Beste verloskundige, Na mijn miskraam 3 maanden geleden ben ik nu weer pril zwanger. Ik sport altijd 2x per week. Waarvan 1 dag zeer heftige gladiator/bootcamp workout. Ik weet dat je gewoon kan blijven, maar heb ook gelezen dat het beter is om niet te intensieve sporten te beoefenen. Met deze workout haal je het uiterste uit je en verg je ook veel van je buikspieren. Is het beter dat ik deze les vervang voor een iets minder intensieve les? Verder slik ik elke dag mijn foliumzuur, drink voldoende en neem mijn vitaminen. Alvast bedankt voor het antwoorden. Groetjes sanyi
hoi, je mag inderdaad gewoon blijven sporten. Zeker als je lichaam dit al gewend is op deze intensieve manier. Er is wel onderzoek naar gedaan in de zwangerschap maar dat geeft geen duidelijke regels. We weten bijvoorbeeld dat sporten bij een hartslag van 140bpm veilig is, maar dat zegt niet dat een hogere hartslag gevaarlijk is. Ik zou gewoon lekker blijven sporten. Zeker nu vroeg kan het echt geen kwaad als je nog geen buik hebt. Sporten is juist heel gezond in de zwangerschap! groeten Evelien