Ik woon in een heel bosrijk gebied, bij mij naast het huis stap je het bos ongeveer al in (groot open veld vlakbij). Mijn 2 honden luisteren super goed. Mijn jongste hond is helemaal hyper en rent heel graag. Liep ik net buiten, ene hond rustig naast me, de andere hyper rondjes aan het rennen. Staat daar een man met een rotweiler kruising (godzijdank aangelijnd/ helaas niet gemuilkorft want dat zou die hond echt wel moeten!!). en mijn pup rent er voorbij. Die hond van die man gromt en laat zijn tanden zien.Mijn pup had dat helemaal niet door, die wilde gewoon rondjes rennen op het gras. De man blijft doodleuk staan en elke keer als mijn pup ook maar binnen een 4 meter van die hond was, gromde die hond weer en tanden laten zien, hij trok ook erg hard. Dus ik pak mijn " afslag"naar huis en roep mijn pup bij me (andere liep nog steeds bij me). Zegt die man: volgende keer laat ik um los he! Nou toen werd ik me toch giftig!!!!!!!!! Mijn honden doen helemaal niks! echt 0,0 niks! Mijn pup is gewoon een hyper pup die blij is dat ze buiten rondjes mag rennen.En sinds wanneer mag mijn hond niet op het gras rondrennen???? Dus ik: oh ja want dat is lekker eerlijk! een volwassen hond tegen een pup van 6 maanden! Zegt hij: GE KENT UM TOCH OK AANLIJNEN OF NIE DAN? Ik: ja mijn pup doet niks hoor. Toen liep hij weg, ik riep nog achter hem aan: ik zou die van jou niet loslaten, anders zien we nog wel wat er gebeurt! Ben normaal helemaal niet zo maar achter mijn honden aangaan is wat mij betreft hetzelfde als achter mijn kind aangaan! oh ik sta er nog van te shaken! Wat als mijn dochter mee was in het bos en langs die hond wilde lopen? echt hoor!! Overigens laat iedereen met een betrouwbare hond hier zijn hond los in het bos!
die reactie van die man slaat helemaal nergens op. wij hebben zelf een hond die niet aardig is tegen alles en iedereen. we lopen altijd aangelijnd en met muilband. ik vind wel dat, als andere honden loslopen, ze goed moeten luisteren en niet zomaar bij mijn hond in de buurt moeten komen. ik doe mijn best om de sitatie met mijn hond veilig te houden, maar dan moeten andere baasjes er aan denken dat ze de hond bij zich houden. ik erger mij eraan als er zomaar honden los lopen en naar die van mij toerennen om te spelen. dat kan die van mij niet.
vervelend dat mensen dan zo reageren als je gewoon praat tegen ze.. maar moet zeggen..mijn hond is altijd aangelijnd al vind ze andere honden vaak niet leuk(mensen en kinderen dan weer wel) en kan ook wel eens happen.. gelukkig heeft ze haast geen tand meer in dr bek omdat ze zo oud is...maar haar muilkorf ik ook niet. al moet ik er wel bij zeggen dat ik dan geen plekken opzoek waar veel honden komen of loslopen..want dan vraag ik er zelf om.. maar ik kan me soms wel irriteren aan loslopende honden .. vooral al ze uitdagen..maar als ze niks doen word mijn hond vanzelf weer rustiger en kijkt ze er niet meer naar om .. mocht een andere hond haar echt aanvallen dan laat ik haar wel los want dan vind ik het sneu dat ze aan de lijn zit.. wel altijd leuk om te zien dat honden zo lekker uitzinnig kunnen rennen en blij kijken
ik vind wel dat hij gelijk heeft dat jij de hond ook aan moet lijnen. Geen een hond is te vertrouwen. Vervelend dat die andere hond zo mopperde. Gelukkig is er niets gebeurt
Ja de mijne rende niet eens naar die hond toe, die was lekker aan het rondrennen. Ken de man verder niet, heb hem hier in 3 jaar ook nog nooit eerder gezien. (wij hebben hier een speciaal uitlaatveld dat behoooorlijk groot is met een hek eromheen, daar kunnen de want minder vriendelijke honden toch lekker los rennen, ook fijn voor die honden )
Als het officieel losloop gebied is moet die man zn mond houden. Zo niet, dan ben jij wel verplicht je hond bij zijn hond weg te houden. Persoonlijk zou ik niet met een hond-agressieve hond naar een losloop gebied gaan. Zat andere plekken waar alle honden wel aangelijnd moeten zijn, meer als losloop gebieden!
Inderdaad. Mag je hond daar los dan no problemo. Maar zo niet dan had die vent dat inderdaad anders mogen brengen maar heeft hij feitelijk wel gelijk dat OOK jou hond aangelijnd hoort te zijn. Zijn hond los laten is uiteraard van de zotte. Als die hond vals is tegen andere honden dient hij vast te blijven.
Dat ligt er dus aan, loop jij binnen de bebouwde kom ben je wettelijk verplicht je hond aangelijnt te houden en heeft de man gelijk (al vind ik niet dat hij het netjes doet hoor dat daargelaten) Ben jij buiten de bebouwde kom ja dan mag jou pup lekker op het gras rondjes rennen.
Of het een losloopgebied is of niet, als ik een hond zie die aangelijnd is, doe ik de mijne ook aanlijnen....omdat ik weet dat mijn hond toch er heen gaat en niet iedere hond vind dat leuk. Begrijp die man wel dt ie zegt(als zijn hond zo grommerig is) dat je je hond moet aanlijnen, alleen de manier waarop is wat minder..
Ik heb hier ook wel zo mijn ding op. Ik begrijp jouw reactie volkomen hoor. Alleen kan die man enigzins ook wel begrijpen. Die man heeft een hond die niet te vertrouwen is en heeft hem aangelijnd. En jouw hond loopt maar rondjes om die andere hond. Misschien kon die man zijn hond wel niet houden en zei hij het daarom. Maar om dan in dit geval je hond los te knippen vind ik dan weer niet kunnen. Het is dan een volwassen hond tegen een pup zoals je al schreef. Wij hadden vroeger ook een hond die met geen 1 andere hond kon opschieten. Rex liep altijd vast. En dan zag je wel eens mensen aankomen die hun hond niet gingen aanlijnen. Wij dan nog roepen, lijn je hond aan want deze hond bijt. En niet luisteren hoor. Na meerdere keren gezegd te hebben om de hond weg te halen en er maar geen gehoor aan geven hebben wij toen rex losgeknipt. ( hij was niet meer te houden) .... Met alle gevolgen van dien.
Of het nou een losloop gebied is of niet het is wel zo netjes om je hond aan te lijnen. Je ziet dat die hond gromt, dan roep je je hond toch bij je? Hij reageerde niets netjes maar misschien was jij nummer 10 al die zijn hond los had.
Is het een officieel losloop gebied daar? En verder vind ik eigenlijk dat jij je hond bij de eerste grommen had moeten roepen. Voor een hond die aan de lijn zit is een loslopende hond een bedreiging. Dus dat grommen is best "gewoon" gedrag.
je hebt dus bewust schade toegebracht aan andermans hond... hoe ziek... die hond van die mensen kan er toch ook niks aan doen dat zijn bazen hem niet bij zich houden...
Tuurlijk zou ik ook mijn hond wel bij me houden als ik in een losloopgebied ben en er komt een minder leuke hond aan. Aan de andere kant, horen er geen agressieve honden in een losloopgebied! (ik weet natuurlijk nog niet of het in dit geval om ee officieel losloopgebied gaat)
Mee eens. Mijn hond liep ook altijd netjes aangelijnd omdat ze niet elke hond leuk vond. Ik werd af en toe gek van die mensen met hun loslopende honden (wat hier in de buurt niet eens mag) die dan riepen "maar hij doet niks hoor!!". Nee, maar de mijne wel, daarom is ze aangelijnd Ik vind de reactie van die man niet netjes, maar wel begrijpelijk. Als het geen officieel losloopgebied is, had je je hond bij je moeten roepen en moeten aanlijnen toen je zag dat zijn hond erop reageerde.. Als het officieel losloopgebied is, dan vind ik dat die man niks had mogen zeggen. Dan had hij naar een stuk bos moeten gaan waar geen honden los mogen lopen..
al zou het een losloopgebied zijn, dat wil niet zeggen dat je zo maar je hond los kan gooien en er geen controle meer over hoeft te hebben. als ik met mijn honden in een losloopgebied loop en en komen andere hond(en) aan die aan de riem zitten dan roep ik mijn honden ook terug en lijn ze even aan. misschien was het wel een hele oude hond, die gewoon niet gediend is van een hyper springende pup. mijn oude mopperkont jack russell moet ook niks hebben van hyperende honden. ze is gewoon op haar rust gesteld. omdat ze gromt en haar tanden laat zien moet ik haar dan ook gelijk muilkorven? zij loopt trouwens nooit los in een losloopgebied.
Ik vind het wel heel belangrijk dat je in een losloop gebied niet continu bang hoeft te zijn voor agressieve honden. Het is een heerlijke plek om bijvoorbeeld met een pup te oefenen! En nee, die zal niet meteen luisteren maar je moet het dier ook wel de kans geven om te leren. Tuurlijk moet je altijd je ogen open houden. Het zijn en blijven dieren! Maar net al hier mogen honden bijna nergens los! Dus voor agressieve honden die aangelijnd moeten worden ook plek zat ergens anders, ga dan niet in een losloopgebied lopen vervelen.
Als jullie hond niet te houden was is het jullie verantwoordelijk om weg te lopen of te zorgen dat je dus geen andere honden tegenkomt. Natuurlijk is dat lastig en soms zelfs onmogelijk. En ja die mensen hadden moeten luisteren. Maar jullie hond is jullie verantwoordelijkheid. Ik vind het echt ernstig dat ik dan lees... Met alle gevolgen vandien. Ik neem aan dat het gevolg ook was dat jullie hond afgemaakt moest worden??