Of het bed opmaken en dan dat het dekbed niet goed in de hoes zit waardoor je half onder de deken half onder de hoes ligt.
Nou weet je wat nog veel vervelende is... Een man die denkt dat hij alles perfect doet. 40 uur werken, voor zijn zoon zorgen en al het achterstallige huishouden doet... (doet 1 keer de vaatwasser inpakken en is helemaal over de zeik) dat ik geen f*ck heb gedaan... Vannacht hadden we een discussie en toen was hij helemaal uitgepraat (hihi). Hij zei: je kan best wat meer in het huishouden doen ik werk verdomme 40 uur per week. Ik: Nou dan wordt het tijd dat je wat meer gaat doen als je maar 40 uur per week werkt. Ik hou een gezin draaiende en werk 24/7 dagen per week! Veel meer uurtjes dan jij dat doet. Dus als je avonds thuis komt en het eten staat klaar dan is het echt geen ramp als je een keer de vaatwasser kan inruimen.. Toen was het stil en wou die knuffelen en zei hij hoe lief en goed ik wel niet was! Zou hij het eindelijk in gaan zien?
Komt me allemaal bekend voor, heb stiefzonen van 14 en 17 jaar en ik dacht ook dat het door de opvoeding van de moeder kwam (we wonen vanaf 2007 samen). Probeer ze al 5 jaar wat dingen bij te leren maar wat is dat moeilijk zeg en als ik jouw zo zie beschrijven heeft het ook weinig nut denk ik . Dus laat hun vader ook weinig doen (ok ik geef toe hij doet het zelf niet ) maar ind. kleren naast de wasmand, ff oppakken en erin doen leek heel moeilijk, nu hebben ze het geleerd, want riep ze gewoon terug om hun vieze onderbroek in de wasmand te doen... en zo kan ik een hele boek schrijven
Mijn vent vond het een keer nodig op de ramen te zemen met een flinke dosis glansspoelmiddel (voor de vaatwasser), nou ik hoef dus niet te vertellen hoe dat eruit zag -_-'. 1 vette bende, je kon zo de banen op de ramen volgen. Heel fijn...
Hahahaha.. ow ow al die mannen! Mijn man helpt gelukkig wel met veel dingen mee in het huishouden, maar inderdaad heeft soms ook van die acties! Was doen of ophangen vraag ik al niet eens meer hihihi.. En gelukkig doet hij de wc met van die losse hygienische doekjes en chloor wat naast de wcpot staat.
Goh, hier komt de mijne: * hij giet nooit het water van de blikken erwten/bonen af. Dat gooit hij allemaal mee in de pan. Het zit er om een reden in volgens hem. *hij maakt nooit aardappels (schillen is teveel werk) krijg je dus diepvriesspinazie met rijst en een hamburger. *hij weigert kousenbroeken aan te doen bij onze dochter en de kleren zijn de bovenste van de hoop. Ooit haar eens opgehaald bij de creche met groene tractorkousen, een orange broek en roze t-shirt. Mijn vader heeft zelfs ooit eens het dekbedovertrek over de matras gekregen omdat hij geen hoeslaken vond en mijn schoonbroer vergeet regelmatig dat babies ook een pamper dragen (dus gewoon rompertje en pyama en zo in bed)
kleren gaan hier gelukkig wel de wasmand in en ben het daniel nu ook aan het leren als hij zich bij het bad uitkleedt, dan mag hij er gewoon niet in voor alles in de wasmand zit. Maar dat ik ook niks doe...herkenbaar. Je heb gelijk schat, eten komt vanzelf op tafel, schone borden/glazen in de kast, je kleren worden vanzelf schoon en op zn plek, kindjes kleden zichzelf aan en pakken zelf eten en schoonmaken hoef je toch al helemaal niks aan te doen?! Oke, dr ligt wel bijna altijd speelgoed op de vloer En savonds 1 de kinderen op bed leggen en 1 opruimen krijg ik er ook niet in, maar als ik de kinderen op bed leg ruim ik niet meer op als manlief thuis is, ik kan veel beter tegen rommel
Hihihihi, wat leuk allemaal. Ik leg de kleren van de kinderen ook klaar. Als ik dat niet doe dan pakt hij gewoon het bovenste van de stapel, dus het bovenste truitje, broekje, romper, onderbroek enz. Nu heb ik 2 jongens dus valt het vaak nog wel mee maar als het meisjes waren geweest!!!!!!!!!!!!! Ik heb het opgegeven om hem uit te leggen wat wel en wat niet in de droger mag. Heb maar gezegd dat hij in de etiketten moet kijken dus gaan heel veel dingen niet in de droger die ik er normaal wel in doen. Dat is beter dan katoenen bloesjes uit de droger te halen die helemaal in elkaar gedraaid zijn van de kreukels. Ow ja, het is ook heel grappig om hem te zien strijken. Hij is erg bang om de kleren te verbranden dus schrikt hij elke keer als de stoom uit de strijkjzer komt. Dan zet hij hem maar kouder met als gevolg dat de kreukels er niet uitgaan en dan roept hij klaar!!!! zucht, dan doe ik het zelf maar.
@guppekop, idd ze weten gewoon niet wat het allemaal inhoudt. Mijn psych vertelde over een oudere man die net gescheiden was en er zich over verbaasde wat hij allemaal moest doen om zijn huishouden proper te houden na de scheiding. Hij zei dat "vroeger lagen de t-shirts gewoon altijd in de kast" en nu moest hij dus opruimen, wassen, strijken, wegleggen ed. Ben nog altijd pissed off over een van mijn man zijn uitspraken. "Soms zie ik ook dat het vuil ligt, maar dan wacht ik en wordt het vanzelf proper" zei hij. Ik kookte van woede (nu nog) en zei dat IK dat dan deed, maar dat kwam gewoon niet in hem op.
Heel herkenbaar ! Zo vind ik kleren van Tijs bij mij in de kast en verdwijnen er regelmatig kleren en boodschappen ... Nou moet ik zeggen dat hij de laatste tijd wel meer zijn best doet....
Hhhmmm toch maar es goed controleren vanavond of mijn vriend wel een man is... hij doet regelmatig de was..van sorteren tot wassen en checken wat kan in de droger en wat niet...hij strijkt zijn eigen kleren altijd heb ik nog nooit voor hem hoeven doen, toen ik veel overuren maakte op het werk(horeca zit nu ziek thuis) streek hij ook vaak mijn kleren. hij doet uitzichzelf meehelpen in het huishouden ziet het als er gezogen moet worden enz. (nu ik thuis ben hoeft hij natuurlijk veel minder te doen) hij weet hoe de vaatwasser werkt en gebruikt em ook. trekt de douche netjes droog na het douchen en ruimt op als er rommel is.. kleren naast de wasbox doen we beide wel es of naast het bed, maar dat is 's morgens ook nog tijd genoeg om het in de was te gooien als ik slaap zijn mijn ogen dicht dus dan zie ik dat toch niet.. enige wat mijn vriend nooit doet is wc's poetsen vind die een vies idee en badkamer weet die niet hoe dat moet, maar mij maakt dat niks uit dat ik dat altijd doe. hij doet bijv altijd de kattenbakken en regelt de vuilnis, oudpapier en glasbak. hij vult zelfs die stok met reserve wcrollen op de wc bij als die leeg of bijna leeg is alleen koken dat kan hij echt niet..zodra het fornuis aan in kan hij niet meer logisch nadenken...wat iemand al zei spaggetti koken en ondertussen groente snijden krijgt die niet verzonnen..en 1 x ging die schnitzels bakken terwijl ik nog ff onder de zonnebank ging..vraagt hij aan mij hoelang..(ik dacht hoelang ga je onder de zonnebank) dus ik zeg kwartier voor kwartier achter.. ik lig 10 min of zo onder dat ding maar lag niet lekker denk ga toch maar kijken of het lukt.. kom ik beneden zit meneer voor de tv.. ik zeg ben je nog niet begonnen met koken..jawel!.. moet je niet in de keuken zijn dan?? nee hoezo zegt die die schnitsel ligt er nog geen kwartier in...dus ik sprint naar de keuken staat daar op groot vuur de pan met de schnitsels aan een kant helemaal verbrand.. andere kant heeft de pan mog niet geraakt... ja zegt die jij zei kwartier voor kwartier achter...tja probeer dan maar es rustig te blijven!
Dit heeftie van mij ook een x gedaan met handdoeken. Kwam uit mn werk en dacht oja ff de wasmachine aanzetten (doe ik nooit als ik wegga) Huh? Wasmachine leeg. Ik: hoezo heb je nou die handdoeken opgehangen? Hij: nou ik wilde je helpen, wat ontlasten Ik: heb je nie gevoeld dat het droog was en niet lekker fris ruikt? Lagen we toch wel in een deuk, vond het wel lief
Nou die van mij kan prima koken! Niks op aan te merken. Hij doet soms net of weet hij het niet en vraagt dan steeds wat hij moet doen, maar als ik er niet ben krijgt hij het wel smakelijk op tafel dus volgens mij is dat gewoon gemakzucht. Verder laat hij de was aan mij over... aangezien ik toch beter weet wat wel of niet bij elkaar kan en op wel programma, maar als ik vraag of hij het wil doen en goed uit leg dan doet hij het wel goed. Verder vouwt hij de was wel op als er een wasmand vol met was staat en wonder boven wonder doet hij dit ook nog netjes... (dit heb ik hem wel een paar keer voor moeten doen) De douche en wc schoonmaken dat doe ik want daar heeft hij echt de ballen verstand van. Maar goed hij lapt de ramen, maait het gras, maakt de kattenbakken schoon en zet de container bij de weg... Dus ach ik mag zeker niet klagen. En als ik hem vraag om te stofzuigen dan doet hij dat gerust en nog goed ook. Maar ik moet het hem wel vragen wat het huishouden uit zichzelf doen dat doet hij niet zo snel. Wel heeft hij een tijd gehad dat hij zei: '' schat ik heb geen schone onderbroeken/sokken meer'' en dan zei ik dat ik ze ook niet in de wasmand heb gevonden... En dan bleken ze overal en nergens te liggen lees: naast de wasmand, naast bed, onder het bed, in de woonkamer (hij trekt 's avonds zijn sokken wel eens uit als hij op de bank zit omdat hij warme voeten heeft).... tja dan zeg ik ook wat niet in de wasmand ligt wordt ook niet uitgewassen, nou dat had meneer snel geleerd... hij doet nu alles keurig in de wasmand op een enkele keer na, maar dan geef ik een hint en is het weer even klaar. Maar ik denk gewoon dat het probleem ook zit in niet zelfstandig na denken. Ze doen gewoon letterlijk wat jij vraagt en denken dan niet na of het misschien net anders bedoeld is... (wat het huishouden betreft) Maar ik heb echt geen klagen hoor, want zoals ik het lees zijn er mannen die echt veel erger zijn
Ik mag precies toch ook écht niet klagen hoor. De mijne doet de afwas, strijkt, grijpt naar de stofzuiger als het vuil begint te worden, en als ik de was insteek en ik wil ze later in de droger steken heeft een kaboutertje het al gedaan Heb hem alleen moeten leren dat BHs dus NIET in de droger mogen Maar ja, hoe moet hij dat nu weten. En zijn kleren vinden de weg altijd netjes naar de wasmand, maar wat IS het met mannen en natte handdoeken in de wasmand kieperen? Is dat iets genetisch? Maar soms kan hij toch van die momenten hebben... rijst moet je bijvoorbeeld niet wegen volgens hem, hij kapt dat in de pot 'op het zicht'. Dus omdat ie een aantal keer te veel had gemaakt ging hij gisteren op veilig spelen... hadden we twéé schepjes rijst Mocht ik die alvast opeten, ging hij bijmaken... moet je niet denken dat hij dat weegt, nee hoor, terug op het zicht, deze keer drie schepjes. Ben uiteindelijk dan maar een derde keer rijst gaan opzetten, ik denk dat we een dik uur aan tafel hebben gezeten Oh, en hij stoft niet af. Dat haat hij. Maar dat is niet erg, ik haat dweilen, vind het best een goeie trade-off
Wat heb ik een mazzel met mijn man!!! Hij kan goed koken. En met goed bedoel ik ook echt 3 gangen menu's. Hij kan was sorteren!!! En het ook in de wasmachine stoppen op het juiste programma, hij kan schoonmaken (mits ik het vraag). Gooit dus wel zijn vuile onderbroek NAAST de wasmand en kan onze dochter ook niet altijd helemaal smaakvol aankleden. Maar haar haren in een staart lukt hem dan weer wel. Ook zorgde hij ervoor dat alles keurig in de luiertas zat als hij weg ging (toen ze nog wat kleiner was). En geef mijn man geen wikkeltruitje of een omslag romper, dat geeft geheid een hilarisch tafereel!