Ik ben benieuwt wat jullie kindjes doen als ze wakker zijn en ze roepen niet meteen om mama&papa. Dilano wil altijd een fles en gaat dan met zijn knuffels en boekjes spelen. Hij kan niet uit zijn peuterbed. Er komt een tijd dat we het bed moeten draaien maar ik weet niet of het verstandig is om het nu al te doen.
Onze jongste is net 2 jaar. Als zij net wakker is, zijn er 2 mogelijkheden: - of ze moet huilen (en dan huilt ze nog even na terwijl ik haar op schoot heb genomen) - of ze gaat liggen kletsen, zingen en met haar knuffels spelen (dan kun je haar rustig een kwartier laten liggen, die vermaakt zich wel) Bij haar is het géén optie om wel naar haar toe te gaan, en haar daarna weer weg te lopen zonder haar mee te nemen. Dan krijst ze het hele huis bij elkaar (zoals we wel eens merken als haar broer even bij haar gaat kijken, en daarna wegloopt en haar deur dichtdoet). Als ze klaar is met slapen en ze heeft je gezien, dan wil ze ERUIT! Zij kan ook niet uit haar bed, maar ze is nu bijna zo oud als haar broer was toen hij naar een groot bed verhuisde, dus binnenkort zullen we dat wel gaan doen. Op vakantie vorige maand heeft ze ook al in een groot bed gelegen en dat ging heel goed, ze bleef gewoon heel braaf liggen.
Mijn dochter ligt in een juniorbed, is bijna 3 en kan er wel uit, de ene keer komt ze eruit en wil dan ook aangekleed worden en naar beneden (helaas is dit meestal rond half 7) en heel soms blijft ze liggen en kletsen tot uiterlijk half 8.
Onze dochter ligt nog steeds in een ledikantje (er wordt gewerkt aan haar nieuwe kamer), dus ze kan er niet zelf uit. Als ze wakker is, kan ze vaak nog wel even lekker tutten in d'r bedje. En als het te lang duurt, dan horen we ineens.. 'mamaaaaa, schiet nou eens ohhop..!!'..
daniel komt uit zn peuterbedje, als ik/wij nog in bed liggen kruipt hij er bij, zijn wij eruit dan zoekt hij ons op
Als ze net wakker is.... dan ziet ze er zo uit! Ze hobbelt in haar slaap en dit is het reslutaat (en dan is mama soms wel 40 min. bezig om het vervilte haar weer te fatsoeneren)
mijn zoon komt nooit uit bed, meestal hoor ik hem praten met zijn knuffels en zingen in bed maar er uitkomen heeft hij ook nog nooit gedaan. ik zet de verwarming dan beneden aan, en hij gaat dan even lezen in zijn bed en dan gaan we naar beneden later om half 8.
onze dochter is nog maar 5 maand dus veel kan ze nog niet doen.. als ze wakker is gaat ze wel "kletsen" en probeert ze de dekens af te trappen ... wat gepaard gaat met 'ninja achtige' geluiden... heeeeel gezellig!
Geweldig, en ik dacht dat mijn dochter wild haar had.... Het enige verschil is dat zij korte haren heeft, anders zou ze er ongetwijfeld ook zo bij zitten 's morgens. Echt, wat een leuke foto!
Meestal brabbelt meneer wat tegen zijn slaapknuffel. Laatst was het leuk, hij was na een half uurtje alweer uitgeslapen en hij riep keihard "Tadaaaa!". Alsof hij een kunstje gedaan had .
Als ze uitgeslapen is; zingen en spelen en geduldig wachten. Is ze niet uitgeslapen; roepen en tieren dat ze NU!!! wil opstaan.
Whaha, grappige foto! Maar lijkt me idd niet fijn om uit de klit te halen!!! Heb je geen shampoo/spray die t wat makkelijker maakt? Tot 2 jaar begon ze altijd direct hard te huilen als ze wakker werd. Tussen 2-3jr in ledikant soms even een beetje kletsen, maar al snel werd t roepen. Nu komt ze er 's ochtends zelf uit, eigenlijk direct. De laatste weken gaat ze op de overloop staan (want wil liever niet meer bij ons in bed)? Als ze 's nachts wakker wordt, blijft ze gelukkig wel nog gewoon op dr kamer (roepen of huilen).
soms kletst ze ene beetje, soms zingt ze liedjes, en altijd na verloop van tijd, mamáá ikke wakker!! Als ik haar zelf wakker maak, omdat ik werken moet, hoor ik ook, zachtjes, ikke wakker mama...*smelt...* ze ligt trouwens sinds een anderhalve week in een peuter bed, maar heeft nog niet bedacht dat ze er ook zelf uit kan! hopen dat dat zo blijft!
Doordeweeks moet ik ze meestal wakker maken en in het weekend kruipt eerst dochter naast me in bed en een uurtje later zoontje ook.
Wel fijn dat de meeste blijven liggen, Dilano slaapt in een peuterbed en we willen het graag om draaien. We moeten hem er nu in zetten en voor dat hij naar bed gaat schuiven we het bed iets naar voren en dan gaat hij er zelf in om zijn knuffels goed te zetten. Vind hij geweldig. Alleen waar ik een beetje bang voor ben is dat hij dus uit zijn bed gaat en gaat spelen (mag van mij) maar de onderburen slapen onder zijn kamertje. We kijken het denk ik nog maar even aan!
Wij weten niet precies wanneer de kinderen wakker worden. Beide gaan ze spelen. Zoonlief (3,5 jaar) doet dat op zijn kamer en gaat dan puzzelen, een treinbaan maken etc. Als het 7:30 is geweest mag hij naar boven komen en dat doet hij als hij al wakker is. Dochter ligt in een ledikant en die gaat ook spelen in bed. Ze brabbelt en zingt wat in het donker. Na enige tijd (maar we weten hoelang) gaat ze roepen. Dit is meestal rond 8:00. Soms valt ze nadat we haar gehoord hebben, weer in slaap.
Liam is meestal tegen half negen wakker maar wil er dan nog niet uit. Hij moet echt even wakker worden. Hij heeft dan grote verhalen tegen zijn doekje na een half uur roept hij mama liam is nu wakker. Zo lekker wakker dit..
Mijn zoon pakt zijn spullen en komt onze kamer binnen. "Hier ben ik dan!" roept hij erg hard en klimt dan bij ons in bed. Meestal is dat om 06.15, dan maakt hij ons wakker (bovenop ons springen, kriebelende vingertjes, zingen, enz).