Hoortoestellen

Discussie in 'De lounge' gestart door singa, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singa

singa Niet meer actief

Zijn er hier meer mensen die 1 of 2 hoortoestellen hebben?
    Ik ben vanochtend bij de KNO arts geweest en heb er nu toch echt 2 nodig. Het is geen verassing omdat het erfelijk bepaald is en ik echt wel merk dat mijn gehoord minder is. Toch heb ik er wel een beetje moeite mee. Hoe zijn jullie daar mee om gegaan?

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Beste Singa

Hier iemand die al hoorapparaten draagt van z'n 6de. Ik ben ze zo gewoon en ken niet anders. Persoonlijk vind ik het verschil van wel/geen hoorapparaat dragen wel groot. Maar ik kan niet zonder dus ik draag ze iedere dag. s' Avonds doe ik ze wel uit, ik geniet van de stilte. Als je vragen hebt mag je me altijd pb-en.

3. singa

singa Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Vragen heb ik nu nog niet echt. Doordat er veel mensen in mijn omgeving een hoortoestel hebben ben ik er wel aan gewend.
    Helaas zal het voor mij nooit echt helemaal meer stil zijn. Naast de gehoorproblemen heb ik ook nog een constante pieptoon in mijn oren.

4. MamaGiraf

MamaGiraf Actief lid

19 mei 2012
    119
    7
    18
    Je hebt ook hoortoestellen die daar speciaal voor zijn. Schijnt wel te helpen voor mensen met tinitus

5. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ik heb zelf twee hoortoestellen vanaf mijn 18e
    Ik ben zelf audicien dus help mensen met aanmeten en dergelijke. Hierdoor is het voor mij net zo gewoon als een bril.
    Wel wil ik je meegeven dat de vergoedingen per januari waarschijnlijk drastisch gaan veranderen. De eigen bijdrage wordt dan hoe dan ook 25%. Nu staat er een vast bedrag voor.

Met betrekking tot de tinnitusmaskeerder , bij sommige helpt het wel maar niet bij iedereen. Vaak als je een hoortoestel draagt wordt het geluid harder en daardoor de tinnitus als het waren gemaskeerd. Zodra je ze uitdoet is het er weer....

Mocht je meer vragen hebben pb me gerust.

6. MamaGiraf

MamaGiraf Actief lid

19 mei 2012
    119
    7
    18
    Het wordt volgend jaar ook eerst verekend met eigen bijdrage

7. MamaGiraf

MamaGiraf Actief lid

19 mei 2012
    119
    7
    18
    klopt idd maar icm hoortoestel werkt het toch wel beter (zo heb ik het begrepen) maar idd het probleem blijft het zal nooit weggaan

8. singa

singa Niet meer actief

Ja dat volgend jaar de vergoeding slechter wordt wist ik al. Daarom heb ik nu eindelijk de stap gezet om me te laten testen. Dan heb ik dit jaar in ieder geval mijn hoortoestellen nog en valt het onder de oude regeling.
    Ik heb inderdaad de hoop dat de hoortoestellen de tinnitus een beetje maskeren. Mijn moeder heeft hetzelfde als ik en ze gaf al aan dat het niet altijd helpt.

Deel Deze Pagina