Mannetje is geschrokken over derde zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mred, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    Wat een herkenbaar verhaal! Ik had ook steeds hoofdpijn en ik kwam erachter dat het door de anticonceptie kwam. Wat een opluchting: geen hoofdpijn meer. Ik heb tegen mijn man gezegd dat het nu zijn beurt was... Dat deed hij niet, rubber is toch niet zijn ding... En ook ik taadaa.. zwanger. Dat liep echter uit op een miskraam. Daar was ik zo verdrietig van, dat mijn man nu heel blij is met alsnog een zwangerschap. Hoop dat deze wel blijft en hoop voor jou dat hij omdraait. Hij heeft waarschijnlijk gewoon meer tijd nodig dan jij.

Ik hoop dat je dat geduld kan opbrengen en dat hij omdraait.

2. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    #82 babybanjo, 29 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2015

En aangezien het een openbaar forum is reageren meerderen dat dat niet op een goede manier gaat.

Het gaat er namelijk niet om of het expres, stiekem of onverstandig is gebeurd. Het gaat erom dat ze er mee in haar maag zit en dat haar partner nog niet blij is.

3. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Zie je wel :) gaat helemaal goed komen :)

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik ben zwanger geraakt van onze vierde, ondanks pilgebruik.
    Wij waren allebei behoorlijk van de wap door dit nieuws!
    In eerste instantie ik erger dan mijn man, maar daarna juist andersom.
    Mijn man zat gewoon tegen het depressieve aan!
    Gelukkig draaide hij vanaf een week of 12 wat bij, maar echt uitbundig blij was hij niet.
    Zeker niet toen uit de combinatietest ook nog eens een verhoogd risico op down kwam!

Nadat onze jongste zoon geboren is, kunnen we ons niet meer voorstellen dat we er zo van overstuur waren.
    Hij hoort helemaal bij ons gezin en we zijn dolgelukkig met hem!
    Alle praktische bezwaren bleken ook ongegrond.

Ik hoop van harte dat je man bij gaat draaien, maar hij zal ws gewoon tijd nodig hebben.
    Hij moet zijn toekomstplaatje behoorlijk bijstellen en dat kost nu eenmaal tijd.

5. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Gefeliciteerd meid!
    En je man draait wel bij, die heeft even tijd nodig.

Ja je weet hoe het werkt, kinderen maken, en ja je weet ook beide dat als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt het KAN gebeuren.

Mij werd jaren verteld dat ik zonder hulp ook geen kids kon krijgen dankzij de pcos. Geprobeerd tijdens een relatie van 7 jaar met een ex.

2 jaar geleden leerde ik mijn huidige vriend kennen, uitgelegd hoe het zat en we hadden zoiets van, als het ooit zover is dan gaan we er wel voor. Dus ook geen anticonceptie gebruikt. 4 maanden in de onze relatie hield ik een positieve zwangerschapstest vast.
    Ja daar sta je dan.:$ Tuurlijk wisten we beide ergens in ons achterhoofd dat het kon, zeker als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Maar als het dan ook daadwerkelijk zo is dan sta je toch even te kijken. Maar onze zoon was meer dan welkom, nu 15 maanden oud en we zijn zelfs al bezig voor een 2e :D

Ik kan me dus helemaal voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Je weet nu in ieder geval dat als je hierna geen kleine wilt je toch iets zal moeten gebruiken ;)
    Ga er lekker van genieten en van harte gefeliciteerd :)

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Blij om te horen dat je man al wat bijdraait. Ik kan me ook levendig voorstellen dat je geen zin hebt om aan te dringen op een condoom als je in je achterhoofd nog een kinderwens hebt. En als je man écht écht niet had gewild was hij waarschijnlijk ook wel wat verstandiger geweest. Uiteindelijk hebben jullie allebei evenveel "schuld", maar nu is het kindje er en zullen jullie naar de toekomst moeten kijken. Terugkijken heeft geen nut. Behalve dan dat je er misschien van geleerd hebt dat helemaal zonder ac niet verstandig is als je geen kindje meer wilt.

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Trouwens, ons werd verteld dat we IVF of misschien zelfs ICSI nodig zouden hebben om zwanger te worden. We hadden al drie keer IUI geprobeerd zonder succes, en telkens minder dan een miljoen zaadjes. Wat eigenlijk te weinig is voor een kans op een spontane bevruchting. Inmiddels al twee keer spontaan zwanger. Wij nemen dus straks geen risico's. :D

8. mred

mred Lid

26 mrt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames. Ik begin nu echt misselijk te worden en vooral smorgens. ...dan sta ik weer te kokhalzen. ..
    bij beide zwangerschappen veel ziek geweest en maanden lang over gegeven, dus nu lijkt dit weer dezelfde kant op te gaan...

Gelukkig is mijn lief heel bezorgd en vraagt hij steeds Hoe het met me gaat....

stapje voor stapje gaan we steeds een klein stapje vooruit :)

Deel Deze Pagina