kip/kippen ???

Discussion in 'De lounge' started by mamavanJenA, Mar 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    voor de dames die hier kippen hebben ??? had ergens gelezen dat sommige dat hebben.
    mn zoon heeft het in zn bolleke om kippen te willen en papa ja papa die vind het wel een goede idee :(:(hij is als de dood voor dingen met vleugels dus waarom die dat een goed idee vind hmmm weet niet :(:(

wat raden jullie aan wat voor soort waar moet je rekening mee houden? wat moet je doen als je ook eitjes wilt???
    oftewel TIPS!!!!
    kan ook googlen maar vind meestal ervaring fijner om te horen

Alvast bedank!!!

Groetjes jamy
    die helemaal gek word van mn zoontje over kippen :p

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    wij hebben krielkipjes gehad zijn kleintjes en zijddehoenders het is best gezellig hoor

3. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
  4. videlsje

videlsje Bekend lid

Dec 21, 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    ik heb ook 3 hennetjes en een haan (haan hoeft niet trouwens) ik heb gekozen voor kriel cochin omdat dat een heel zachtaardig ras is dat heel rustig is en niet zoveel herrie maakt. Je moet er zeker 2 tot 3 hennetjes hebben en daarbij heb je ook een flink hok+nachthok nodig. verder ze hebben amper verzorging nodig gewoon elke dag schoon water en eten om de dag ofzo en ze eten echt letterlijk alles alles wat hier niet op gegeten word delen de hond en kippen:D
    en eieren dat gebeurt vanzelf geef ze een nestje en als ze aan de leg gaan heb je om de 2 dagen een eitje.
    verder zijn kippen heel gezellig hoor ze begroeten je komen met je knuffelen tenminste die van mij wel zo tam zijn ze. en ze houden mijn tuin onkruid vrij ;).. Maar idd verdiep je je er een beetje in en je zult er wel uitkomen denk ik en anders vragen staat vrij ;)

5. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Toevallig wilde ik binnenkort een soortgelijk topic starten. Heb ook interesse maar weet niet of het wil zo slim is in een woonwijk ivm geluid ed. Ik wil wel maar vriend is nog niet overtuigd. Ik zat te denken aan 2 wyandotte kriel.

6. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    1,105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen hennen, geen haan, dus wel eitjes, geen kuikens.
    ( en geen gekukel )
    Hoewel hennetje ook soms een flink keel op kunnen zetten, maar niet in vergelijking met een haan.
    Dus als je in een woonwijk woont zou ik er geen haan bij nemen.
    Wij hebben gekozen voor een krielras, Wyandotte.
    Vriendelijke kipjes die, mits jong aangeschaft, makkelijk tam te maken zijn.
    Ze leggen vanaf ca. een half jaar ongeveer om de dag een eitje.
    We hebben dus van de hennen ( 5 stuks ) in een week iets meer dan 15 eitjes.
    Het zijn kleine eitjes die erg goed smaken.
    Voor kipjes zou je toch wat ruimte moeten reserveren want ze scharrelen graag.
    Laat ze niet zomaar los in je tuin zonder onheining, want ze krabben in je tuin en ook katten en roofvogels vinden kippen interessant...
    Ik heb een grote ren ( 15m2 ) met daarin een nachthok met legnesten.
    Verder mogen ze overdag ook van een deel van onze ( moes )tuin gebruik maken. ( ca. 80m2 )
    Zoek eens op verschillende kippensites of op het kippenforum!
    Succes!

7. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    1,105
    2
    0
    NULL
    NULL

Beter 3 of meerdere dieren.
    Bij 2 heb je toch een tè klein groepje.
    Als er 1 dood gaat heb je nog 1 over en een kip is geen solitair dier..
    Dus beter 3 dan.

8. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    O, kippen zo leuk!!!! Ik heb Brahma's gehad toen we nog op en boerderij woonden met heel veel ruimte. Met een haan. Nu wonen we in een woonwijk ,en ik durf het niet echt aan . Ik zou ook minstens drie hennetjes nemen en dan van een rustig soort . Ik zou ze wel een groot deel van de tuin ebij geven want dat is toch wel heel gezellig , dat gescharrel. En de eitjes zijn natuurlik een geweldig leuke bijkomstigheid. Ik wist niet dat je zo blij kon worden als het eerste eitje werd gelegd. O ja, je kan heeeel veel info halen van het kippenforum, die mensen weten zo veel , soms teveel;) , maar als je kippen luizen krijgen kan je er heel veel tips weghalen.

9. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland

Welicht heb je gelijk alleen dan moet ik zo een reuze hok hebben (2mter ofzo?) daar heb ik geen ruimte voor. Zat te denken aan dit hok Kippenhok Guusje - Huisdierspeciaalzaak.nl en dan dagelijks eruit.

Kunnen ze makkelijk en snel over een schutting van 2 meter vliegen of valt dan mee??

10. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wij hebben achterburen met kippen en een haan volgens mij, iedere morgen om 7 uur begint het gekukelu, wordt er stapel van hahaha. In een woonwijk zou ik dus echt nooit doen.

11. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
  12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,174
    10,705
    113
    Geen plaats voor, kippen doen t niet goed op het balkon (al hebben we wel een paar keer tegen onze zin een nestje duiven gehad), maar het staat zeker op mn lijstje voor als ik ooit een grote tuin heb!

13. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Lijkt mij ook zo leuk maar ben gewoon bang dat het te gek wordt qua geluid in een rijtjeshuis.

14. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Liever 3 keuvelende kipjes als buren dan 1 buurkind met harde muziek ;)

Ik zou ook heel graag 3 kipjes willen. Het liefst 3 zijdehoenders. Maar we hebben ook nog een hond en dat zou echt een zooitje ongeregeld worden. Hond zou bij de kippen willen wonen denk ik.
    En tja... vakantie oppas zoeken. Toch ook iets om rekening mee te houden.
    Maar misschien als de hond er ooit niet meer is. Het is zo leuk als kinderen opgroeien met dieren. Ikzelf ben opgegroeid met kippen/kanaries/parkieten/duiven/muizen/kat en hond én zat op paardrijles haha!

15. marietje85

marietje85 Bekend lid

Aug 2, 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Kippen in een woonwijk kan best zolang je er maar geen haan bij hebt. Zowel mijn achterburen als de buren 3 huizen verder hebben kippen en ik heb er totaal geen last van terwijl ik heel gevoelig ben voor geluid. Vind het altijd wel een gezellig geluid dat zachte soort gekakel/getok.
    De kinderen van de buren maken meer herrie.

16. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland

Breek me de bek niet over open....

17. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij ook, verschrikkelijk, maar ze hebben er dan ook heel veel.....
    @TS, wel leuk dat je zoontje dit wil trouwens. Hoor je niet echt vaak dat een kind kippen wil.

18. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    Wij hadden spike de huiskip :D geweldig beestje een zijdehoender die liep rond in de tuin samen met de konijnen enz...

19. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Houd er wél rekening mee dat als je kippen neemt, je ook automatisch een familie muizen erbij krijgt :D Je kunt het voer nog zo goed opbergen... de kipjes knoeien toch wel.

Wij hadden vroeger een familie muizen onder het kippenhok wonen.

Zijdehoenders... die lijken me zo leuk! Ten eerste... ik houd van "lelijk" en het schijnd dat je ze goed handtam kunt maken als je ze al vanaf kleins af aan hebt. Maar ik liep vroeger met een barnevelder door de wijk :D Ik noemde haar Truus... pas jaren later begreep ik dat ik nooit wist wie Truus was want ze zagen er alle 3 het zelfde uit haha!

20. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij wonen ook in een woonwijk, met een grote tuin en hebben 8 kippen en 2 hanen. Gaat prima hoor, we hebben Sabelpoot krielen, superlieve, rustige tamme kippies, mijn dochter is gek op ze en zij op haar!
    De foto is niet recent maar laat wel goed zien hoe leuk ze het vind!

Share This Page