hoi hoi even een vraagje mijn zoontje heeft al z'n melk tandjes al maar nu zag ik bij z'n voortandjes boven dat ze beetje licht grijs gekleurt zijn en het onderste randje wit is is dit normaal? ik poets elke dag z'n tandjes hij valt er wel vaak op groetjes
ik heb eigenlijk geen idee, het zou kunnen doordat hij er veel op is gevallen dat er een zenuw is geraakt, als die afsterft kan een tandje verkleuren, wordt het ook erger met de tijd? anders zou ik maandag even met de assistente vd tandarts bellen, die heeft hier vast antwoord op, misschien hoef je niet eens langs te komen
Mijn dochtertje heeft dat ook, zij is een keer gevallen op haar mondje (tand door haar lip enzo) en toen bloedde het ook heel erg. De weken erna dacht ik dat één van haar voortandjes echt zwart zou worden. Maar nu is het dus wit met grijs geworden en word het dus eigenlijk beter. Ik weet niet wat het verder betekend?
hoi hoi dank je voor jullie reacties beide boven tandjes hebben het eigenlijk altijd tand door de lipals hij erop valt hij heeft ook z'n tandvles wat tussen zn 2 voor tandjes zit gescheurt gehad nee het wordt niet erger het blijft gewoon beetje licht grijs
Ik zou denk ik voor de zekerheid even met de tandarts bellen. Het lijkt erop dat er iets met de tandzenuw is gebeurd. Lees ook hier maar eens (staat ook advies van een tandarts bij) Tandarts.nl • Onderwerp bekijken - melktand verkleurt
Mijn neefje had het ook. Die was ook een keer flink gevallen en had daar een grijze tand aan over gehouden. Wij noemden hem liefkozend: kapitein blauwtand. De tand is er nu uit, maar de nieuwe is er nog niet door. Volgens de tandarts kon het geen kwaad en zou de grote tand wel normaal zijn.
thnx voor de link hij heeft geen last als ik eraan kom de huisarts heeft het de laatste keer dat hij gevallen is aan z'n tndjes gevoeld en ook daar gaf hij niks aan en de tandjes zaten goed cast ook is ernik afgebroken of heefthi geen bultje bij detandvlees zalmaandag voor de zekerheid even de tandarts bellen