Ha allemaal! Je hoort altijd dat een tweede, derde, vierde, etc bevalling (meestal) sneller gaat dan de eerste. De ontsluiting duurt minder lang en vaak het persen ook. Ik vraag me af of dat ook opgaat voor een eerste bevalling die eindigde met een spoed keizersnede. Mijn dochter was een sterrenkijkertje en na uren geperst te hebben werd het helaas ene keizersnede. Ik ben heel benieuwd of een tweede bevalling dan toch sneller gaat. Weet iemand dat of zijn er dames zijn ervaring hebben? Dank!
Je hebt de vorige keer volledig ontsluiting gehad, dus ik zou denken dat de ontsluiting net als na een vaginale bevalling bij een tweede wel wat sneller zou kunnen gaan. Maar omdat je uiteindelijk niet je kind hebt uitgeperst, denk ik niet dat de uitdrijving snel zou gaan. De reden dat dit een tweede keer sneller gaat, is omdat de weg al een keer gebaand is. Dat is bij jou niet (helemaal) gebeurd. Maar: ik zeg alleen wat mij logisch lijkt. Heb er verder geen écht verstand van of zo....
Ja dat idee heb ik dus ook maar net als jij baseer ik dat puur op logisch denken Hm, vraag maar eens voorleggen aan verloskundige denk ik!
volgens mijn gyn gaat de ontsluiting inderdaad sneller als je baarmoeder het al een keer heeft gedaan. Ik ben tot 9cm gekomen, dat moet nu sneller gaan zeggen ze, langzamer kan ook niet Alleen het persen is nieuw dus dat is afwachten...