Mannen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje22, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coortje

Coortje Niet meer actief

Mijn man is hetzelfde als hippo89 haha

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.202
    35.914
    113
    Hier net zo'n man als hippo alleen mag hij niet meer aan de wasmachine komen van mij omdat hij alle kleren veel te heet wast en alle kleertjes verpest.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Hahaha nee dan is het logische dat je dat je man niet meer laat doen haha

4. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik doe 80% denk ik en als je puur en alleen naar de zorg voor de baby kijkt: 95%? :D

Hij doet de vaatwasser een paar keer per week meepakken en wil weleens voor mij stofzuigen op zaterdag. En 1 keer in de maand pakt hij het lekker aan... dan gaat hij los op zaterdag.

Maar van die kleine doet hij heel sporadisch een luiertje. Ik ben natuurlijk verantwoordelijk voor het voeden en de zorg doordeweeks als hij werken is, maar hij is slechts 1 keer met haar wezen douchen en heeft in de kraamweek 1 keer een badje gegeven.
    Vandaag had hij zijn allereerste papa-dag dus ik hoop dat hij zich nu realiseert hoeveel zorg je aan een kindje hebt :D.

Ik vind het doorgaans niet erg dat het zo verdeeld is, maar ik vind het wel heel vervelend dat hij vaak rommel maakt als ik net tussen de zorg door het hele huis super strak en schoon heb gekregen. Dan loop ik nog rommel te rapen!

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wij doen zo'n beetje alles wel samen, al ben ik meer thuis, dus ik doe wat meer qua verzorging van ons zoontje. Maar het huishouden is wel 50/50. Hij zet bijvoorbeeld de was aan en hangt hem op en ik vouw hem dan op. En de een kookt en de ander ruimt af. Als ik de wc's schoonmaak dan zuigt hij. En we doen samen de boodschappen.

6. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Hier doen we eigenlijk ook alles samen. Mijn man doet vanalles in het huishouden: koken, wassen, vaatwasser, opruimen, stofzuigen. Echt heel fijn, maar dat is eigenlijk altijd zo geweest. We verdelen de lasten gewoon een beetje.

Met betrekking tot onze kleine vent doet hij ook veel. Maar als hij moet werken en de kleine wordt 's nachts wakker dan laat ik hem lekker slapen. Hij moet altijd vroeg op, dus dat vindt hij erg fijn als ik het dan regel. Als hij thuis is neemt hij, op de borstvoeding na ;), vanalles over. Verschonen, knuffelen etc... Erg fijn zo'n man!

7. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn vriend doet heel veel in de verzorging van de kleine. Ik werk weekenden, avonden, nachten. Dus hij zal wel moeten.

Huishouden minimaal. Boodschappen en koken regelmatig. Maar hij werkt 40 uur p/w + studie en ik werk 30 uur p/w (en vaak overdag thuis ivm onregelmatig werk).

8. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Mijn man doet best veel, ik ben echt enorm blij met 'm. Hij stofzuigt altijd het hele huis, doet vaak ook de badkamer. Wc en keuken doen we afwisselend. Ik doe altijd de was eigenlijk (omdat hij ook niet goed kan onthouden wat welke temperatuur moet etc). Ik strijk vaak, hij soms.
    Qua zorg voor onze dochter heeft hij vaak eerder door 's nachts wanneer ze huilt, ik word er gewoon niet zo snel wakker van.. Maar als hij het zat is dan stoot hij me aan. We wisselen af qua flesjes en voedingen enzo, het is meer zo van; zal ik 'm doen? Heb jij er zin in? Vaak komt dat wel uit en zien we wel wanneer de ander er geen zin in heeft of we bespreken het.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn man werkt heel veel en ik ben thuis dus ik doe de opvoeding van de kinderen en het huishouden. Hij speelt wel met de kinderen en vind dat belangrijker.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vriend deed hier nooit wat. Of alles met tegenzin.
    Hoop dat het als hij donderdag uit de kliniek komt anders is , anders is het daar is de deur!

11. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Hier zijn de rollen beetje omgedraaid ; ik zorg voornamelijk voor ons meisje, ivm dat ze continue bijna bij mij wil zijn, en ik doe tussendoor altijd beetje huishouden sanitair/afwas/afstoffen etc etc, maar op zaterdag is vriendlief altijd al heel vroeg in de weer ; en doet dan t hele huis ook nog es grondig' inclusief was hangen ofzo. aan de wasmachine/droger komt tie niet want is veelste bang dat hij was verkeerd doet, maar verder heb ik echt heel veel aan hem!

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Mijn man doet veel, maar dat komt ook omdat ik meer werk. Hij kookt vier dagen in de week, poets dagelijks het huis, verzorgt onze zoon. De tuin houdt hij ook netjes bij, vuilnis buiten zetten, ramen wassen.

Als ik vrij heb, dan neem ik de zorg over van de kleine man. De was en de boodschappen zijn voor mij. O en de boven verdiepingen, stofzuigen, bedden verschonen e.d. doe ik ook.

De taken zijn hier goed verdeeld.

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0

Maar door alleen zelf voor je meissie te zorgen dan zorg je er ook voor dat zij alleen maar bij jou wil zijn. Hier echt bewust de papa ook zijn ding laten doen met zoontje zodat hij bij beide op zijn gemak ik en wij beide voor hem kunnen zorgen. Als ik nu eens wegga dan weet ik dat hij het prima heeft en vind bij zijn papa. Anders zou ik niet fijn weg kunnen gaan als hij het bij papa zijn minder leuk vind.

14. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Vriend werkt de hele week, dus het huishouden doe ik. Hij helpt meestal wel met opruimen. Met de kleine doet hij eigenlijk bijna alles wel als hij thuis is, al laat hij het verschonen van poepluiers toch liever aan mij over. ;)

15. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier alleen de vaatwasser, maar komt omdat hij smorgens om 6 uur weggaat en savonds 19 weer thuis komt. Dan zijn er echt geen klusjes meer. Vaatwasser is erin geslopen met mn zwangerschap en omdat ik dat echt haat. En kan ook echt niet verwachten dat hij vanalles moet doen en zich suf werkt. Haha zie al voor me op me luie kont de hele dag.

Maar nu ik in het ziekenhuis heb gelegen heeft ie alles overgenomen zonder problemen en zie ook gelijk dat het kleine ventje ineens veel meer een band heeft met zn papa.

16. geennaam

geennaam Lid

9 mrt 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man doet best veel maar dat is omdat ik net als Koos avonden en weekenden werk (en ochtenden :))

Sowieso doet hij de zware klussen (trap stofzuigen, vuilnis weg brengen) maar hij helpt ook gewoon mee met andere dingen

De zorg voor ons meisje (en straks haar zusje) dlen we dus ook echt samen.

Het enige wat ik perse zelf wil doen is de was :D

Deel Deze Pagina