Heeft iemand hier ervaring met anti sperma antilichamen die de man aanmaakt? Gisteren hebben we het verdikt gekregen, alles was goed behalve het sperma van mijn man (licht verminderde concentratie en beweeglijkheid) maar daar maakte de gyn zich geen zorgen om, alleen maakt mijn man anti sperma antilichamen aan. We werden doorverwezen naar de fertiliteitskliniek. Hij wist zelf niet hoe ze dit zouden oplossen (pillen of inseminatie)... Heeft iemand hier ervaring mee? Liefs, Marisha
Dit lijkt dus echt wel een zeldzaamheid te zijn... moet mij dus weer overkomen Als ik het goed begrijp houdt het in dat de antistoffen aan de zaadjes gaan hangen zodat deze gaan samenklitten en ze daardoor niet goed meer kunnen bewegen en dus niet tot aan het eitje geraken (of ze althans niet kunnen bevruchten). Indien iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag (kwestie van wat meer hoop te krijgen)! Volgens het internet maken we een redelijke kans met IUI...
hoihoi, mijn hubbie maakt wel antistoffen aan waardoor het gaat klonteren, danwel in 'kuddes zwemmen' maar met een 1 of ander middeltje is dit op te lossen, hoop dat dit ook geld voor jullie! liefs mandy
weet niet wat voor "antistoffen" jouw man dan aanmaakt, maar vraag aan je gyn het middel want ook hier was het van hetzelfde laken een paken zijn er nog tig andere van wie hun partner antistoffen aanmaken dus als er idd een medicijn is (volgens mijn en andere gyn's is hier dus totaal niets tegen te doen).... normaliter kan een man antistoffen aanmaken wanneer hij een sterillisatie ongedaan heeft laten maken en is de kans op spontane zwangerschap heel klein geworden omdat de zaadcellen zeg maar op dezelfde plaats blijven zwemmen en niet in de baarmoederholte terecht kunnen komen om het eitje te bevruchten... en daarbij dan opgeteld ook nog eens verminderde concentratie, afwijkende morfologie etc etc....wil de moed je echt in de schoenen zakken te denken op een "normale" manier zwanger te worden... maar troost je met de gedachte dat het niet onmogelijk is, want kijk maar naar de banner onderaan en dat na 1,5 jaar verschillende onderzoeken verder die alleen maar ellendige uitslagen gaven, en 2 wkn voor we de laatste uitslagen zouden krijgen (die net zo ellendig waren) en horen hoe verder te gaan (iui) dus het kan wel enkel tja de kans op is natuurlijk vele malen minder dan bij andere... hoop van harte voor je dat het bij jullie net zo zal vergaan als bij ons en dat er verder geen ingrepen nodig zullen zijn meid... liefs smoekie
hoihoi, mijn mannetje moet bij de IUI zijn zaad mengen met een medium en dan is alle prima! dus khoop dat wij ook snel geluk hebben! liefs mandy
hoe bedoel je mengen met een medium meid? wat ik begrepen heb als je als man zijnde antistoffen aanmaakt tegen je eigen spermacellen dat je zwemmers niet boven komen om het eitje te bevruchten en is iui een van de mogelijkheden om toch op een "normale" manier zwanger te raken, en met normaal bedoel ik dat mijn partner zijn zaad zou moeten inleveren, zijn zaad zou worden bewerkt (de goede eruit halen) en dat het dan rechtstreeks in de baarmoederholte zou worden ingespoten tegen de tijd dat de eisprong er is zodat ze het eitje al "opwachten".... heb van dat van jou nog nooit gehoord en ben wel benieuwd wat dat precies inhoud, (niet dat het bij ons nog nodig is, maar je weet maar nooit ) liefs smoekie
Wel, ik weet niet wat er nu juist gedaan zal worden maar ben wel blij dat we nu toch al niet de enigen zijn met dit probleem Volgens de gyn zijn de antistoffen een stof die de witte bloedcellen aanmaken. Mijn mama maakte vroeger ook antistoffen aan en zij heeft toen gewoon pilletjes moeten slikken wat gelukt is want ik ben het levende bewijs Ik heb ondertussen al gebeld naar de fertiliteitskliniek voor een afspraak (vrees dat het wss toch wel IUI of zo zal worden) maar ik kan pas op 6 juli daar terecht.. Pfff, nog 5 weken (oftewel 2 cycli) geduld Nou ja, wat is nog 5 weken wachten na al 15 maanden wachten...
@ Smoekie: ik had ook al gelezen op het net dat mannen met antistoffen een redelijke kans maken met IUI omdat de antistoffen daar "weggewassen" worden en alleen de goede zaadjes worden ingebracht. Leuk voor jullie dat het toch nog op de normale manier gelukt is maar ik vrees dat dit voor ons niet zal op gaan. Kwaliteit van het zaad is voor de rest heel maar licht verminderd (19.5 milj ipv 20 milj) dus ik denk niet dat het daar aan ligt. T zou toch wel leuk zijn moest dit "gewoon" met pilletjes kunnen verholpen worden he
meid wij gingen er ook van uit dat het ons niet gegeven was op de normale manier zwanger te worden.... hij had weinig (28 mlj - 20 mlj - 13 mlj en laatste x 14 mlj) en daarbij een lage concentratie zaadcellen, afwijkende zaadcellen, trage zaadcellen plus nog eens antistoffen...dusse....kan iedereen overkomen want er hoeft er tenslotte maar 1tje te zijn die overal "schijt" aan heeft en sterk genoeg is overal tussendoor te "zwemmen" succes meid, en dat het jullie ook maar mag gebeuren en altijd positief blijven he....deden wij ook...enkel pas de laatste 2-3 mnd had ik pas zoiets dat ik nergens meer op lette omdat ik er van overtuigd was dat we het van de mm moesten hebben...dus tja denk dat toen de gedachtes leeg waren de rest vanzelf ging? liefs smoekie
Nou ja, laten we dan maar hopen dat we hetzelfde hebben Nee, ben nuchter ingesteld en denk dat de afspraak gewoon zal kunnen doorgaan... maar we hopen natuurlijk altijd van niet Nog 5 weekjes geduld en dan weten we weer meer. Liefs Marisha
hoop doet leven meid wij hadden het ook totaal niet verwacht en stonden ook echt te kijken dat het 2 wkn voor we zouden horen hoe en wat toch zwanger bleken te zijn.. en dat met zeer slecht zaad.... ach het doet er verder ook niet toe na 1,5 is er 1tje geweest die de finish heeft weten te behalen... nu voor jullie hetzelfde hopen meid,...de duimen draaien in ieder geval.. liefs smoekie
hoihoi, was ik weer... als mijn hubbie het moet inleveren moet hij eerst 2 "watertjes" van het lab toevoegen die de antistoffen van zijn zaad dood, zodat zijn zaadje los van elkaar gaan zwemmen. Dan gaat het naar het lab waar ze zijn zaad gaan sorteren en dan worden de beste in me bmholte gespoten. groetjes mandy
? nee nog nooit van gehoord meid, ik ken iui enkel zoals me is uitgelegd, dat mochten we de mm ingaan dan zou het iui worden wat inhield dat mijn man zoals ie nu vaak genoeg zijn zaad heeft gebracht voor onderzoek, ook dan zijn zaad moest brengen en dan zouden ze in het lab zijn zaad bewerken (mischien idd met een soort water?) en dat dan 2 uur later weer bij mij in mijn baarmoederholte inspuiten.... raar dat jullie zelf er water bij moeten doen joh...maar ja als het een zwangerschap mag opleveren...
Dat was ik nou ook juist aan het denken... je zou juist denken alles mooi in een potje en vooral afblijven... Ik weet niet wat ze bij ons gaan doen... nog 4,5 weekjes geduld voor ons eerste gesprek bij de fertiliteitskliniek...
ja, wij krijg een ppotje en 2 middeltjes mee, dan moet ie zijn kwakkie later mengen met die watertjes, dan moet ie dat rustig mengen (ronddraaien) en dan naar het ferti lab afgeven, daarna mag ik 2,5 later komen en wordt het ingebracht. liefs mandy
Leuk om te weten... ik weet totaal niet waaraan ik me kan verwachten dus ben al blij dat iemand er ervaring mee heeft Hoeveel keer hebben jullie dit nu al gedaan (zie iets staan van 9e IUI )? Is dit alleen voor die antilichamen of hebben ze ook nog andere dingen gevonden bij de onderzoeken?
ik heb allelei onderzoeken gehad omdat ik ook nog eens 3 vroege miskramen heb gehad. verschillende bloedonderzoeken en chromosomentest en bij mij wees hier niets uit en konden ze geen oorzaak vinden. De reden dat wij IUI hebben is omdat mijn hubbie zijn zaad aanelkaar plakt. Inmiddels 9 IUI's gehad waarbij dat het 2 x raak was. Ik krijg er nu nog 3 extra omdat de behandeling volgens de gyn goed aanslaat. 2 zwangerschappen uit 9 pogingen. Ik hoop dat het direct bij je aanslaat! heel veel suc6 gewenst iig. liefs mandy
zo zie je maar weer dat je elke keer weer leert hier op het forum, ik had daar echt nog nooit van gehoord ook niet van meiden die in het iui traject zitten dat ze zelf moeten "mengen"... heb nooit beter geweten dan dat ze dat in het ziekenhuis altijd deden....zeker omdat jij ook zegt dat het ook bij jou 2 - 2,5 later is dat je terug moet komen... maar goed hopen dat het resultaat heeft meiden... liefs smoekie
Idd, 2 keer geslaagd op 9 pogingen is toch wel heel goed. Ik duim voor jou ook deze ronde dat je snel zwanger mag zijn en duim dat ie dan deze keer blijft zitten! Pfff ik moet nog 4 weken en 3 dagen wachten... ik tel de dagen af maar het gaat veel te traag.