Hey allemaal, Ik heb al verschillende berichten geplaatst bij het topic zwanger worden, maar sinds vandaag hoor ik bij de vruchtbaarheidsbehandelingen. Even in het kort mijn verhaal: Mijn vriend heeft reuma en heeft zware medicijnen die hij niet mag gebruiken tijdens onze pogingen om zwanger te worden. April vorig jaar is hij gestopt met deze medicijnen. In juli kon ik toen stoppen met de pil. In januari bij de gyn terecht gekomen voor onderzoeken omdat mijn vriend het erg zwaar begon te krijgen zonder zijn medicijnen. Zaadonderzoek, echo's, eisprong gevolgd, baarmoederfoto allemaal goed. Alleen samenlevingstest niet goed. Vandaag tweede samenlevingstest gehad. Uitslag is nog niet binnen. Wat de pijn bij mijn vriend betreft, is de grens nu bereikt. Hij kan bijna niet meer normaal functioneren en begint op steeds meer plekken pijn te krijgen. Hebben we aangegeven bij de gyn en die heeft ons nu doorverwezen voor IVF. Is niet de leukste manier en de prettigste weg, maar het gaf ons wel een goed gevoel dat er nu echt werk van gemaakt wordt. Heb de folders die we hebben gekregen al doorgelezen en heb een beetje een idee wat ons allemaal te wachten staat. Ik hoop hier mijn ervaringen met jullie te kunnen delen en samen met jullie dit traject te doorstaan. Groetjes Mar
Jeetje Mar, Dat is ook wat zeg.... Is er misschien niks aan de hand (of niet veel) op vruchtbaarheidsgebied, kan je door zo'n vreselijke ziekte alsnog aan de IVF. Pittig zeg! Ik wens jullie ontzettend veel succes! Liefs Elmo
nou zeg dit is zeker een naar verhaal, hopelijk zal ivf bij jullie goed slagen omdat er dus eigelijk met de eicellen en zaadjes niets mis is, zal toch wel even schrikken zijn geweest, komt vast helemaal goed veel liefs jose
Hoi Mar, Allereeerst welkom. Je kan hier altijd je verhaal kwijt, en iedereen zal je steunen. Jemig wat een verhaal. Ik wens jou en je partner heel veel succes. Liefs, Elvira
Jeetje zeg....dat is niet niks! Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop dat jullie kinderwens snel uitkomt!
hey allemaal bedankt voor jullie reacties, wel fijn hoor om hier een beetje mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik vroeg me vandaag het volgende af, misschien kunnen jullie me helpen. Aangezien de eerste samenlevingstest negatief was, is waarschijnlijk mijn slijm niet goed. Verder was alles in orde. Zou dan IUI niet een logische stap zijn en pas daarna IVF? Hebben jullie een idee waarom de gyn dan toch zou kiezen voor IVF? Misschien heeft het te maken met de slagingskans? (IUI 1 op de 10, dus 10 % en IVF 25%) Ik denk dat ik morgen even ga bellen om dit na te vragen. IVF lijkt me namelijk wel veel ingrijpender dan IUI. Iemand hier ervaring mee? groetjes mar
Ik denk idd dat het met de slagingskans te maken heeft....alhoewel....tja, weet eigenlijk niet. Ik zou het je Gyn zeker vragen hoor! IVF zou ik zo lang mogelijk uitstellen (is niet echt een fijne behandeling zeg maar). Elmo
ik denk zelf dat ze ivf doen, zodat je een hogere kans hebt om zo snel mogelijk zwanger te worden, aangezien je vriend niet lang(er) zonder de medicatie kan. wat zou je zelf willen?
Heb de gyn gebeld en het gaat inderdaad om de slagingskans. Bij IVF is de kans groter dat het lukt. tja, erg moeilijk. Zelf zou ik liever voor iui willen gaan omdat dit voor mijzelf waarschijnlijk allemaal wat makkelijker is. Maar het gaat bij ons om mijn vriend en als we met ivf meer kans hebben om zo snel mogelijk zwanger te worden, denk ik dat dat de beste optie is. Uiteindelijk doet hij nu al een jaar zonder medicijnen en is het voor hem echt een jaar van veel afzien geweest. Dan denk ik dat ik dit er nu maar voor over moet hebben. We hebben het er samen ook wel over gehad en hij klaagt absoluut niet hoor, hij zegt dat we met ivf waarschijnlijk meer kans hebben maar dat de uiteindelijke keus bij mij ligt. Hij vindt ivf zelf ook wel heftig en respecteert mijn keuze, gelukkig!
Pfff jeetje meid wat heftg allemaal. Ik wens je veel sterkte bij het maken van jullie beslissing en hoop dat jullie snel papa en mama mogen zijn. Ook petje af voor je vriend hoor. Liefs Zora
Heey Mar, Mijn slijm is ook niet goed, ik maak weinig slijm aan en het is te zuur waardoor het zaad geen overlevingskans heeft. Deze ronde ga ik starten met IUI (mits er geen wachtlijst is..). Misschien is het slagingspercentage idd hoger bij IVF, ik heb geen idee! Ik wil je veel succes wensen met je traject! Liefs Nikkie
Hey Nikkie Tja, toch wel erg jammer he dat het bij ons dus zo werkt. Wij hebben inmiddels besloten dat we toch voor ivf gaan. Volgens de gyn hebben we dan de meeste kans en daar gaat het bij ons nu toch om. Ik hoop dat het allemaal een beetje mee valt en dat het voorspoedig zal gaan. Ook jou wil ik veel succes wensen. groetjes mar