Hi meiden, Ons mannetje van 4 maanden heeft een flinke verkoudheid te pakken. Niezen, snotteren en benauwd etc., mijn vraag is nu wat kan ik het beste doen? Beetje huis-,tuin en keukenmiddelen zeg maar. Hij had ook verhoging, 38.3, maar na een zetpilletje weer omlaag..... What to do?
Ik zou wat van die homeopatische baby spulletjes gebruiken (verkopen ze ook bij kruitvat). Het enigste wat ik er thuis aan doe is twee halve uien naast zn wiegje, werkt geweldig tegen een verstopte neus. Verder leg ik een dikke trui onder zn matras bij zn hoofd, zodat hij iets verhoogd ligt. Beterschap
Dank je! Dat van die uiennheb ik vaker gehoord misschien toch maar even doen zo! Dat "kussen" is een goed idee, vooral met lucht halen! Thanks!
Zoutoplossing geeft ook wat verlichting. En goed laten drinken (evt. water tussendoor). En snot er uit zuigen lucht ook op, al vinden ze het op het moment zelf niet fijn.
*Zoutoplossing (neusspray). Evt t neusje uitzuigen met n neuspeertje of (klinkt mes.vies) met je mond. *geen commentaar please, ik heef haar namelijk ook kusjes, en t is altijd beter dan wanneer ze geen lucht krijgen) *Voetjes insmeren met luuf en dan katoenen sokjes aan tijdens het slapen. *Hoofdeind omhoog. (ik doe altijd 2 dikke boeken onder de pootjes, anders heb je kans dat het matras inzakt waar ze liggen, waardoor ze n zelfde soort houding liggen als in de maxicosi) *Ui naast t bed (ik doe altijd n ui snijden en in n bh netje voor de was. Dan aan het bedje vast knopen) Succes en beterschap!
Heb geen commentaar, maar vind dit zooo grappig. Mijn man las gelijk mee, toen ik moest lachen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het goed werkt, maar nog nooit geprobeerd..haha. Maar hier gebruik ik ook altijd neusspray en neuspeertje. Vind het ook altijd zielig als ze zo verkouden is. Beterschap!
Thanks meiden! Ga de uien-tip zo uitproberen... Is het gewoon een gepelde ui die je doorsnijdt? Of hoeft hij niet gepeld te zijn?
Haha, heb t ooit gelezen van iemand anders. Kwam n hoop commentaar op over dat t ranzig was, en je bacteriën in je mond heb, dat je dan niet zo dicht bij je kind moet ed. Vandaar de toevoeging dat ik haar ook kusjes geef als ze ziek is. Verder heb ik het 1X gedaan omdat het zo diep zat dat t peertje geen zin had. Ff zuigen, en t peertje deed daarna de rest. Ui, ik pel m altijd, snijd m dan in 4 en haal alle lagen van elkaar.
Douche op zijn heetst aan zetten en de deur dicht. Ondertussen je kindje uitkleden, dan douche op temp en lekker douche . Lekker stomen dus. Dan in een schoon bedje met het hoofdende omhoog neusspray luuf en een ui eronder.
Thanks! Nu dan maar ff stinkhanden over hebben voor het mannetje haha! Heb het bed ook al wat schuiner gezet door stukjes onder de poten... Peertje zijn we ook aan het gebruiken en morgen ff zoutoplossing halen! Hopelijk gaat het snel beter met het kleine manneke!
iu onder bed klossen onder bed bij hoofdeind (zodat deze schuin staat) waterkoker met deksel open zodat deze niet afslaat en een minuut of 5 aan laten staan op slaapkamer (helpt tegen hoesten) luuf onder voetjes strijken en dan sokken aan (bij naar bed gaan helpt tegen hoesten)
Luuf mag toch niet bij baby's van 4 maanden? Wij hebben ook paar keer de ui geprobeerd, maar ik vond het niet echt helpen. Wij gebruiken inderdaad neusspray en uitzuiger. Ik heb de uitzuiger van otrivin, werkt volgens de verkoopsters beter dan zo'n peertje, maar heb niet beiden geprobeerd.