Mannetje is geschrokken over derde zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mred, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Ik wil haar topic ook niet bevuilen, maar wil wel opmerkingen over mij rechtzetten…..nogmaals heb ik nergens gezegd dat ze expres zwanger is geworden en dat het haar eigen schuld is….dit maak jij ervan.

Maar ik ben het wel met je eens dat het wel goed komt.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik weet niet hoeveel ZH hulp TS nodig heeft gehad om zwanger te raken van haar eerste twee, maar ik kan me levendig voorstellen dat zij en haar partner zullen hebben gedacht dat ze nu dan ook niet zomaar zonder AC wel zwanger zouden raken. Ik denk dat het ZH aspect voor anderen die hier niet mee te maken hebben gehad moeilijk voor te stellen is.

3. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ja maar dat verhaal hoor je toch regelmatig dat de 1e heel moeizaam ging en met heel veel hulp van het ziekenhuis en de volgende spontaan? Vind het niet echt snugger om er maar van uit te gaan dat dit niet kan gebeuren. En daarmee bedoel ik niet TS maar over het algemeen.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het klopt dat je dat verhaal heel vaak hoort. Het is ALTIJD een kennis van de buurvrouw haar achternicht haar tante die weer een oud klasgenootje van vroeger heeft wiens zus een collega heeft die dat overkomen is.

Het is niet iets wat dus echt vaak voorkomt. Maar men vindt het altijd wel heel erg nodig om dat soort verhalen de wereld in te helpen. Totaal niet constructief. Er zijn zó óntzettend weinig mensen die dat daadwerkelijk overkomt. Het werkt juist zeer frusterend om dat soort verhalen te horen want als je al jaren onder AC vrijt dan is de kans dat je dat overkomt na een hele mmm geschiedenis 0,0000001. Als de kans op een miljoen bij de loterij 0,0000001 is neem jij vast ook niet de moeite om elke maand een staatslot te kopen.

Ik persoonlijk zou het eerder niet snugger noemen om te denken dat een spontane zwangerschap in het verschiet ligt als je vreselijk veel hulp nodig hebt gehad om zwanger te raken.

5. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Mijn eigen moeder en 2 vriendinnen van mij. Dus nee niet iets van ik hoor van de neef van de broer van de buurvrouw van mijn tante uit verweggistan.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

ik heb er ook zo al 5 in mijn omgeving die ik persoonlijk ken waarvan de eerste een paar jaar heeft geduurd, ze bij de tweede met een maand of 5/6 begonnen omdat ze dachten het zal wel weer heel lang duren en dan binnen een paar maanden zwanger waren.

7. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    +1
    Ag wie zijn wij om over haar situatie te oordelen? Het kan iedereen overkomen denk ik dan maar, ons zoontje kwam dwars door de pil heen & daarna 2,5 jaar over gedaan om uberhaubt zwanger te kunnen raken.

Is het nieuws inmiddels al een beetje geland?

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dus dat jij er persoonlijk wel 5 kent, betekent dus blijkbaar dat het bij iedereen in de MMM bij een tweede wel spontaan moet lukken? :(
    Helaas kun je dat niet doortrekken naar iedereen! Sterker nog, als die kans zo vreselijk groot zou zijn, dan hadden de fertiliteitsartsen iedereen wel aangeraden om bij een poging voor een tweede vooral niet terug te komen, want de kans is vrij groot dat dat spontaan wel lukt!
    Als er in de MMM iets bij een van beide partners is ontdekt wat het zwanger worden belemmerd, kan ik me goed voorstellen dat je denkt niet op de natuurlijke manier zwanger te worden. Sommige mensen wordt zelfs meedegedeeld door de artsen dat natuurlijk zwanger worden er niet in zal zitten!

Net als deze: je moet er niet mee bezig zijn, dan ben je zo zwanger. Of: ga maar op vakantie, dan kom je zwanger terug! Want....en dan komt er weer een verhaal over ee kennis die dat toevallig is overkomen.

Wat ik ook wel frappant vind, is dat deze opmerkingen altijd gemaakt worden door mensen die zelf NIET in de MMM hebben gezeten, maar in hun omgeving, dus indirect, ervaring hiermee menen te hebben. Je kunt echter pas correct en eerlijk oordelen als je die hele medische toestanden zelf hebt moeten ondergaan!

Heel eerlijk? Hier hebben we het na Finley ook zonder anticonceptie gedaan en nu slik ik een lichte pil. Na talloze medische behandelingen pas zwanger te zijn geraakt van zowel A als F en daarvoor het talloze jaren op de natuurlijke manier te hebben geprobeerd, geloven wij ook niet zo dat het op de natuurlijke manier zomaar zal gaan gebeuren. Dat is toch niet zo vreemd gedacht of wel?

TS, trek het je niet teveel aan. Het is nou eenmaal gebeurd. Hopelijk is je man gauw de schrik te boven!

9. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    je zit er nu weer iets heel anders van te maken dan van wat wij zeggen. Lezen is moeilijk.

Er wordt gezegd dat als het bij de 1e moeilijk ging je niet er 100% er op moet geloven dat je het daarna onveilig kan doen.

Jij maakt er maar meteen van dat er beweerd wordt dat als het bij de 1e moeilijk gaat, het bij de 2e standaard easy is.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

zeg ik dat ergens ?? misschien moet je wat terug lezen, ik reageer op maartje die zegt dat iedereen wel een tante van een buurvrouw die een neefje heeft waarzijn de vriendin van zijn broer het zo is overkomen, met andere woorden alles via via via via gaat ... ik zeg alleen dat ik er 5 in mijn directe persoonlijke omgeving ken waarbij ik het dus niet via via via via via gehoord heb en dat het vaker voorkomt dan men denkt,

heel jammer voor de mensen die het zo moeilijk hebben met zwanger worden, ik gun het iedereen van harte,

maar zelfs wanneer je heel moeilijk zwanger kunt worden en je samen kiest om het zonder te doen vind ik dat je beide er voor kiest dat je het risico loopt op een zeer kleine kans van zwangerschap, dan kun je schrikken, en dat mag ook best, ik ben zelf ook per ongeluk zwanger en heb de schrik er soms nog in zitten om straks 4 kinderen op te voeden, maar nogmaals ... ik vind dat hoe klein de kans ook is op een zwangerschap.... dat als je bewust kiest zonder pil condoom of andere middelen van anticonceptie te n**ken dan loop je gewoon risico.

11. mred

mred Lid

26 mrt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee zeg!! Wat kunnen sommige mensen idioot reageren en mensen onterecht beschuldigen, en waarvoor? Omdat ik even mijn ei kwijt wil over dat we beide geschrokken zijn......
    ..... bedankt voor alle lieve en fijne helpende woorden.... dat doet me goed!
    Tuurlijk nemen wij onze verantwoordelijkheid, en tuurlijk weten wij maar al te goed hoe het allemaal werkt. ....
    jullie beschuldigen mij van expres zwanger worden, wat heeft dit er in hemelsnaam mee te maken, ik vraag niet wie er schuld heeft of wie er volgens jullie de schuld moet krijgen... het is gewoon schrikken en dat was alles wat ik met jullie delen. ....

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #72 Hippo89, 28 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2015
    en nog even over deze zin..... Oke dit gaat over niet natuurlijk zwanger worden en bij mij hadden ze het over moeilijk zwanger worden maar toch,

ik ben chronische ziek, ben gezegend met 4 chronische ziekten, en tijdens zwangerschappen ook nog eens ssa antistof positief wat kan leiden tot een hartblokkade van de baby in de buik,

mij is op mijn 18e verteld door meerdere artsen in meerdere ziekenhuizen dat als ik zwanger wil worden ik nu al wel mocht beginnen, ik zou namelijk voor mijn 26e geen kinderen hebben, ik zou en heel moeilijk zwanger kunnen worden, en wanneer ik al zwanger zou zijn na een aantal jaar zou ik eerst een serie aan miskramen krijgen,ik vond mezelf te jong met 18 jaar,

toen ik 19 was zijn we toch maar begonnen omdat ik toch op mijn 25e eigenlijk wel zwanger wou zijn, het liefst daarvoor al. 19 vonden we dan wel een mooie leeftijd,

ik was meteen zwanger !!! meerdere artsen, in meerdere ziekenhuizen stonden te kijken, dat kan niet ! zo snel al ... dat moet wel mis gaan, zelfs met 31 weken zeiden de artsen heb maar geen hoop want het kan nog steeds mis gaan !

nu ben ik 25 en ik ben zwanger van mijn vierde kindje !!!

nogmaals.... door meerdere artsen... meerdere ziekenhuizen... voor mijn 26e zou ik geen kindje hebben, nu ben ik amper 26 wanneer de vierde geboren gaat worden...

dus ja... dat artsen iets zeggen dat bloed en lichaam dingen uitwijzen wil ook nog niet zeggen dat je lichaam zich daar ook aan houd, wonderen zijn de wereld niet uit.

nogmaals ... ik gun iedereen een prachtige zwangerschap ! ik gun het niemand om zo moeilijk zwanger te worden,

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

meid, er is er maar 1 geweest die jou beschuldigt heeft, en nahla heeft haar excuus aangeboden

ik zeg ook nergens dat jij ergens schuld aan hebt, ook niet dat jou man ergens schuld aan heeft,

ik zeg alleen dat ik reacties begrijp waarin staat dat hoe klein de kans ook .... als je het doet zonder anticonceptie er altijd een geringe kans is op zwangerschap en dat als je echt helemaal klaar bent je het beter wel met anticonceptie kunt doen.

uiteraard gun ik je een hele fijne zwangerschap waarin zowel jij als je man volledig achter staan en dat hij snel bijdraait.

14. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    dusdat! niks aan toe te voegen!
    ga gewoon genieten meid je baby heeft er niks aan 2 ouders die er niet blij mee zijn...hij trekt nog wel bij..hij heeft namelijk geen keus...met de tijd komt het allemaal goed...suc6 en een fijne zwangerschap gewenst

15. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps: trek je aub niks aan van dat kattige gedoe van vele vrouwen hier gewoon lekker negeren..zooo off topic en zwaar kinderachtig...ik haat bemoeiallen die ongepast hun speculerende oordeel moeten geven..nergens voor nodig en iets waar jij niet om hebt gevraagd...helaas ontkom je hier niet aan op een plek met alleen vrouwen..zucht

16. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    +100 momy2b

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Geniet van je zwangerschap, topicstartster :):)!!!

Over een paar weken of ten laatste bij de geboorte zal hij dat ook wel doen. Hij moet alleen bekomen van de shock en het vrij ongeplande.
    Als hij echt niet meer wou ... manieren genoeg om het te vermijden ook al slikte jij de pil niet.
    Het is niet dat je hem hebt voorgelogen ofzo ...

Hij kan natuurlijk nu of direct na de bevalling wel zorgen dat er geen vierde meer komt :).

18. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Hij draait wel bij geef hem even tijd en ga er niet tegenin maar heb ook begrip voor zijn gevoel, hij heeft gewoon even tijd nodig

19. mred

mred Lid

26 mrt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de lieve woorden. Hij maakt al steeds lieve opmerkingen met een knipoog, dus gaat helemaal de goede kant op. Wat een week kan doen, tja was ook een heftige schrik reactie hihihi.

20. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je man een beetje bijdraait. Hoe het ook gebeurd is, schrikken is niet leuk. Heel veel mensen zullen het hier al gezegd hebben, het wennen is een kwestie van tijd.
    Toen ik eerder vorig jaar door de pil heen zwanger werd was het juist mijn vriend die het helemaal zag zitten. Ik schrok me de pleuris: net met een eigen bedrijf begonnen, vriend had nog werk tot de zomervakantie en daarna niets meer... Het idee dat familie en vrienden boos zouden worden leek me vreselijk. Ik was bang om beoordeeld te worden onder het mom van 'wie zijn billen brand moet op de blaren zitten'.
    Maar na een tijdje zakt de schrik en begin je na te denken over oplossingen, dan zie je dat je het samen best moet kunnen!
    Helaas ging het een week of twee nadat ik het helemaal had geaccepteerd mis. Die zwangerschap heeft ons wel inzicht gegeven: we waren er klaar voor.
    Geef het de tijd, het komt wel goed! Je hebt al twee keer laten zien dat je het kunt, een derde gaat ook lukken. En ook niet onverstandig: zie het als een les. Snel een knoopje erin ;)

Ik hoop dat je kunt genieten van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina