manuele therapie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by bambie, Mar 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Hoi,

Ik heb een vraag die "bijna" niets heeft te maken met zwanger zijn, in zoverre; ik heb een nekhernia en atrose in mijn nek, nu heb ik al enkele weken een zenuw klem zitten in mijn nek waardoor ik ontzettende last heb van mijn linkerarm, ik kan niet op mijn rechterzij liggen of een beetje scheef zitten want dan gaat mijn arm zeer doen (voelt als spierpijn in mijn boven en onderarm, en daarna gaat mijn hand "slapen")

Nu heb ik contact gehad met een fysiotherapeut die mij wilde doorverwijzen naar een manueel therapeut, maar deze zegt dat hij niets wil doen zolang ik zwanger ben tot 6 weken daarna. De fysiotherapeut wil mij ook niet helpen omdat hij de kwaal niet kan verhelpen maar alleen kan verlichten, hij zei letterlijk dat hij daar zijn handen niet aan vuil wilde maken.

Klopt het dat ik echt niet naar een manueel therapeut mag? Ik kan namelik snachts echt niet meer normaal slapen alleen als ik op mijn linkerarm ga liggen en dan wordt ik honderd keer wakker van de pijn.
    groetjes
    bambie (met een zielig pootje :) )

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Bambie met het zielige pootje!

Inderdaad heel vervelend dat je er zo´n last van hebt. Ik heb toch in de praktijk wel voorbeelden van vrouwen die wel naar een manueel therapeut zijn gegaan, dus ik weet niet zo goed waarom die van jou je niet wilt helpen. Misschien een second opinion van een andere manueel therapeut?!

Groetjes Brigitte

3. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Hoi
    Het scheen niet goed te zijn doordat je botten weker worden en je banden slapper?
    Mijn huisarts beaamde dit...
    Herken jij dit ook of is dat pas veel later in de zwangerschap?

Efin ik heb voor vanavond een afspraak met een fysiotherapeut en manueel therapeut die samen gaan kijken wat ze voor me kunnen doen :)

Dus hopenlijk heeft bambie gauw geen zeer pootje meer :) ;)
    groetjes
    Bambie

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Bambie,

sowieso worden je banden wat slapper in de zwangerschap en dit kan bv bekkenklachten geven of soms ook gewrichtspijn. Zwakkere botten zou ik zo niet durven zeggen. Ben benieuwd of ze iets moois en goeds kunnen verzinnen voor jouw arm.

Groetjes Brigitte

5. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Nou ik ben dus gisteravond bij de manueel therapeut geweest, waarbij ook de fysiotherapeut was (de fysiotherapeut is een bekende van mij dus vandaar dat ik savonds langs mocht komen)

Ik had de eerste rib van de linkerkant (boven) scheef zitten, dus daar zat inderdaad een zenuw bekneld, hij liet mij wat oefeningen doen waarbij hij de rib vasthield en daardoor ging hij weer op zijn plaats zitten, binnen 10 minuten was het gepiept, opluchting zeg, vannacht eindelijk weer normaal kunnen slapen. :)

moet wel bij de fysio langs vrijdag en 8 april terug naar de manueel therapeut om te kijken of de rib op zijn plaats blijft zitten.

Ik heb nog wel een vraagje, ik heb zowiezo een instabiele ruggegraat, met dank aan mijn turn verleden.. :cry: Weet jij of ik daardoor ook meer kans heb op bekkeninstabieliteit? En kan ik daar nu al wat mee doen om het te voorkomen?
    Groetjes van Bambie

Share This Page