mantelzorg compliment

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Sommige instanties hebben bijv wel een knutselclub, een meiden club die af en toe naar de bios gaan, keer dagje Efteling, paintballen, etc.. Dat word bij sommige instanties nog gewoon vergoed via het PGB..tenminste wel de instantie die ik ken

Ook sociale vaardigheidstrainingen, mindfullness, etc

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik koop er zorg voor in, dus een hulpverlener die aan huis komt. Hij doet heel veel trainingen met mijn zoon, zoals leren hoe je met de bus reist bijv. Of hij gaat met hem zwemmen, alleen moet je de entreekaartjes wel zelf betalen. Hij oefent zijn huiswerk, de dingen waar hij op school moeite mee heeft etc. Bovendien mag hij dus 1 nacht per week uit logeren, maar hij kan niet op een zorgboerderij terecht. Want is het het een niet, is het andere het wel, hij heeft zelfs bij een boer gezeten die bang voor hem was (en het is notabene een echte knuffelbeer) Dat werkt dus niet en dat is best vervelend.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ja jouw zoon is wat ouder he...dan zijn dat dingen waar je idd hulp bij kan gebruiken.

Mijn dochter is pas 5...dus dat geld allemaal niet... ach we zien wel... ;)

eerst maar eens zien of ze de goedkeuring krijgt voor sbo .... :( daar zit ik meer over in.

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dames, jullie verdienen het hoor!

Mijn moeder heeft jaren voor haar moeder gezorgd, en was zo blij dat ze dat geld kreeg, fijn weer eens wat leuks doen.
    Ik vind het alleen maar goed, de regering stuurt aan op mantelzorg door alle bezuinigingen, goed dat ze naar de mantelzorgers kijken!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    En hoe ben je daar dan terecht gekomen als ik vragen mag? Ik weet dus echt niet waar en hoe ik het zoeken moet...ook bijvoorbeeld zo een bemiddelaar die het voor je uitzoekt heb ik wel eens over gehoord eerder..maar hoe heet dat dan precies?

vind het moeilijk allemaal..... :(

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

ECHT??? :$ nou ja...... Ik weet dat er veel gesjoemeld wordt hoor, maar zo erg?

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bang voor je kind? Kijk, mijn neefje was autistisch en wist soms niet met emoties om te gaan.....en hij is een beer van een vent (120 kg) en enorm sterk....zijn moeder zei wel eens ben bang van hem als hij een drift bui krijgt..... maar dan zit die boer niet op zijn plaats lijkt mij...zorgen kinderen op een zorgboerderij dan weet je dat dat kan voor komen.............:(

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mantelzorg is heel normaal..vroeger werd het veel meer gegeven..maar ja vroeger werd er minder verwacht van de mens, minder werken...minder dit minder dat...meer zus meer zo...

;) Fijn dat je moeder er zo blij mee was, ze had het zeker ook verdiend! En ze kan toch voor haar moeder ook iets leuks samen doen (als dat ging...) zo besteedt je het nog eens dubbelop hihihi

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

antares, je hebt pb :)

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja echt vreselijk. Jammer wat er zijn een hoop mensen die het wel goed kunnen gebruiken en die er nu onder moeten lijden.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hij vond dat hij een enge blik had :( Gelukkig is hij de enige die dat vond hoor, mijn zoon is erg vriendelijk en is ook een beer van een knul haha hij is 185 en 90 kg. Maar idd als hij een driftbui heeft is de enige waar hij echt bang voor is: MIJ :) En dat is eigenlijk best grappig, aangezien ik maar 1.65 en 58 kg ben :p

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mama's ogen dwingen...whahahaha....

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahahah IK ben waarschijnlijk degene met die enge blik :D Verder ben ik best lief hoor.....:)

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    geloof je meteen...je woorden dwingen respect af :p

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

hihi :D

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ach...tis wat...

17. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Kan stichting MEE je hiermee niet helpen of hebben jullie een hulpverlener die jullie hiermee kan helpen?
    Via onze hulpverlener kwamen we bij Kids at home en een zorgboerderij terrecht. Ook zat mijn dochter op een manege voor kinderen met een handicap of stoornis en daar wisselden we vaak adviesen uit waar we hulp vandaan konden halen via het PGB

Deel Deze Pagina