Lorreke dank je (haha onze dochter heet Sofie) Ik zou persoonlijk voor Sophie gaan alleen dan geschreven als Sofie.
Allebei mooi, maar Sophie komt wel erg vaak voor. Als je dat niet stoort zou ik voor Sophie/Sofie gaan.
Mara Omdat zovelen al Sophie heten, verder vind ik het geen stomme naam ofzo maar vind een beetje uniciteit wel leuker. Sophia vind ik mooier overigens, maar dat vroeg je niet
Mara Sophie, roepnaam Mara? Ik vind Sofie / Sophie erg leuk, maar ook enórm populair en daardoor een beetje nietszeggend. Wel erg leuk voor een 2e naam. Mara is origineler en vind ik wat krachtiger. De klank ervan vind ik niet fantastisch (beetje zeurderig), maar toch ergens wel leuk.
Mara.. is mijn naam haha ik hoor al mijn hele leven dat mensen het een mooie naam vinden.. en die betekenis.. tja.. vanuit de Bijbel staat het voor bitterheid, en sommige zeggen dat het is afgeleid van mar, de zee.. eerlijk gezegd kan het mij niet interesseren, ik ben blij met mijn naam. Mijn tweede naam is Eline, vind ik ook erg mooi. Sophie vind ik persoonlijk een beetje saai.
O ja.. het enige irritante is dat mensen je in eerste instantie vaak verwarren met Tamara.. of grapjes over maya de bij.. maar goed, denk dat de nieuwe generatie minder last heeft van maya de bij.. gelukkig!
En samen dan? Mara Sophie? Ik vind dat echt mooi klinken samen!! (Sophie Mara klinkt dan weer voor geen meter naar mijn idee..) Vind het allebei mooie namen dus je kan eigenlijk niet mis gaan Succes met kiezen, lastig he?