Manuscript naar uitgever gestuurd. Zo spannend!

Discussion in 'De lounge' started by kristalhelder, Aug 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Het hoeft toch ook allemaal niet echt te kunnen? 3kwart van de boeken die ik bezit (en dat zijn er een hoop) staan gedeeltelijk of helemaal vol met dingen die echt niet kunnen of hoogst onwaarschijnlijk zijn.

Ik vond beide stukjes lekker lezen en had geen problemen met switchen tussen 2 personen. Ben ook wel benieuwd wat je genre is.

2. Ringeling

Ringeling Bekend lid

Mar 2, 2012
    869
    113
    43
    Female
    Ik denk dat het heel lastig is om wat met alle commentaren te doen. :)

Maar hier toch mijn commentaar :D
    Schrijven vanuit 1 personage is in het beginstukje wel te doen, Bijvoorbeeld zo:

Nerveus tikte Jack met zijn pen op het dossier dat voor hem lag. De vrouw die tegenover hem aan tafel zat werkte hem op de zenuwen. 'Zoals ik u het afgelopen uur al duidelijk heb proberen te maken bent u bevallen van één baby. Meer kan ik niet voor u doen, mevrouw van Buuren.' Marjan sprong kwaad overeind. 'Negen maanden lang heb je mijn zwangerschap begeleid. Je weet precies wie ik ben en dat er een tweeling in mijn buik groeide. Waar is baby twee?!' schreeuwde ze. Jacks bloed begon te koken en hij had het gevoel dat hij elk moment de controle zou gaan verliezen. 'U kunt nu zelf mijn kantoor verlaten of ik laat u door de beveiliging verwijderen,' zei hij dreigend. Marjan liet zich op de vloer zakken en begon als een gewond dier te janken. Dat was voor Jack de druppel en hij tikte het nummer van de beveiliging in. 'Goedemiddag Frans, ik heb hier een code 1.' Binnen twintig seconden werd de deur opengegooid en stormden er twee beveiligers de kamer in. Ze grepen Marjan vast aan haar armen en begonnen haar overeind te trekken. 'Hij liegt!,' schreeuwde ze. 'Hij heeft mijn baby gestolen!' Jack stond op van zijn stoel en ging voor haar staan. 'Luister, mevrouw van Buuren. Het is beter dat u nu rustig meegaat met deze twee heren. Doet u dat niet, dan bel ik mijn collega's en krijgt u een kalmeringsmiddel ingespoten. De keus is aan u.' Huilend liet Marjan zich wegvoeren door de beveiligers. 'Denk maar niet dat je zo makkelijk van me afkomt!,' hoorde Jack haar krijsen terwijl hij de deur dicht smeet.

Is echt als tip vanuit hoe ik het fijn vind om boeken te lezen, maar dit kan dus voor iemand anders weer helemaal niet fijn zijn.;)

Ik neem aan dat het bijschaven/herschrijven straks wel komt met iemand die er echt verstand van heeft.;)

3. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    maar daar kun je vast niet bevallen. :D
    Ach...zoals hierboven al geschreven...het hoeft natuurlijk niet allemaal te kunnen...het is een boek. Maar goed...ik blijf het afgezien daarvan wat over de top vinden. Ieder zn smaak. Hoop dat de uitgever enthousiast is. Ik weet hoe tof het is als je werk verschijnt!! Nogmaals. ...succes!

4. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Hahaha nee dat weer niet :p, maar wie weet is in het ziekenhuis van het verhaal hetzelfde geval aan de orde. Ach moet kunnen. :D

5. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

Aug 21, 2011
    743
    0
    16
    #45 kristalhelder, Aug 5, 2013
    Last edited: Aug 5, 2013
    Dit is ook echt de kladversie. Echt hoe het op dit moment uit mijn brein gerold komt :p Straks, als het af is, lees ik het na en dan verandert er ook nog wel veel. Had ik bij mijn eerste boek ook. In het begin moet je eigenlijk ook niet terug gaan lezen, dan ben je zoveel tijd aan veranderen en verbeteren aan het besteden dat het verhaal niet lekker meer loopt. Althans dat is mijn ervaring.

@Majel: Ik was gisteren ook eens mijn boekenkast aan het bekijken. Als ik echt alleen maar de boeken zou laten staan die 100 procent stroken met de realiteit, dan kan ik driekwart weggooien. Ik heb gisteren op het schrijfforum gevraagd hoe ze erover dachten en toen werd me een link gegeven naar een pagina over: suspension of disbelieve. Je moet je lezer laten geloven wat er staat, maar daarvoor hoeft het niet echt te zijn. Daar ga ik me maar eens in verdiepen.

@Ringeling: Bedankt voor het voorbeeld. En je hebt ook wel gelijk dat ik niet iedereen tevreden kan stellen.

@Micchan: Als Shadixxx tijd heeft om te lezen zal ze je wel vertellen hoe het verder gaat :p

Share This Page