Maar is het altijd al zo geweest dat je dingen moet vragen voor hij wat doet of is dat iets nieuws? Ik herken het wel van mij man, en hoor het ook wel eens van vriendinnen.. maar hij doet dat niet bewust. Ik denk ook niet dat het nog veel zal veranderen, al doet hij echt al veel beter zijn best om het 'te zien' en uit zichzelf dingen op te pakken. Maar als je er erg mee zit, praat erover met hem! Het is echt niet gek dat je 10 dagen te lang vindt.. zou je een week wel oké vinden? Ik vind het sowieso apart om als vrienden een 10 daagse vakantie te kiezen ipv 5 of 7... zijn er niet meer vrienden in die groep met een gezin?
Ik snap die 'je bent z'n moeder niet' opmerkingen niet zo goed. Mijn ouders hebben weinig te zeggen gehad over mijn leven nadat ik volwassen geworden ben. Mijn partner daar en tegen veel meer, want we zijn partners, we zijn afhankelijk van elkaar, doen veel essentiële dingen samen en ik vind niet dat ik zin moet maken voor zijn persoonlijke vakantie. Daarbij, waarom zou een baas wel iets mogen zeggen maar een echtgenoot niet? Een relatie/huwelijk is toch ook gebouwd op elkaar. Mijn schoonvader heeft dezelfde instelling, die overlegt alle vrije dagen met z'n werkpartner (want holy werk ) en trekt dan de gelijkwaardigheidskaart als hij thuis aankomt. Dat is zo scheef. Niemand hier zou zonder overleg met het werk en toestemming besluiten op vakantie te gaan als werknemer maar als partner is dat blijkbaar te veel gevraagd of 'niet passend bij een volwassene relatie'. Natuurlijk gun je elkaar je eigen tijd, eigen hobby's, eigen vakantie's etc. en niemand is de baas over de ander. Maar als een individu in een gezin heb ik ook het recht om gewoon te zeggen nope als de manier waarop/lengte etc. van iets niet oke voor mij is.
Dan liever buiten de deur als thuis... maar ik kan mij er ook niks bij voorstellen. Zou het echt zonde vinden van mijn vakantie.. ik ken ook wel mensen die een week all inclusive boeken en helemaal brak thuiskomen omdat ze te veel hebben gedronken. Ja dat is voor mij niet echt vakantie. Zou het ook stom vinden als man puur om te zuipen geld uit zou geven voor een vakantie. Gelukkig zie ik hem dat ook niet snel doen.
Dat zou hier een harde nee zijn. Als het nou een reis is die hij heel graag wil maken naar een land waar ik echt niet naar toe wil. Dan vind ik dat prima als de kinderen iets groter zijn. Maar een zuip vakantie, echt niet. Maar zo is mijn man ook niet, anders had het nooit mijn man geweest. Dan hadden we niet bij elkaar gepast.
Ik bedoel daar natuurlijk een 'moeder/kind onder de 16' relatie mee. Natuurlijk niet een moeder/volwassen kind relatie. Ik ben het overigens echt niet met je eens verder, ik vind echt niet dat partners in de positie zijn om elkaar dingen te gaan verbieden.
Maar is het verbieden als je aangeeft dat je er moeite mee hebt en hij vervolgens niet gaat? Mijn man zijn vrienden gingen 3 jaar geleden naar een event (ander werelddeel) waar mijn man eigenlijk de grootste fan van is van allemaal Zou zo € 4.000,- kosten. Hij had net zijn opleiding klaar (omscholing) had een paar keer zonder werk gezeten, waardoor er veel druk op mij was geweest. We hadden het geld wel liggen, maar konden het ook goed ergens anders voor gebruiken en ik gunde het hem wel, maar ik had er heel veel moeite mee gehad als hij dat had gedaan. Ik ga liever van dat geld met mijn gezin weg. Die conclusie maakte mijn man ook, maar toch weet ik niet hoe ik had gereageerd als hij echt was gegaan.
Dit idd. Voor sommigen komt zoiets als verbieden over maar het gaat er volgens mij meer om dat wij geen partner hebben die zoiets zou voorstellen. Dus we gaan nooit in de situatie van verbieden zitten
Hoe zou jij het graag willen zien? Wil jij bijv ook alleen weg, of wil je eerder dat hij meer oppakt bijv.? Of is het iets anders wat je graag zou willen?
@Mandarijntje heeft het perfect verwoord. En ons gesprek gaat vast langer zijn dan die 2 zinnen als mijn man zoiets van plan is, maar de eindconclusie blijft hetzelfde. Maar jij vindt dat partners dus alles goed moeten vinden van elkaar?
Buiten dat, dan zou je iets "verbieden ", dat doen we toch allemaal? Ik wil ook niet hebben dat mijn man vreemdgaat, dus in feite "verbied" ik dat dan toch ook? Vind het altijd zo'n gemiep. Als je zegt ik wil het niet, komt dat op hetzelfde neer.
Zuip vakantie doet mijn man niet aan, maar hij gaat sowieso 2x per jaar met vrienden op een city trip. Daarnaast gaat hij ook elk jaar een week skiën en een week naar een Caribisch eiland met oud studiegenoten voor onderwijs en uiteraard genieten. Ik heb er zelf geen moeite mee, en ons gezin is echt niet ontregeld als hij weg is. Het zuipen zou mij wel tegenstaan, maar dat is omdat ik het onvolwassen vind en dus een enorme afknapper. Ik heb voor september een lang weekend weg gepland staan en wil samen met een vriendin dit jaar ruim een week naar de zon en krijg die mogelijkheid ook vanuit mijn man. Ik vind dat je naast dat je een relatie en kinderen samen hebt je ook nog een individu bent en de mogelijkheid moet hebben om dingen alleen te kunnen doen waaronder dus vakanties.
Ik vind persoonlijk 10 dagen best lang en ik weet dat mijn man niet zo lang weg zou gaan, die zou de kinderen te erg missen.
Nee dit vind ik wel heel anders. Jij hebt er moeite mee, daar heb je een gesprek over en dan besluit hij niet te gaan. Zo zou het bij ons ook kunnen gaan. Maar dat vind ik heel wat anders dan zeggen 'sorry je gaat niet'
Haha, die vergelijking met vreemdgaan slaat toch als een tang op een varken, dat zie je zelf toch ook. Jullie hoeven me niet te overtuigen he? Ik zeg alleen dat het bij ons in de relatie niet zo werkt om elkaar dingen te gaan verbieden, bij jullie blijkbaar wel, als jullie dat oke vinden prima toch? We hoeven niet hetzelfde te zijn.
Ik hoor dit vaak maar ik ken bijv mijn beste vriendin vanaf dat ik 2 ben en wij gaan dus sinds we kinderen hebben elk jaar met 2 gezinnen op vakantie 2 weken en vaak nog een keer met oud en nieuw. En het is fantastisch en nog nooit een onvertogen woord gevallen of mis gegaan. We zeggen vaak dat we ieder wel ons eigen plan ook trekken maar in de praktijk doen we dat amper. Wij krijgen altijd te horen dat kan toch helemaal niet Maar het kan echt. Terwijl ik bijv er niet aan moet denken om langer dan 5 dagen met mijn ouders op vakantie te gaan
Is dit dan niet ook waar je het meeste mee zit? Dat hij geen ruimte en tijd maakt voor andere leuke dingen met jullie/jou maar wel voor zijn vrienden?
Examenreisje? Hier wil dochter ook met mij op stap na de examens. Mijn man gaat nooit een nacht van huis weg maar ik zou het prima vinden. Het zuipen niet trouwens. Zelf ga ik heel soms een paar nachten met de oudste weg, dan zorgt man voor de jongste. Maar hier zijn de kinderen inmiddels bijna 9 en bijna 18. Met 4 jonge kinderen begrijp ik echt wel dat je daar niet blij van wordt.
Ja het is echt gemiep over woorden inderdaad. Omdat sommige dames graag willen laten blijken dat ze een gelijkwaardige relatie hebben? Mijn man en ik kunnen niet gelijkwaardiger zijn en toch verbied ik hem om pizza te maken als ik gezond wil eten of om 10 dagen op vakantie te gaan. Het is geneuzel om woorden maar ik weet zeker dat de dames die hier roepen dat je z'n moeder niet bent óók dingen verbieden. Alleen ze verpakken het anders, uitkomst blijft hetzelfde. Dus altijd die onnozele discussie over dat je z'n moeder niet bent krijg ik ook wel jeuk van.