hoe valt jullie kindje in slaap?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bettypalma, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bettypalma

5 aug 2012
    75
    0
    0
    eigenaresse van restaurant op la palma
    la palma
    Ik heb een kindje van 14 weken valt alleen in slaap op mijn arm maar meestal aan de borst.
    Ben benieuwd hoe jullie dit doen?

Alvast bedankt:)

2. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    In de avond na het flesje valt ze zelf in slaap, overdag moeten we haar speentje vasthouden en na wat gespartel valt ze in slaap, dit overigens wel met een puckababy!

3. alien

alien Niet meer actief

Ze valt altijd op mijn arm in slaap of wandelend in de wandelwagen.
    Als ik haar dan in haar bedje leg slaapt ze zo verder.

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    In bed met een speentje. Verder nooit op de arm. Wel soms savonds ad borst.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Toen ze nog klein was vaak aan de borst, tegenwoordig in der bedje met der duimpje in der mond en der konijntje waar ze aan frummelt

6. Koon

Koon Niet meer actief

Met 14 weken viel mijn zoontje in slaap in de puckababy in zijn bedje. Heel soms bij ons, maar zijn bed is hem heilig. (eerste 8 weken was dit omgedraaid).
    Nu valt hij altijd in slaap op zijn buik.
    Ik mis dat slapen op mijn schoot wel hoor...

7. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op haar buik met der speeltje.

In onze armen of beneden gaat ze echt niet slapen , dus al helemaal niet als we ergens anders zijn.

8. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ze valt zelf in slaap. Soms wel pas nadat ik even boven haar bedje heb gehangen en haar in slaap heb gekust ( ze doet altijd haar oogjes toe als ik haar kus )...

Toevallig is ze vandaag heel eigenwijs... Liggen spoken vannacht en bijtijds wakker. Heb haar maar even ingebakerd en zit nu op de laptop in de stoel in haar babykamer. Kan ze in slaap vallen van mijn geluidjes en aanwezigheid. En volgens mij is ze stil.

Ik heb het nooit als vervelend ervaren een kindje een beetje in slaap te helpen, maar vind het wel belangrijk dat ze het in ieder geval wel ook alleen kan. Dus vanuit wakker naar slaap terwijl ze in haar bedje ligt.
    Maar even kroelen, sussen, kussen, of wat dan ook is prima... Ze weet dat ik er ben voor haar.

9. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hij KON het zelf...
    Maar sinds 2 weken eigenlijk bijna alleen met flesje...
    En anders krijsen... echt megaaaa gefrustreerd is hij dan...
    Bijgezegd dat hij extreem hongerig is dus zal wel fase zijn :)

10. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Hij valt eigenlijk alleen maar in slaap in zijn bedje of in de maxicosi in de auto. Hij viel nog wel eens in slaap tijdens het wandelen, maar sinds ik de buggy inzet heb, is kijken natuurlijk veeeeeel leuker!
    Toen hij echt nog heel klein was, viel hij het allerliefste in mijn armen in slaap. Dat vond ik toen heerlijk, maar ook lastig, want zodra je hem overhemelde naar zijn bedje, werd hij wakker....

11. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Inmiddels gewoon zelf in haar bedje. Eerst op haar zij, luisterend naar het muziekdoosje. Als ze wakker wordt vind ik haar altijd op haar buik. Ze ligt in haar slaapzakje.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier een gemakkelijke inslaper.
    als hij op zijn zij in de box ligt speelt hij eventjes en valt dan in slaap.
    nu leg ik hem in de box op de buik, jengelt 3 min, ondertussen aai ik hem en geef ik hem zijn speentje en hij valt in slaap, word rustig wakker
    in bedje op de rug of op zijn zij, hij weet dat hij dan moet slapen, nooit problemen gehad, soms moet ik 2 keer naar hem heen omdat hij zijn speentje uit zijn mondje trekt en er niet meer in krijgt maar meestal is dat nog niet eens nodig, wel meestal nog een nachtvoeding en 1 of 2 keer per nacht een speentje geven maar zelf in slaap vallen gaat super

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    met 14 weken altijd in haar bedje met slaapzak aan, projector met muziekje aan en haar 2 schaapjes aan elke kant thv haar hoofdje.
    huilde nooit (alleen de eerste weken toen de relux en KMA nog niet onder controle was vond ze slapen in haar bedje niet leuk) en nog steeds niet met het op bed gaan.

14. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Liggend op ons bed aan de borst. En als ze dan klaar is met drinken gooit ze der gezicht boven op mijn borst en valt zo heerlijk in slaap. Heb er denk ik al 364383756 foto's van want het is zo schattig hoe ze dat doet. ;)

15. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Hier op de rug met een slaapzakje onder de dekens, als ik haar erin leg doet ze dr armpjes boven dr hoofd en gaat ze heen en weer met haar hele lichaam, net of ze een lekker kuiltje in de matras maakt haha

ik zing voor haar een liedje, soms 2 keer, soms 5 keer (als ik het jammer vind om weer naar beneden te gaan :)) en als het uit is en ik sta op doet ze dr duim in de mond en draaid ze dr hoofd weg, dan gaan de oogjes ook al toe...

maarja, hier heb ik dan ook een superslaper hoor, heb ik echt geluk mee!

16. bettypalma

5 aug 2012
    75
    0
    0
    eigenaresse van restaurant op la palma
    la palma
    Bedankt voor jullie reacties, is bij iedereen verschillend dus ik laat het nog maar even zo en geniet ervan.
    Wat ook nog wel eens lukt is op de patsybal wippen en zingen is ook meteen goed voor mijn rug;)

17. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier slaapt mijn jongste sinds dat ze een paar weken oud is op haar buik. Is dan in een paar minuten vertrokken.

Soms valt ze in slaap na haar flesje op mijn armen, maar dat is maar hooguit voor vijf minuten, is dan weer klaarwakker. Ze kan niet slapen als alleen in haar eigen vertrouwde bedje.

Sindskort rolt ze om van buik naar rug, zodra ze op haar rug ligt, is het krijsen geblazen. Daar houdt ze absoluut niet van, dus dan is het wel weer even omdraaien en valt dan weer in slaap.

18. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hij viel eigenlijk overal wel slaap, maar dat komt volgens mij omdat hij de eerste periode in het ziekenhuis heeft gelegen...als baby kon hij ook wel bij mij in slaap vallen, maar dat was omdat ik het leuk vond ;) Nu merk ik echt dat hij niet meer bij ons in slaap kan vallen, hij valt alleen in slaap in zijn slaapkamer ...

19. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mijn dochter kan niet slapen op mijn arm. ik leg haar in bed of box, geef haar de speen, en leg een dekentje over haar heen. als ik geen dekentje over haar leg gaat ze niet slapen ook als ze een slaapzak aanheeft moet ze alsnog een dekentje. ze houd het dekentje dan in haar handen en gaat slapen:).

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Wat lief...hier dreumes van bijna 2 die nu opeens ook weer aan de borst in slaap valt s'avonds....zo bijzonder!

Deel Deze Pagina