Manuele placentaverwijdering

Discussion in 'Na de bevalling' started by kleinebeer, Sep 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Wat een verschil joh! Ik had dus een ruggenprik, maar gyn zei dat ze het onder narcose gingen doen ténzij ik uitdrukkelijk aangaf dat niet te willen en het dus met ruggenprik te willen. Ik ben echt heel blij dat het op de OK onder narcose is gebeurd, ben toen ook gehecht en heb daar dus niks van gemerkt; dat scheelt qua psychische impact echt erg veel denk ik.

2. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Jup.
    Was er ook verbaasd over, helemaal omdat ik het zelf heb ondergaan op ok na een vroeggeboorte. Zelfde gyn was dat. Maar schijnt dus vrij 'normaal' te zijn vlak na een gewone bevalling.
    Mijn keus voor de ks was dus snel gemaakt ;)

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Jemig... moet er niet aan denken:eek:

4. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Nee ik ook niet. Vond het ook vrij bizar.

5. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    Jeetje wat heftig als je het zonder verdoving moet ondergaan. Ik werd na de bevalling naar de OK gebracht. Had eigenlijk niet eens door wat nou de bedoeling was en voor ik het wist lag ik op de uitslaapkamer doezelig te zijn ... Ga nu achteraf pas nadenken wat er allemaal gebeurt is en dat er iemand me zijn hele HAND in mij heeft gezeten vind ik echt heftig :eek: Vooral omdat ik er gewoon niets van wist/weet. Ze zijn een paar uur met me bezig geweest er werd ook een andere arts bij gehaald.

Baal nog extra. De huisarts had aangegeven dat ik aanstaande dinsdag de afspraak had, maar op de afsprakenkaart van het ziekenhuis staat pas 10 oktober. Dat trek ik niet hoor :(

Izzie7676 likes this.
  6. nosilla

nosilla Fanatiek lid

Oct 31, 2016
    1,584
    981
    113
    Female
    Niet in Nederland
    Hier zaten ze er niet met een hele hand in hoor, ze hadden een soort ding wat ze erin stopten als ik het me goed herinner...

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Bij een manuele placentaverwijdering, of manueel natasten van de baarmoeder, gaan ze echt met een hele hand de baarmoeder in. Soms is dat niet nodig en kunnen ze met een curette een curettage uitvoeren.

8. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Helaas...zonder narcose. De enige keer in mijn hele leven dat ik het uitgegild heb. Ik had ik weet niet hoeveel shots weeënopwekkers gehad en midden in die weeënstorm inderdaad een hele hand erin (zonder aankondiging)en de snauw dat ik stil moest liggen. Maar goed. Je krijgt er zoveel voor terug, he?

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Oh wauw, TIJDENS je bevalling nog wel!!:eek:

Wat vind ik dat echt enorm naar voor je, niet hoe je een bevalling zou moeten ervaren :(

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pff... Wat erg voor je! Ik moet er niet aan denken, ik vond het al vreselijk toen de gyn per se moest toucheren bij een enorme perswee (of ze wel effectief genoeg waren).

Je krijgt er idd heel veel voor terug, maar zoveel pijn lijden vind ik echt heel naar voor je :(

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hier ook manuele verwijdering van placenta resten.
    Na een bevalling van 27 uur was ik volledig uitgeput, ik kreeg iets mee van 'mevrouw we moeten controleren of het schoon is' en dus daar ging een arm. Het was erg pijnlijk, maar ik was toch al beurs en kapot dus dat kon er ook nog wel bij, haha.

Ik heb het niet als traumatisch ervaren, maar gewoon als iets dat noodzakelijk was.

12. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    Wat heftig zeg @NafNaf :eek:

Heb hier de afspraak kunnen verzetten naar donderdag. Had het hele weekend hevige krampen en pijn in mijn rug. Ben zo KLAAR met dat bloed gedoe. Echt komt mijn strot uit :rolleyes:

FamMenM likes this.
  13. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hè meiden, het is alweer bijna 10 jaar geleden maar ik schiet gewoon helemaal vol van jullie lieve reacties! Het suffe is, op het moment zelf had ik überhaupt helemaal niet door dat er sprake was van een noodsituatie. Een échte, zeg maar. Pas maanden later zat ik thuis een keer dr. Phil te kijken en toen kwam daar ambulance-sirenes in voor en toen zat ik opeens heel hard te huilen...
    Het was mijn tweede bevalling. Bij de eerste kwam de placenta ook al niet, maar na weeënopwekkers en duwen op mijn baarmoeder alsnog. Bij de tweede véél weeënopwekkers gehad, duwen, iemand trok aan de navelstreng en toen brak die van binnen af. Ben met een noodvaart haar het zkh gebracht en daar is de placenta verwijderd binnen een minuut nadat ik binnen werd gereden of zo. Hoewel me dus duidelijk was dat er haast bij was, heb ik later wel een klachtenbrief geschreven. De gynaecoloog was uitermate onvriendelijk, legde niets uit, was onnodig ruw ook met hechten. De gynaecoloog in kwestie werkt er nu ook niet meer. Deed me toch wel goed toen ik dat later via via hoorde.

@kleinebeer, goed dat je nu een afspraak hebt! Dit hoort volgens mij niet zo lang te duren, het bloeden zou net als bij een gewone bevalling na een week of wat toch wel klaar moeten zijn...

14. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    Wat heftig toch @NafNaf Snap dat het dan later heel wat in je los maakt.

Ik blijk nog een stuk placenta te hebben. Dit wordt dinsdag verwijderd. Kijk er erg tegenop aangezien ik als enige pijnstiller paracetamol mag slikken ivm borstvoeding.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik heb met borstvoeding wel zwaardere pijnstilling mogen slikken dan pcm hoor?

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hoe gaan ze dit weghalen dan? Gewoon onder narcose?

17. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Heb ik ook gehad werdt bij mij onder narcose gedaan napijn heb ik bijna niet gehad

18. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    De ingreep is inmiddels anderhalve week geleden en bloed sinds vier dagen niet meer!

Ze hebben met een cameraatje en een schrapertje het reststuk verwijderd en hoewel het flink pijn deedt, was het te doen.

Ben blij dat het eindelijk achter de rug is!

19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je bent gewoon wakker geweest?!

Fijn dat het bloeden is gestopt :)

20. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    Ja was gewoon wakker. Het was daarom ook met een half uurtje gedaan.

Ja echt zo fijn geen tampons en maandverband meer. Haha.

Share This Page