Ik heb er totaal geen probleem mee. Mijn man gaat komende maand met een vriend naar de Antillen. Vorig jaar is hij ook 2x met een vriend weg geweest. Daarnaast was hij voorheen heel veel weg van huis voor zijn werk (zelfs een keer 5 maanden!) Ik ben dus ook wel gewend om alles zelf te regelen betreft de kinderen en huishouden. Vorig jaar ben ik ook 2x zonder mijn gezin weggeweest (waarvan een keer ruim 3 weken) en ook dit jaar ga ik weer 2x op vakantie zonder mijn gezin. Wij gunnen elkaar dit soort dingen. En ja we gaan ook altijd nog met elkaar op vakantie
Oh, ik zou dat meteen gebruiken om mijn solo weekendjes ook een keer uit te breiden naar een vakantie. In het kader ‘wat hij kan, kan ik beter’ Maar het gaat eigenlijk niet om wat wij vinden maar wat haalbaar is voor jou/jullie. Ik ben niet zo van het verbieden bij een volwassen vent, maar e.e.a. bespreken, compromissen sluiten waar jullie allebei achter staan lijkt mij nog prima haalbaar bij een 10 dgn durende vakantie.
Dat is natuurlijk makkelijk gezegd als dat bij jullie thuis soepel loopt. En misschien kun je je dat niet voorstellen dan, maar hier zou de boel ook compleet ontregelt zijn als mijn man 10 dagen weg was, overigens ook als ik dat zou doen. Niet overal is dat zo simpel en kun je "even werken aan je stabiliteit". Ik ken de thuissituatie van ts niet, dus zou voorzichtig zijn om daar zo over te oordelen.
Drukte van alledag in werk, 4 jonge kinderen, sportclubs. Het leven raast voorbij en daar ben ik niet altijd blij mee. Dat geef ik ook vaak aan aan partner dat ik het graag anders wil zodat er ruimte komt voor andere dingen.
Zo lang het overlegt wordt, is er heel veel mogelijk. Persoonlijk zou ik het jammer vinden als het ten koste gaat van de gezinsvakantie (keertje niet erg, maar niet jaarlijks). Zuipvakantie, tja... Heb liever dat ie een keer teveel drinkt op vakantie dan thuis, heb ik er ook geen last van. 10 dagen lang zuipen, kan ik me bij een volwassen man weinig bij voorstellen. Bij ons zijn de kinderen inmiddels wat ouder en vind ik het maar weinig moeite kosten om alles in mijn eentje te doen.
Ik vind tijd voor jezelf nemen en kunnen ontspannen met vrienden/vriendinnen belangrijk. Maar 10 dagen achtereen de hort op vind ik echt te lang. Ik zou dat niet trekken alleen met de kinderen deren. Ik zou het ook niet trekken op vakantie met vriendinnen. Hier is 3 dagen de max. Daarna wil ik hem weer terug hebben.
10 dagen zoals jij schetst zou ik ook niet willen, daf zou ook betekenen 3 weken zonder elkaar want daaromheen vaart hij dan. Ischet 10 dagen vanaf maandag en dan lang weekend thuis is het al anders. Maar blij er van worden? Nee. Dan moet hij óók mij de gelegenheid geven om nachten weg te gaan zonder derden in te schakelen. Ik kan de kinderen niet 5 dagen "in de hoek leggen" zoals hij het schip kan doen
Mijn man is jarenlang veel op reis geweest voor zijn werk, toen mijn kids nog klein waren. Onlangs is hij met vrienden op vakantie geweest, vier dagen. Helemaal prima, ik red me wel. Maar tien dagen? Dat zou hier ook een dikke no go zijn. Ik vind de weekenden alleen met de kinderen heel pittig.
Mijn man is sws al vaak weg ivm zijn werk en dat vind ik vaak al op het randje qua tijdsduur. Wij redden het hier thuis prima maar hij mist altijd iets, een oudergesprek, een open dag, een examen periode van 1 van de kinderen en ik merk dat ik dit steeds vervelender begin te vinden. Daarom zou het hier ook een no go zijn wanneer hij ineens al besluiten om ook nog eens 10 dagen vakantie te gaan vieren. Een lang wekend weg met vrienden, mijn zegen zal die hebben maar verder ook niet maar dit ligt echt puur aan de situatie waarin we al vaak genoeg zitten. Ik ga eind mei zelf wel 5 dagen met mijn oudste dochter naar het buitenland maar dat mag ook wel een keer en dat gunt die ons ook van harte. Buiten dat, mijn man zou geeneens 10 dagen met vrienden op vakantie willen gaan, is ook gewoon lang lang.
Dat ook, volwassen mannen die 10 dagen een zuipvakantie gaan doen. Een doorsnee puber die met zuipvakantie gaat is het met een dag of 7 al kotsbeu. Ik zie het mijn man ieder geval niet doen haha
Haha, ik denk dat je mijn man op dag 3 al kunt opvegen als hij de eerste 2 dagen teveel heeft gedronken
Ja 10 dagen is lang, maar ook weer niet heel lang. Het komt ook niet jaarlijks terug las ik? Het hangt van zo veel factoren af vind ik.. wat doet/ regelt hij normaal thuis omtrent kinderen/huishouden? Is er nog ruimte/budget voor een gezinsvakantie? Weet hij hoe jij er over denkt? Is er ruimte in de vriendengroep om de vakantie in te korten? Mijn man gaat jaarlijks een week met wintersport, hij is ermee opgegroeid en doet het graag. Ik zelf heb een hekel aan kou en skiën + ik vind het vreselijk duur dus ik blijf thuis met de kinderen.. helemaal prima. Zo kan hij ook buitenom het hoogseizoen weg en een week vliegt echt zo voorbij vind ik.
Toen mijn ex en ik nog samenwaren gingen wij ook beiden regelmatig alleen op vakantie. Hij vaak een lang weekend of 7 dagen. Ik vaak tussen de 5 tot 10 dagen. Zolang het maar eens per jaar is zie ik het probleem niet zo? Hier was het vorig jaar wel wat veel, hij 2x waarvan 7 dagen als langst en ik 3x waarvan 8 dagen als langst. Nu gescheiden en gaan de kinderen alsnog extra naar hem omdat ik op vakantie ga. Dus.. ja. Ik denk; in goed overleg moet dat gewoon kunnen. Misschien ook goed om zelf eens te gaan? (Als je dat niet doet)
Ik vind 10 dagen ook echt wel lang. In onze relatie doen we dat niet. Wel regelmatig een weekend weg met vrienden of vriendinnen. Of hij gaat een weekend met zijn zusjes op stedentrip. Ik ga over een paar maanden met vriendinnen van donderdag t/m maandag naar Monaco. Geen enkel probleem mee. Maar de langere vakanties, en onze spaarzame ‘vakantiedagen’ als ondernemers besteden we eigenlijk altijd aan ons gezin.
Ik red me prima met de kinderen, die inmiddels ook op een leeftijd zijn dat het niet zoveel meer uitmaakt, maar ik vind 10 dagen alsnog veel te lang. Zie daar de meerwaarde ook niet van in, zeker niet voor een zuipvakantie. Is het nu een speciale, eens in je leven reis, ja, gaan, genieten en doen, maar 10 dagen naar een middelmatige bestemming waardoor partner er alleen voorstaat met kleine kinderen vind ik niet kunnen. Zou hier ook ten koste gaan van de gezinsvakanties ivm vrije dagen, dus sowieso een no go.
En 10 dagen ook met vrienden?? Pffff ik moet er niet aan denken hahaha. Ik hou van mijn beste vriendinnen maar na een dag of 4 ben ik blij dat ik er van af ben Ze zeggen wel familie en vis blijven 3 dagen fris. Nou bij vrienden werkt dat voor mij ook zo hahaha.