Kun je gordijnen verbreden?

Discussion in 'De lounge' started by Loth, Jul 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loth

Loth Bekend lid

Nov 2, 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    We zouden graag de gordijnen van de babykamer meenemen naar het nieuwe huis. Ze hangen er 3 jaar en zijn tijdloos.

Nu is de nieuwe kamer een halve meter breder. De vraag us dus: kun je aan bestaande gordijnen een baan toevoegen of is dat geen porem?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik ben bang van niet of het moet er erg amateuristisch uit zien.

3. Dormouse

Dormouse Bekend lid

Oct 27, 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt eraan hoe je het doet, als je het gordijn in 2 delen hebt en dan bijvoorbeeld aan beide kanten aan het uiteinde een strook toevoegt (bijvoorbeeld waar ze bij elkaar sluiten) in een andere kleur dan ze nu zijn (precies dezelfde kleur is extree, lastig, er zal toch wat verkleuring opgetreden zijn in die drie jaar) en als je goed met een naaimachine om kan gaan mag hey geen probleem zijn :) zeg maar net als wanneer je ze zou verlengen maar dan geen stuk eronder maar ernaast. Succes!

4. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

Jul 3, 2014
    2,073
    1,570
    113
    Het zou wel kunnen als je nog een baan hebt liggen van hetzelfde stof. Ik zou wel controleren of de kleur precies hetzelfde is. Je gordijn dat je nu hebt hangen kan iets van kleur verschoten zijn door de zon.

5. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Neen ik denk van niet. Zou er dan waarschijnlijk ook niet uit zien zoals je wilt.

6. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Het kan sowieso met gordijnstof die je gelijk koopt. Heeft mijn moeder namelijk op de slaapkamers bij haar met belachelijke grote ramen en dat was me nog nooit op gevallen. Maar oud en nieuw kan je wel kleurverschil hebben.

7. Loth

Loth Bekend lid

Nov 2, 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Aan het kleurverschil had ik niet gedacht... Ze zijn wel gevoerd en er staat niet veel zonlicht op die kamer, maar toch. Baan in een andere kleur is een goed idee. Ik weet alleen niet of ik dat mooi vind.

Het is dat ze vrij prijzig waren in aanschaf, anders zou ik gewoon nieuwe bestellen denk ik.

8. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    Wij hadden vorig jaar ook het idee om dit te doen, bij ons werd het afgeraden, omdat je gordijnen al 3 jaar hangen en er dan wel degelijk kleur verschil is met de stof die eraantoegevoegd gaat worden, deze komen uit een ander kleur bad en zijn ook nog niet beinvloed door licht.
    wij hebben de gordijnen uiteindelijk in een andere kamer gehangen waar het beter uit kwam.

9. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

Dec 9, 2014
    1,484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ivm kleurverschil kan het idd waarschijnlijk niet... anders zou het prima kunnen hoor. Ik heb zelf ramen van 3 meter breed en stof is meestal max 1.40/1.50 m. Dus dan gaan er ook 2 banen aan elkaar (aangezien je ook plooien wil hebben natuurlijk )

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Andere kleur aan beide zijde zou wel kunnen. Zelfde kleur zal je altijd kleurverschil zien.

11. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

Nov 21, 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Als er plooien in de gordijnen zijn zou je kunnen overwegen om ze zonder plooien op te hangen. Als dit gaat met de voering enzo.
    Of als de plooien gevormd worden met een lint en ijzeren haken een beetje spelen met de plooiverdeling. Elke plooi ietsje kleiner maken en eventueel iets verder uit elkaar.

12. misa

misa Niet meer actief

Met dezelfde stof zou dat kunnen, al heb je natuurlijk wel last van verkleuring als het er al drie jaar hangt. Een andere kleur stof zou kunnen. Misschien zelfs helemaal verknippen en meerdere banen om en om doen?
    Stel het is bruin, dat je er dan een gordijn stof bij kiest wat twee tinten lichter of donkerder is.

Succes!

13. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had ditzelfde probleem. Gelukkig hadden wij een dubbele plooi in de gordijnen zitten en deze hebben we laten veranderen naar een enkele plooi en hierdoor past het gordijn nu precies. Dus afhankelijk van hoe je gordijn is geplooid, is dit misschien een mogelijkheid?

Share This Page