vriendinnen wel dat we gaan stoppen maar niet dat we al gestopt zijn. Ik ben blij met dit forum, anders had ik het van de daken geschreeuwd....

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn mannetje is helemaal geweldig, wil liever nu paps worden dan morgen, dus zeer begaand.
    Wilde ook zonder tegenstribbelen mee naar de gyn om te kijken wat er aan de hand is. Nu het probleem aan het zaad lijkt te liggen, heeft hij absoluut niet de hoop opgegeven, hij is net zo opgewekt als altijd en wil geen ronde missen (was een beetje te relax deze maand hihihihi). Maar is ook toe aan de volgende stap net als ik.

5. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Heerlijk hé dat dagdromen.....ik zie mezelf al helemaal met 4 meiden rond lopen. :)
    Op een of andere manier zie ik ons niet met een jongentje.

6. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Mijn man is op zijn eigen manier heel erg betrokken. Hij wil ook heel graag vader worde. Na de laatst keer dat we hebben geklust wil hij de hele tijd weten of ik al misselijk ben..hi hi hi.

7. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Mijn man is er ook heel erg mee bezig informeert iedere dag even. Is ook echt teleurgesteld als ik ongi wordt, maar weet me moed in te spreken.

Hij blijft met zijn benen op de grond hoe graag hij het ook wil.
    Heerlijk vind ik het om in bed samen te dromen over ons kindje en stiekem namen te bedenken. Niemand weet iets in onze omgeving (het wordt wel vermoed), lekker houden zo.
    Mijn man leest zo nu en dan hier eens mee en vind het prima dat ik hier lekker klets.

Echt perfect dus, het lijkt me zo leuk om samen een posi test in handen te hebben. Ik heb mijn NOD op wintersport en we hebben besloten geen test mee te nemen. Spannend!

8. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Voor Mark ook liever gister dan morgen. Hij is mijn wereld-ventje, hij helpt met alles, hij luisterd en gaat ook mee naar het ziekenhuis. Ik hoop ook als hij terug is uit het buitenland dat ik hem kan vertellen dat het eindelijk raak is. Me vader weet dat we bezig zijn, en een paar vrienden hebben we verteld dat we met de pil gestopt zijn, maar we hebben niet verteld dat we in de MMM zitten.

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    mijn zus is in de hemel dat we voor een kleine hummel bezig zijn, schoonouders verklaren ons zot , het heeft toen we voor adoptie bezig waren dikke ambras geweest, we moetsen het maar bij 2 houden . HOHOHOHO wij beslissen daar over hebben we gezegd....
    Onze ouders weten van niets we vertellen het dan wel, enkele vrienden zullen eerder op de hoogte zijn dan familie.. we hebben al 2 kinds en snappen niet waarom we dit willen

10. Niet meer actief

heej!

Mijn vriend die vind het volgens mij nog spannender als ik zelf!en ik vindt het al super spannend!
    Hij zegt ook heel vaak: Ik hoop dat je deze maand zwanger bent!
    Laatst vertelde iemand dat diegene zwanger was..toen zei hij daarna tegen mij: Ik hoop dat wij ook snel een positieve test krijgen!
    En hij vraagt ook relegmatig: Wanneer moet je nu ongesteld worden? echt lief hoor!

xxx sanne

11. Niet meer actief

heej!

Mijn vriend die vind het volgens mij nog spannender als ik zelf!en ik vindt het al super spannend!
    Hij zegt ook heel vaak: Ik hoop dat je deze maand zwanger bent!
    Laatst vertelde iemand dat diegene zwanger was..toen zei hij daarna tegen mij: Ik hoop dat wij ook snel een positieve test krijgen!
    En hij vraagt ook relegmatig: Wanneer moet je nu ongesteld worden? echt lief hoor!

xxx sanne

12. Hallo

Mijn man is er ook nuchterder in als ik, vraagt wel hoe de temp is overigens. Maar we klussen als we zin hebben, hij vraagt nu wel vaker of het niet nog een keertje moet voor de zekerheid hihiih
    Ook vraagt hij nu meer naar het forum, in het begin vond ie het maar niks.

Bij ons weten de ouders het en de beste vrienden, en dan natuurlijk zo'n 286 (plus minus he) mensen hier op het forum! Taj echt geheim houden kan ik het niet....... :oops:

13. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    mijn vriend staat er ook helemaal achter, al is hij er meer nuchter onder als ik, hij leeft wel met me mee en vraag vaak of ik iets voel ofzo, maar ook zegt hij dat het gebeurd als het ons gegund is... hij wil het wel heel graag en als het weer mis is troosten we elkaar ook en helpt ie me...echt een sgatje gewoon

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij ons weet bijna iedereen het...liep gewoon zo.
    We zitten dus in de MMM en hebben niet eens zelf kunnen klussen (was al bekend dat het een IVF/ICSI baby zou gaan worden).
    We doen alles dus samen en we staan gelukkig op 1 lijn. Ik zou haast zeggen dat we ons hetzelfde voelen ... maar dat kan natuurlijk niet.
    Wat grenzen betreft, die worden vaak verlegd als je er eenmaal voor staat.
    Wel vragen mensen het meeste naar de tp=terugplaatsing. Heb het idee dat dat het belangrijkste is voor een ander. Het voortraject wordt dan een beetje vergeten.
    Ach...wat je omgeving ook doet of zegt: je moet het toch samen doen!
    Elmo

15. Wauw hier even een (offtopic) betuiging van respect! Ik vind dat zo knap he, ik kan me erniks bij voorstellen hoor, maar bij ons staat voorop dat als dit traject zich gaat voordoen wij de kinderwens stoppen.

Alleen op de natuurlijke manier anders niet.

Chapeau dus!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tuurlijk, er zijn mensen die niet zo ver gaan..maar we horen ook vaak van mensen dat ze dachten dit traject nooit te gaan volgen totdat de ontzettend vriendelijke arts ze kwam vertellen dat het de enige optie is. Als je met je er eenmaal voorstaat is die optie heel anders dan wanneer het niet van toepassing is. Zeg nooit nooit...hihi

Ik begrijp overigens wel dat mensen een andere keus maken (ken zelf 2 stellen). Ik zou er heel veel moeite mee hebben mocht dit ook niet lukken. Zie mezelf helemaal niet als zo'n "moedertje" maar blijkbaar denken mijn eierstokken/hormonen daar heel anders over. Mijn (lees onze) kinderwens is ontzettend groot.

Elmo

17. Niet meer actief

Mijn man wou al na ronde 1 niet zwanger naar de dokter gaan. Heb hem uitgelegd dat er pas na een jaar klussen verder gezocht wordt.
    Hij is bijna nog enthousiaster dan ik. Nu ook nog , zijn zaad is niet goed en ik ben al een maand overtijd. Hij wil testen ik durf niet.

Het is zo' lieverd.

18. Niet meer actief

Enne de naaste familie en naaste collegas zijn op de hoogte dat we de MMM ingegaan zijn. De reacties zijn heel positief, we maken er geen taboe van. Mede ook om te voorkomen dat er rot opmerkingen komen en vragen over wanneer wij aan de kinders gaan.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Mijn vriend is er ook heel erg mee bezig.Houdt alles in de gaten; temperatuur, ovutesten, of ik al ongie ben en is zelf af en toe op internet aan het speuren. Hij wil zo graag pappie worden, echt leuk!

Het moeilijke is wel dat hij er heel lastig mee om kan gaan dat het niet zo snel lukt. (nu 10e maand) Ziet het dan erg negatief en is daar moeilijk uit te trekken. Daardoor hebben we af en toe samen wel eens moeilijke momentjes als we de ander even niet snappen en er even niet zo goed voor elkaar kunnen zijn. Gelukkig gaat hij er wel beter en meer over praten en doet hij voor mij heel erg zijn best om er wat positiever in te staan. Ik zie het als iets waar we samen mee om moeten leren gaan en waar we sterker van worden.
    Samen hebben we ook steeds lol over de klusdagen, namen verzinnen enzz...

Bij ons weten sinds de laatste paar weken heel veel mensen dat we bezig zijn. Mijn jongere zusje vertelde namelijk met kest dat ze 12 weken zwanger was en toen kwam bij ons alles eruit. Ik ben natuurlijk heel blij voor ze, maar heb nu regelmatig moeilijke momentjes....

Groetjes Olga

20. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi hoi!
    Mijn kereltje is ook heel enthousiast... Al heb ik heb tijdens de eerste ronde wel ff moeten uitleggen hoe het vrouwelijk lichaam en de cyclus nu zo'n beetje in elkaar zit... haha, de scheet....
    Zondag vertelde hij dat de vrouw van een collega van hem weer zwanger is van de tweede... Heel treurig zei hij: waarom wij nog niet? Nou ja, lieverd, dit is nog maar de tweede ronde... Mannen... Maar wel heel schattig in ieder geval...

Liefs Chris

Deel Deze Pagina