Mannetje zo verkouden... Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rce86, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Onze kleine man is ontzettend verkouden. Het begon gisteravond, en het is alleen maar erger geworden. Vannacht werd hij wakker en heeft niet meer geslapen. We hebben al neusspray geprobeerd maar dat helpt niet. Het probleem is dat Dyon (bijna) niet zonder speen in slaap valt, maar zijn neus zit zoo dicht dat die zijn speen wel uit moet houden.

Wie heeft er een goede tip zodat de kleine man toch liggend een dutje kan gaan doen?

Groetjes,

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och wat sneu voor je kleintje zeg, beterschap!
    Heb geen echte tips behalve het matrasje van zijn bedje wat omhoog doen dus een dekentje opgevouwen onder zijn matrasje doen zodat hij wat beter kan ademen.
    En blijven sprayen.
    Heb zelf neusspray van otrivin altijd en moet zeggen dat het beter werkt dan die van de apotheek merk.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Zoutoplossing en een gesneden ui bij zijn bed en luuf op zijn borstje smeren. Stinkt enorm die ui maar het helpt heel goed is mijn ervaring... En wellicht het matrasje aan het hoofdeind wat omhoog doen, ik doe er altijd een boxkleed dubbel gevouwen onder. Succes en beterschap!

4. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    - Doorgesneden ui naast zijn bedje
    - Eucalyptusbadje voor het slapen gaan van de Etos
    - Rinispray van VSM
    - neusje uitzuigen met de neusjesreiniger van Difrax
    - Luuf balsem op zijn borstje smeren
    - hopen dat het snel weer over gaat ;)

5. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Thanx allemaal!
    Ik ga de uien eens proberen, de rest heb ik nu niet in huis:)

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Diverse neusspray's hebben wij bij onze meid vaak geprobeerd, maar dat hielp nooit. Toen ben ik zelf zoutoplossing gaan maken en sindsdien nooit meer verkouden.

En idd een doorgesneden ui bij zijn bedje zetten.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    mijn ervaring is ook dat otrivin beter werkt dan de andere zoutoplossingen.

8. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    #8 ynnel1, 15 nov 2009
    Laatst bewerkt: 15 nov 2009
    Hier ook een heel verkouden meisje dus heb even mee gelezen....
    De tip van de ui gaat ik even uitproberen!!!!!! (had er weleens van gehoord maar dacht eerder dat het een oud fabeltje was ;) )
    Verder heb ik ook al de neusspray van otrivin en Luuf voor op d'r borstje!!!!!!!!
    Rot hé als ze zo verkouden zijn......

9. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Even lekker samen douchen of dé hete kraam laten lopen en dé badkamer dicht Maar douchen werkt echt super vind ik:)kiest met ecalyptus van Zwitsal ofzo.dan lekker met massage olie die je warm wrijft insmeren Daarna idd lekker luuf insmeren

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onze kinderarts vertelde ons dat je op moet passen met Luuf omdat dit ook weer de slijmvliezen kan irriteren waardoor er meer snotjes komen. Wij gebruiken altijd zoutoplossing en doen wat plankjes onder de achterpoten van het bed. Zodat het bedje wat schuin staat. Missmom gaf aan om dit onder het matrasje zelf te doen maar lijkt me niet echt lekker liggen voor zijn kleintje

Deel Deze Pagina