Mannen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Aapje22, Mar 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Lieve dames,

Ik vraag me af waar jullie mannen jou zoal mee helpen? En wat je zelf allemaal doet betreft de verzorging van je kind(eren) en het huis(houden)?

Groetjes

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Gewoon 50/50 als we beide thuis zijn.
    Dus overdag doe ik alles mbt de kleine en huishouden, en is mijn man thuis dan verschoont/baddert/speelt etc hij evengoed/evenveel.
    Huishouden doe ik wel meer aan,maar dat vind ik niet meer als fair omdat ik maar 20u werk.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op dit moment doet manlief noodgedwongen alles (verplichte bedrust hier).
    In het normale dagelijks leven springt hij bij, waar nodig. Ik ben namelijk helaas de hele dag thuis, dus vind ik het normaal dat ik de meeste dingen doe. :)

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ml doet hier onwijs veel...door de weeks slaapt hij gewoon door omdat ie moet werken maar in t weekend neemt hij t over.
    Het was gistwr zo..dat hij bij vrienden was belde die me op of het goed was dat ie wat langer bleef...Natuurlijk zei ik. Maar onze dochter hoorde hij mopperen op de achtergrond en met 15 minuten was ie weer thuis haha.
    Zo lief.
    En qua huishouden doen we het vaak samen.

Hij maakt sochtends de fles en die geeft ie dab aan me..en savonds doe ik de laatste fles.
    Ik doe haar ook altijd in bad..of ze gaat met ml of met mij mee onder de douche.

De was doe ik veder eigenlijk altijd...

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man doet s avonds altijd zijn pyjama aan en in t weekend af en toe een flesje. En speelt wel natuurlijk met hem. Op dinsdag is hij ook thuis als ik werk. En we doe om beurten de grote de boodschappen. Huishouden doe ik vooral, hij stofzuigt wel en ruimt af en toe de vaatwasser uit..

Maar ik werk op t moment ook maar 16 uur dus is t logisch dat ik t meeste doe!

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Hier doet mijn vriend bijspringen als het nodig is maar ik doe het meeste
    Mijn vriend weet ook niet goed wat hij niet doen omdat alles dagelijks regel

Ik werk trouwens 20 uur en mijn vriend werkt 60 uur ( eigen baas)

7. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    In het huishouden...pfff alleen het vuilnis en soms de vaatwasser en als ik dingen echt vraag aan hem. De rest doe ik. Nu ik de helft minder werk vind ik dat ook geen probleem.
    Mbt onze dochter doet hij wel veel. Geeft haar eten, in bad, verschonen....moet ik wel zeggen dat de poepluiers meestal voor mij zijn.

8. Snowy82

Snowy82 Actief lid

Apr 19, 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik was kleding, hij de afwas. Hij geeft meestal 1 tot 2 flessen per dag, savonds voor het slapen geef ik zijn fles en verschoont hij de luier. Hij werkt 100%, maar ik studeer ook 100% en moet iedere dag naar ons paard. Denk dat wij het wel 50/50 doen :)

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn man werkt onwijs veel (gemiddeld 60 a 70 uur per week, maar soms een keer 50 uur en dan weer een keer 80 uur of nog meer, met nachten doorhalen enzo....), ik ben thuisblijfmoeder, dus ik doe qua verzorging en huishouden eigenlijk alles. Hij doet als hij thuis is vooral het knuffelen en spelen ;) Hij probeert wel altijd 's avonds thuis te zijn en verder gaat hij in het weekend vaak even met onze dochter op stap (nu zijn ze bv op een speeltuintje samen). Maar echt verzorgen (in bad, luiers, eten, naar bed brengen, haar 's nachts troosten etc) dat doe ik.

10. Dorus01

Dorus01 Lid

Mar 25, 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend helpt gewoon mee doen alles samen kwa onze kleine en het huishoudelijke dingen helpt hij ook wel mee. Maar dat hoef van mij niet hij werkt veel en ik 24 uur plus een dag school. Maar hij wil het zelf helpen dus dan is het goed.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik werk niet en mn man gewoon 40 uur, ook savonds nog weleens weg. Hij helpt als het nodig is. Vaak bestaat dat uit de kleinste zoet houden als ik de afwas doe en mn oudste naar bed breng.

12. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het meeste thuis, maar ik werk ook veel minder dus vind ik dat logisch :)
    Ik breng meestal de kleine op bed en mijn doet dan de afwas en ruimt de boel op.
    Maar als hij alleen met de kleine man is dan hangt het huishouden er niet zo mooi bij. Twee dingen tegelijk is lastig he ;)
    Maar ik moet zeggen dat ik het prima vind zoals het nu gaat :)

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Als hij werken is dan doe ik alles en als hij thuis is dan doen we alles samen of om en om. Enige wat hij niet doet is in bad omdat hij een stuk minder secuur is met afdrogen. Maar luiers worden ook door hem verschoond en als onze knul in de ochtend wakker is voordat papa weg gaat dan haalt hij hem uit bed en kleed hem aan enzo. Ook naar bed brengen doen we zoals het uit komt. Als hij er niet is dan doe ik het en is hij wel thuis dan doet hij het vaak.

Huishouden helpt hij ook zoveel mogelijk. Ik ben best wel een rugpatient en daarom zit ik thuis en helpt hij me met huishouden en verzorging van zoontje.

14. tassie1980

tassie1980 Actief lid

Jul 1, 2011
    473
    52
    28
    beilen
    huishouden doe ik het meeste.als ik werk is vl thuis en doet alles van luier tot in bad eten koken.ik vind het prima zo ik werk ook veel minder..als ik het vraag doet hij het wel.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Man werkt gemiddeld 60/70 uur en ik ben thuisblijfmama dus tja, zit echter wel thuis omdat ik afgekeurd ben dus het valt me soms wel zwaar moet ik bekennen...maar als ie er is heeft ie geen moeite met luiers verschonen en stofzuigen om maar iets te noemen.

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    in het huishouden doet mijn man de was,was ophangen, was opvouwen, booschappen stofzuigen dweilen vuilnis naar buiten brengen eigenlijk alles !! mijn man is wat dat betreft echt een lieverd, ik doe het ook wel hoor, maar mijn man doet het vaker.

ik kook en doe de kleine boodschappen stof af en stofzuig en dweil hang en vouw de was op en leg het in de kasten maar ik heb nog nooit de wasmaschiene aangezet en ook de vuilnis breng ik niet naar buiten.

in de verzorging van de kinderen is het maar net hoe het uitkomt om het maar even zo te zeggen, als ik boven ben de was in de kasten aan het leggen ben en de jongste poept zich de broek vol wacht mijn man niet tot ik beneden ben zodat ik de luier kan verschonen !

hij speelt met ze, verschoont de luiers, doet ze in bad en legt ze in de bed het enige wat hij niet doet is de kleding uit zoeken voor onze dochter :p en ook haar haren doet hij niet, hij heeft liever dat ik dat doe, hij probeert het wel, maar het lukt hem niet om een mooi staartje te maken, en als hij al iets uit de kast pakt voor dochter lief is het een setje waarvan hij zeker weet dat ze het ooit al eens aan heeft gehad in die combi :p

bij beide kinderen is hij er midden in de nacht ook altijd uitgegaan, hij ging 4 a 5 keer per week er in de nacht uit en ik maar 2 a 3 keer, hij slaapt sneller weer in als mij en hij wou het graag zo, oke alleen maar fijn voor mij :p

straks voor de kleine zal hij ook gewoon weer uit bed gaan midden in de nacht ! maar misschien dat ik dan wat vaker eruit ga maar ik weet nog niet hoe hij daar over denkt :p hij ging er altijd graag uit met de kindjes.

17. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    hier is het ook redelijk 50/50. man kan zich ook prima redden met de kleine man. erg fijn!

18. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Huishoude. Alleen afval en stofzuigen
    Kind doet ie als ie thuiskomt van z'n werk : in bad doen, flesje geven verschonen. Omdat ik thuis ben vind ik het niet erg veel meer te doen.

19. Coortje

Coortje Niet meer actief

Mijn man doet alles wat ik doe en andersom.

20. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Oké bedankt voor jullie reacties.

Die man van hippo89 zou een keer met mijn vriend moeten gaan praten. Die doet echt veel!

Share This Page