boodschappen doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Henrieke1984, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Ik zit er aan te denken om maandelijks de lang houdbare boodschappen te doen en de verse boodschappen wekelijks (vla/verse melk/vleeswaren/vlees)

Hoe doe jij boodschappen sla je voor een maand houdbare in en op is op of elke week boodschappen?

Ons weekbudget is €75,- voor 2 volwassenen en 2 kinderen (3jr en 2jr) En wij hebben 2 poezen.

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik lees mee.
    Hier een budget van €100, 2 volwassenen, 1 kind en 3 poezen.

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik doe meestal 1 keer in de week boodschappen, soms haal ik wel extra dingen en stop ik in de vriezer. (wij hebben een 6 lade vriezer)
    Maar wat je kan doen is diepvriesgroente halen. Kost ongeveer 1 euro per pak en als je dan 2 á 3 van elke soort haal dan heb je zo 3 weken groente in huis.
    bijv. rodekool/doperwtjes/sperziebonen/spinazie.

Daarnaast kan voor 2x soep halen,
    Pannenkoekenmix,
    Patat,

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik ben van het vers waar het vers kan. Enige dat wij uit pot eten is rode kool/appelmoes en uit de vriezer spinazie.
    Ik haal dus zuivel/beleg/drinken/hondenvoer etc 1x per week. De verse groenten en andere kort houdbare spullen tussendoor.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    ik bestel elke week bij ah zoals drinken, ons eten voor heel de week en met goede aanbiedingen sla ik in. eens in de zoveel tijd rijden we naar de makro en halen daar grootverpakkingen van bv vlees/vis, snacks, grote zakken diepvriesgroente enz. dit vries ik dan per portie in. wij hebben wel 2 hele grote vriezers. brood haal ik bij de plus want vinden we daar het lekkerst en een vergeten boodschap. heb geen budget maar zit meestal per week rond de 130-150 euro voor 5 man incl luiers en heel de zooi

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij doen inderdaad boodschappen voor een maand wb houdbaar spul en wekelijks brood, melk en vleeswaren enzo.

Zo hebben we altijd eind van de maand te eten als het iets krapper wordt!

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij gewoon elke week. We komen zo gemiddeld uit op 80 euro in de week (2 volw. 2 kinderen (2 en 4) en een kat.
    Vlees kijk ik vaak naar aanbiedingen, groente vers en 1 pot erwtjes of spinazie. Ik koop vanaf een lijstje, dus ik bedenk weekmenu's en wijk er niet vanaf. Gaat prima zo.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook begin van de mnd een groooooote kar vol met houdbaar spul en zoet broodbeleg en weet ik veel alles wat in de kelder kan. en dan 1x pw koelkast spul en vers. ik heb een budgt maar houd me er niet altijd aan volgens mij haha moet ik toch meer doen...... vlees haal ik altijd bij de slager ok 1x pw en dan invriesen. we eten wel met de aanbiedingen mee

9. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Oh... uuuhhhmmmm...
    Dan doen wij dat hier toch wel een beetje gek denk ik zo! ;)

Ik weet namelijk niet waar ik (we) over 3 dagen trek in hebben. Dus wij doen een paar keer per week boodschappen. Vind boodschappen doen verschrikkelijk dus sta altijd binnen 5 minuten weer buiten met precies dat wat we nodig hebben.

Groente/fruit eten we elke dag vers. Soms een potjes maïs of kidney bonen, maar verder geen blik of pot groente.
    Vlees eten we minimaal en de visboer zit naast de supermarkt. We eten ook bijna nooit Hollandse pot, behalve stamppotten! Die vinden we heerlijk.
    Verder gek op aan aanbiedingen, dus daar probeer ik ook wel het menu op aan te passen.

1 keer per week, laat staan per maand zou bij ons dus echt niet gaan! (Ivm verse groente en vis)

10. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik doe elke week boodschappen en zot zo rond de 80-100 euro voor 2 volwassenen ga gewoon na de lidl en koop vlees bij de slager aanbieding heeft elke week wat anders,gehaktdag en koop groente en fruit bij groenteboer
    mss daarom wat duurder uit met zijn 2 en

11. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Wij doen ook elke week boodschappen... althans dat doet de appie en wij halen het alleen op. Heb ook wel eens gedacht om eens per maand alleen de houdbare dingen te halen maar dan past het nooit in 1 kar denk ik haha.
    Wij hebben al 6 flessen spa en 5 pakken houdbare melk per week ( voor de cappuccino) dus x 4.... reken maar uit haha.

Tussendoor halen we ook wel dingen als er toch iets op is ofzo. Ik probeerde een budget van euro 100,00 aan te houden maar dit blijkt toch te weinig dus ga naar 125.

12. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Elke week 65 voor 2 volw en 2 kinderen en een kat.
    Helaas geen werk meer dus je moet toch wat..

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik maak mijn boodschappenlijstje altijd aan de hand van de aanbiedingen. Als er een goede aanbieding van houdbaar spul is dan sla ik daar meestal goed van in waardoor ik dus genoeg heb. Ik denk dat als je in 1x voor de hele maand koopt, je duurder uit bent als je het op deze manier doet omdat er elke week wel andere houdbare producten in de aanbieding zijn.

14. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Hier heel verschillend! Soms voor de hele week en soms voor paar dagen probeer wel altijd te zorgen dat zoetbeleg, drinken, wasmiddelen enz extra in huis te hebben op voorraad!
    Heb ook niet echt een budget maar zou ik wel eens meer op moeten letten!

Deel Deze Pagina