Onze dochter van 8,5 maand is zo aan het spoken s nachts, echt heel vermoeiend. Sowieso is ze erg gevoelig met slapen. Elk tandje of sprongetje is het feest. Maar soms vraag ik me af of dat het wel echt is of dat we het toch moeten gaan aanpakken. Ik merk wel vaak dat het ineens weer over is en ja, dan weet je genoeg. Helaas zijn de goede periodes vaak erg kort. Ze heeft ook ineens weer honger s nachts en dan drinkt ze haar fles leeg alsof ze een week niks heeft gekregen. Daarna ook weer erg vroeg wakker en weer honger. Wat denken jullie? Is dit herkenbaar of moeten we het toch gaan aanpakken?
Herkenbaar en het enige advies is: accepteren, het gaat weer over. Er blijven van dit soort periodes komen en ik heb wel gemerkt dat ik er hier in elk geval niks aan kan veranderen. Sinds ik mezelf er minder druk om maak, voelt het een stuk minder lastig.
Erg herkenbaar en gaat vanzelf over. Dochter van net 8mnd slaapt ook erg onregelmatig, net verhoging gehad en waarschijnlijk komt een nieuwe set tandjes door. Erg aanhankelijk en wilt nu alleen maar gedragen worden of knuffelen. Probeer eraan toe te geven, helpt bij ons in ieder geval wel. Ik duik nu ook eerder het bed in, dan kan ik de nachturen ook wat beter aan .
Zou heel goed kunnen. Onze uk is ook erg gevoelig voor sprongetje. Was heel aanhankelijk,veel tillen knuffelen, huilen, snachts 2/3 uur wakker. Laat slapen en vroeg wakker. Nu 2.5 en sinds zijn 2de verjaardag gaat het slapen pas beter.(vermoeden van hooggevoelig door cb)