Mannen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ric, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Geen kruidige dingen eten is ook een tip.

2. Ric

Ric Nieuw lid

19 aug 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk dank allemaal. Ik heb heel veel aan jullie antwoorden en hoop dat andere toekomstige vaders(als die hier komen tenminste) er ook iets aan hebben.

Ik kan iniedergeval niet meer wachten en ben er helemaal klaar voor. :D

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Allereerst complimenten voor jou dat je er zo mee bezig bent en goed voor je vrouw en kindje wilt gaan zorgen en dan hier vragen stelt!

Er is al van alles geschreven,luister en kijk gewoon heel goed naar je vrouw. Mijn man deed dat ook tijdens de bevalling en hij was er gewoon voor me, hij zorgde voor me en liet me met rust als ik dat aan gaf.
    Na de bevalling (zh,operatie enz) was hij er voor mij en ons kindje, we deden gewoon alles samen en bleven praten.

Heel veel succes en met zo'n inzet als die van jou zal het heus wel goed komen!

5. Patriciavt

21 mei 2013
    28
    0
    0
    NULL
    Almere
    Weet niet wanneer jullie je kindje verwachten, maar als dat nog even duurt, bestel dan het boekje 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun! Dat is echt briljant, luchtig en er komt van alles aan bod!

Geen idee waar je als vrouw behoefte aan hebt bij de bevalling, ik kan nog zoveel wensen hebben, als het moment daar is zien we het wel. Merk wel dat mijn man echt naar het moment toe groeit, hij is er klaar voor op papa te worden (gelukkig maar, morgen 39 weken zwanger :p ) Het is een avontuur wat je samen in gaat, denk dat je vrouw vanzelf ook wel aangeeft wat zij nodig heeft. Zorg gewoon dat je bij haar in de buurt bent zonder aan te dringen op dingen, of praat hier van tevoren over hoe zij het graag zou zien :)

En de kraamverzorgster.... Ik heb hier bij de intake aangegeven dat ik het HEEL belangrijk vind dat mijn man intensief betrokken wordt bij alles. Het is onze eerste en ik hoop BV te gaan geven, hij heeft ook z'n momenten nodig met de kleine en alles is nieuw. De kraamverzorgster heeft zóveel ervaring, zonde om daar geen gebruik van te maken :D

6. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft in de kraamweek gewerkt bij alle 3 maar eigenlijk was het fijner als hij thuis was geweest. Eerste 2 bevallingen duurde een hele nacht dus hij was ook best kapot en kon weinig opvangen omdat hij meteen weer ging werken. Toen stond ik er nachts alleen voor en dat vond ik niet prettig met een stel hechtingen en een onderkant zo beurs als wat ;) Ook de uitleg en tips van de kraamhulp zijn handig natuurlijk maar die krijg je voor een groot deel wel mee de 2 dagen die je wel vrij bent.

Voor tijdens de bevalling :(

Iedereen is anders, reageert anders en wilt het anders dus vraag wat je kunt doen en zorg dat je er bent.

Kleine tip; Probeer het haar niet ongemakkelijk te maken :D mijn broer bijv stond heel vies te kijken en een beetje te "ieuw-en" toen hij allemaal bloed e.d. eruit zag komen dit werd op zn zachts gezegd niet gewaardeerd door mijn schoonzus ;) en een vriendin van mij moest steeds overgeven waarop haar man met wc verfrisser ging staan spuiten vanwege de geur.... wat ik wil zeggen; jij kunt onsmakelijke dingen zien maar je bevallende vrouw heeft dat ws niet door en dat zou ik zo laten :) bevallen is niet charmant maar wel supergaaf!

Succes!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij de oudste had ik rugweeën en vond het heerlijk als manlief ze eruit masseerde. Bij de jongste een weeënstorm gehad en elke rugwee die kwam moest hij duwen want dat was de enige pijn die ik dan kon opvangen (buik-, rug- en beenweeën tegelijk...)

Wat je niet moet doen:
    Ik ben in het zh bevallen en manlief kreeg 's middags eten. Ik mocht niet (bij dochter toch de soep gegeten want weeën kwamen op dat moment niet op gang en voelde mij nog super goed) en hij zat daar zo smakelijk te vertellen hoe lekker het wel niet was...
    En bij de jongste ging de vroedvrouw de verloskamer klaarmaken omdat ik heel snel ging met de cm's. Na 5 minuten roep ik naar manlief dat hij de vroedvrouw moet halen dat ik persweeën heb: maar schat, ze komt toch dadelijk terug heeft ze gezegd? GA ZE HALEN!!!! :D

Wees er vooral voor haar. Vraag haar of ze dat of dat fijn vindt. Manlief stond met flesje water naast me tijdens de bevalling (2x in een hittegolf bevallen...) en had ook een washandje om me wat op te frissen. Verder heeft zijn hand ook wel wat pijn geleden :p

Succes met de bevalling en jullie kindje!

8. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Ik vond het erg fijn dat mijn man gewoon bij me zat.. hij hoefde niks te doen, gewoon er zijn was al voldoende!

Maar ik denk dat het voor iedere vrouw anders is..

Succes! :)

Goed dat je de eerste weken vrij hebt genomen! Het is zo fijn om samen voor je kleintje te zorgen! En je loopt de kraamhulp vast niet in de weg!!! :)

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Gewoon jezelf zijn, respect hebben voor je vrouw, doe waar je jezelf prettig bij voelt. Vraag wat je kan doen.

Vond t heerlijk dat mn man er was. Dat hij meokjes drinken gaf met een rietje. Werd ingeleid en had een infuus in mn arm en twee lijnen uit mn .....
    Ik moest dus verplicht op bed blijven. Mn man hielp me met draaien, infuusstandaard verzetten,kussentje in mn rug. Ben niet t type van de natte washandjes,maar vond een aai over mn haren heerlijk....

10. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Ach gos...Mijn lieverd heeft me heel erg geholpen door een brede rug op het moment suprême te hebben.

'Heb je pijn, schatje?'
    :x

'Ik zou willen dat ik de pijn voor je kon overnemen.'
    :x:x

'Ik weet dat je liever foto's hebt als ons kleintje er is, maar als je wil, kan ik nu ook wel een foto maken hoor.'
    :x:x:x

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn man was er ook een aantal keren toen de'kraamzorg er was.
    De eerste dag liep mn man helemaal aangekleed al op...stel je voor dat de zuster je onderbroek ziet. De tweede dag lag hij nog fijn naast me.
    Mn man en ik ontbeten samen en dan deed de kraamzuster het boven glad maken. Daarna ukkie badderen'en laten drinken. Met elkaar wat drinken.
    Man man ging nog weleens weg voor een boodschapje en trakteren op zn werk ( half uur rijden)
    Hij stond de kraamzuster ook niet op haar vingers te kijken.
    Tussen de middag met elkasr eten en gezellig babbelen en daarna mocht ik naar bed. En jawel,manlief is er ook een paar keer bijgestapt. ( en nee, dat vind de kraamzorg niet raar) Om een uur of drie vertrok ze weer na een overdracht, informatie momentje voor ons.
    Drie weken is heerlijk! Leer je je ukkie kennen en wil je vast niet meer aan het werk! :)

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man neemt ook drie weken vrij aansluitend de bevalling. De kraamhulp heeft ons juist verzekerd dat ze er is om ons te ondersteunen, niet om de boel over te nemen. Je kunt dus samen aangeven wat je prettig vindt.
    Ik vind het fijner als mijn man mij bijstaat bij het douchen etc, dan een kraamhulp. Controles ontkom je niet aan, dat zal ze toch echt moeten doen.
    Wel kun je als man ook al veel van de kraamhulp leren op gebied van babyverzorging. Maar probeer hierin wel nog steeds goed met je vrouw te overleggen. Kan maar zo zijn dat ze bij het eerste badje wil zijn; dat je dat niet alvast met de kraamhulp doet bijv.

En verder doet de kraamhulp wel wat huishoudelijke zaken, maar misschien wil je niet dat ze alles doet? Sommige dingen vinden jullie misschien prive, dus die zou jij kunnen doen (eigen wasgoed, dus geen beddengoed of babyspul bijv). Of misschien eten jullie op een bepaalde manier, dus wil je liever dat jij dat verzorgt, ipv dat de kraamhulp iets voorbereid.

Maar hoe het ook zij, jij bent ook net papa geworden. Jij hebt ook even tijd voor jezelf nodig. Ga even een biertje drinken met een vriend, terwijl je weet dat je vrouw in goede handen is (in overleg uiteraard). Jij moet ook even je ei kwijt kunnen.

13. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Erg informatief dit. Voor ons ook de eerste en denk erg handig om mijn vriend dit te laten lezen. Zo hoort hij ook andere ervaringen

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    @ Rick: Tijdens de bevalling gewoon goed luisteren naar je vrouw, er voor haar zijn en haar wensen inwilligen (niet aanraken, wel aanraken, masseren, whatever!). Na de bevalling vooral haar signalen goed oppikken (vermoeidheid vooral) en hierop inspelen (door bezoek buiten te werken, moeders en schoonmoeders in de hand te houden en dergelijke) En vooral niet te verwachten dat ze het je wel zal zeggen als ze iets wenst, vooral die vrouwelijke psychologie heel eventjes proberen te volgen.... In mijn geval toch. Dan als je thuis bent met de baby haar gewoon laten doen en zonder dat ze er om moet vragen de huishoudelijke taken overnemen. Dus er niet van uitgaan dat het eten zichzelf wel zal koken, de vloer zichzelf wel zal stofzuigen en de wc zichzelf zal schoonmaken. En ook niet zeggen dat dat op dat moment niet hoeft want een vrouw met razende hormonen met een baby aan de borst wil wel eens overdrijven met zulke zaken... Allez, ik toch.

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Oh ja, en ondertussen natuurlijk veel aandacht aan de baby schenken en haar het gevoel geven dat ze een goede mama is. Want als het je eerste is, dan willen sommige vrouwen wel eens twijfelen daaraan, zeker als de borstvoeding niet lukt of de baby huilt veel... Een reactie van de vader die dan zeer goedbedoeld gaat zeggen wat ze misschien verkeerd doet kan de eerste 2 weken in het verkeerde keelgat schieten :)

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het is heel makkelijk: Je moet er zijn.
    Da's alles :).

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    #37 twoboys, 25 aug 2013
    Laatst bewerkt: 25 aug 2013
    Aaaaahh wat lief van je!!

Nou ik vrees dat ik mijn man bij me wilde hebben, maar dat hij niets kon doen of zeggen zonder dat ik echt boos werd toen de weeen begonnen waren. Ik zat in een weeenstorm tijdens de ingeleide bevalling.

Mijn man mocht niets eten of drinken van me, werd boos toen hij een lolletje ging maken met de verloskundige haha, zagen ze niet dan dat ik druk bezig was.

Ik wilde zijn hand vasthouden en ik kneep erin, hij trok zijn hand weg, en zei; auw dat doet pijn hoor'..jaaaaa duhhh ruilen??

Oh en wat ik echt vervelend vond was die k*t telefoon. Hij was de familie op de hoogte aan het houden hoe het liep. Ik had zoiets van help mij maar gewoon.

Ik was echt een b*tch tijdens de bevalling.......

Heb wel een kant leren kennen van mijn man die ik nooit voor mogelijk had gehouden...Bevallen is een smerig klusje zoals je wel begrijpt.

Op een gegeven moment mocht ik persen en ik perste niet alleen baby zullen we maar zeggen.....:):):)poepte alles onder...

Mijn man hield mijn been tegen zijn heup aan de ene kant, de gyn aan de andere kant, op een gegeven moment zegt die gyn kijk papa ik ga een knip geven bij de volgende wee want de baby moet er NU uit (ging even niet lekker met m), KNIP en mijn man staat er met zijn neus bovenop. Mijn man valt meestal bijna flauw van bloed. Het hoofdje stond en dus zag hij zijn bolletje er bijna uit komen. Baby kwam eruit en hij kreeg ons zoontje vies en al in zijn handen geduwt om hem bij mij op mijn borst neer te leggen. Hij deed het allemaal zonder een keer te 'piepen'. Toen moest de moederkoek eruit en die heeft hij ook mogen bekijken.

Toevallig zei hij van de week; ik heb meer van jou gezien dan dat jij ooit van jezelf zal kunnen zien.En dat is ook heel bijzonder om samen mee te maken.

Tijdens de kraamweek had hij al vakantie (3 weken totaal), ivm de oudste. Die hebben we geadopteerd en we zitten met hechtingproblemen en dan kan je hem niet bij een vreemde achterlaten.

Ik vond het heerlijk dat hij vrij was, want ik werd ziek, hechtingen gingen ontsteken van de knip en ik kreeg koorts. Was snachts zo beroerd, maar moest wel voedingen geven. Man maakte de flesjes en ik gaf ze dan.

En het is nogal wat wat er gebeurd is en ik kan me voorstellen dat je als man zijnde daar ook de eerste week/weken bij wil zijn.

hihi..sucses hoor..strakjes ;)

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hahahaahhahah jaaaaa herkenbaar..hilarisch!!!

Doet t zeer?? uhhh....JA!
    Kon ik maar wat voor je doen..? JA je mond houden..
    Klik klik klik.........close up fotos van mijn weeenstorm...aaaarggghhrrr...

Deel Deze Pagina