Had ik 2.5 maand geleden enkelband letsel aan de rechtervoet, stap ik vanavond met mijn linkervoet tijdens t sporten op een horde. Nu zit het letsel wat meer naar voren maar heb ook meer last. Nu kwam de zwelling binnen 10 minuten en toen na een uur. Toen kon ik nog wel wat lopen al deed t zeer, nu kom ik maar een paar passen zetten zonder tranen in de ogen. Ik wil de hap niet overbelasten met dingen die tot maandag kunnen wachten, maar wil ook niet iets wat mss zsm behandeld moet worden laten verwaarlozen de komende dagen. Dus rijst de vraag: zouden jullie naar de hap gaan of niet? Ik weet dat we hier geen arten zijn, maar ben benieuwd.
Dat lijkt me idd niet je enkel..? Lijkt meer op een middenvoetsbeentje denk ik. Ik zou dus echt wel naar de HAP gaan..Sterkte!
Zeker bellen. Ik had jaren geleden net zo'n idee. Goed, was nog jong en ik wist dat als ik nog 1x een blessure opliep ik niet meer op vrij hoog niveau kon sporten. Smoel dicht gehouden en paar weken erna kon ik helemaal niks meer en moest ik compleet stoppen. Als ik eerder wat had gezegd had het heel anders kunnen lopen. De hap weet prima (over het algemeen) wat wel en niet tot maandag kan wachten. Bellen kan dus geen kwaad.
Bedoel je of het misschien anders is gegaan? Ik stapte op de horde. Deze klapte in en ik lag op de grond. Ik weet het eerlijk gezegd niet precies.
Even klagen hoor. Ik ben geen mietje, maar mijn god wat doet dit een pijn. Ik denk dat het gebroken is. Hoe kan het anders zo bizar veel pijn doen. Op mijn grote teen na, kan ik mijn tenen haast niet bewegen (al zou dat nog door de zwelling kunnen komen lijkt mij) en ze voelen doof. Het blijft maar zwellen en ik kan bijna niet lopen. Mijn man zegt dat het bij een breuk niet zoveel pijn doet, maar dat lijkt me bs.
Nog niet. Ben net wakker. Heb ong 2 uurtjes geslapen. De pijn leek verminderd en ook de zwelling is afgenomen (zo snel door hoog houden en rust). Lopen ging de eerste paar passen ook beter, maar daarna dezelfde ellende. Zal door de rust komen denk ik, dat t nu even beter voelde. Wachten tot man en kids wakker zijn. Dan douchen (ik doe dat denk ik maar zittend in bad) en dan ga ik bellen
Sterkte! Ik ben benieuwd of het gebroken is. Breken doet trouwens ècht Wel pijn hoor, dus dat argument van je man vind ik nergens op slaan.
Is nog steeds best dik toch? Maar dat zegt ook niet alles hoor, ik heb zelf 2 x m'n enkelbanden gescheurd en er was echt 0,0 zwelling te zien.
Ik zou toch even langs gaan en foto's laten maken. Ook om zeker te weten dat je het niet erger maakt door het weer te belasten.
Dokterwacht gebeld. Komen heeft geen zin omdat er door de zwelling toch niets te zien is op een foto. Vandaag en morgen niet lopen en been hoog en als t niet beter wordt maandag naar eigen huisarts
Wat apart dat ze geen foto maken. Toen ik vorig jaar mijn enkel had gebroken was die drie keer zo dik mijn been en hebben ze ook prima foto's kunnen maken. Maar in ieder geval sterkte! Veel water drinken helpt tegen de zwelling
Ik vraag er maandag bij mijn eigen ha wel om. Voor nu gewoon niet lopen. Dan kan ik iig niets verder beschadigen.
Bij voeten en vooral voetwortels kan het idd voorkomen dat er door forse zwelling iets gemist wordt op de foto, omdat het veel en vooral kleine botjes zijn. Grote breuken met verschuiving van de botdelen zien we dan wel, maar scheurtjes worden dan makkelijk gemist. Bij enkels/onderbenen geeft zwelling veel minder storing, omdat die botten groter zijn en breuken vaak duidelijker. Gezien de locatie van de zwelling denk ik eerder aan bandletsel, je voetwortelbeentjes breek je echt niet zomaar, daar komt echt een flink trauma bij kijken (bv bus over voet). En mijn ervaring (ruim 13 jaar werkzaam als rontgenlaborant) is dat hoe meer zwelling, hoe kleiner de kans op een breuk en hoe groter de kans op bandletsel. Idd niet te veel belasten en maandag naar je eigen ha, tenzij de pijn accuut toeneemt. Niet het hele weekend op je kont blijven zitten, wel je voet blijven bewegen, anders heb je grote kans dat die vast gaat zitten en ben je nog verder van huis. Koelen tegen de zwelling en paracetamol (eventueel met iboprufen) tegen de pijn, dan kom je het weekend wel door. Sterkte.