Vind het moeilijk kiezen uit deze twee. Beiden mn smaak niet. Samuel véél te bijbels. En vind t niks dat t afgekort kan worden tot Sam. Manuel vind ik meer voor een spaans kindje. En doet me ook denken aan acteur Manuel Broekman. En aan manueel (handmatig). Emanuel vind ik wél mooi. Maar uit deze twee kan ik dus echt niet kiezen.. Edit: bij nader inzien toch meer de neiging voor Manuel te kiezen.
Samuel, heel mooi! Manuel vind ik ook wel mooi, maar dan zie ik toch een getint kindje voor me en ik heb een beetje associatie met manueel.
Ik denk dat je met beide namen niet echt mis kunt gaan, ik vind ze allebei mooi. Manuel gestemd omdat ik 2 Samuels ken (kinderen) waar ik echt knettergek van kan worden . Maar dat is heel persoonlijk
En toch ben ik klaarblijkelijk niet de enige die Samuel echt superbijbels vind en bij Manuel niet (of minder) die associatie heb..
Allebei heel leuk! Onze oudste zou eerst Manuel gaan heten, maar uiteindelijk vond mn man het toch niet alles en dus toch voor en tweede keus gegaan Daarom heb ik toch voor Manuel gestemd
Manuel doet bij mij eerder denken aan het Franse woord voor 'manueel, met de hand'. Samuel vind ik mooier!