Ik hou niet zo van namen met een x en ook deze vind ik niet zo leuk. Een beetje 'er heten zoveel kinderen Sem dus we doen het zo'.
Ik vind het zelf niet zo heel leuk. Maar dat is mijn bescheiden mening. Als jullie het wel leuk vinden: gewoon doen!
Eens met voorgangers. Popijopi, gaat geheid voor verkeerde spelling zorgen en ik heb er een negatief vooroordeel bij.
Ik zou dan ook voor Sem gaan anders moet ie z'n hele leven zeggen: 'ik ben Xem met een X'.. persoonlijk hou ik ook niet zo van namen met een x.
Ik vind het niet mooi klinken, "Ksem". En mocht de uitspraak die jullie in gedachten hebben Sem zijn, schrijf dan ook gewoon Sem.
Over het algemeen vind ik namen met de X wel mooi. Dat maakt het ook origineler. Je weet dan wel bijna zeker dat jouw kindje de enige in de klas is met die naam. Qua uitspraak vind ik het wel lastig. Xander kan ik makkelijk uitspreken maar Xem gaat nog moeilijk. Klinkt een beetje gek. Ik denk eerlijk gezegd dat het ligt aan de e die na de X komt. Xavi klinkt ook leuk trouwens!