Hoi, Als je niet van de muziek van Marco houdt, neem ik aan dat je dit topic niet opent. Maar anders ben ik heel benieuwd of je 'iets hebt' met een specifiek liedje (herkenning, herinneringen enz.)? Ik kan heerlijk de hele avond luisteren naar (alle) liedjes van Marco Borsato. Veel liedjes raken mij wel.
Ben niet echt een MB fan, maar het nummer De Waarheid vind ik wel een tranentrekker. Niet dat ik ervaring heb met het onderwerp, maar in combinatie van reclame voor - ik geloof - Radio 2 met een hond en een foto van een kat (die dan overleden was of zo) vond ik het destijds erg zielig en die emotie is aan het nummer blijven plakken
Ik weet welke reclame je bedoelt en het liedje is 'waarom nou jij'. Mijn hond was net voor die reclame overleden en ik kan er gek genoeg nog niet naar luisteren. Net als 'afscheid nemen bestaat niet'.
Ik ben geen fan, al vind ik sommige nummers wel mooi. Ik heb iets en tegelijk helemaal niks met "Afscheid nemen bestaat niet" omdat mijn moeder ooit, toen ik een jaar of 14 was, zei dat als ze dood zou gaan, dit nummer gedraaid moet worden op haar crematie. Dat heeft blijkbaar zoveel indruk op mij gemaakt dat ik deze associatie met dat nummer heb. En ze leeft nog. "Dochters" zo heet het geloof ik, vind ik wel heel mooi. Toen ik zwanger was moest ik er steeds bij huilen 😅
Slaap maar De speeltuin Zwart en wit Al moet ik voor Marco wel echt een bui hebben. Soms krijg ik echt jeuk ervan, soms kan ik t heerlijk opzetten en beetje wegdromen. ☺
Trouwens hier het origineel van 'Waarom nou jij' en hier de tekst in het Italiaans en Engels. En 'De Waarheid' is uiteraard geschreven (tekst en muziek) door John Ewbank, dus hij krijgt ook de credits voor het losmaken van de emotie.
Alles ben erg fan! Meerdere concerten geweest (7 ofzo) Maar ZIJ doet me het aller meeste gedraaid op begravenis schoonzus die veel te jong en onverwacht overleed
Ben geen fan maar vind toch meerdere liedjes van hem leuk. Favorieten zijn dan Margherita en Ik leef niet meer voor jou, in die volgorde. Er is een tijd geweest dat ik ze grijs gedraaid heb.
Allemaal jankliedjes.. Maar 'Rood' die vind ik zo rot Dat liedje was op de radio toen we een ernstig auto ongeluk kregen op mijn 18e verjaardag.. als dat liedje erop is, wordt de tijd even teruggespoeld naar die nacht brrr Waarom nou jij, Afscheid nemen bestaat niet en Opa zijn ook zo moooi!
Vooral toen ik zwanger was vond ik de liedjes van Marco Borsato erg mooi. Slaap maar inderdaad en liefde voor het leven. Daarna natuurlijk dochters Dromen zijn bedrog is echt jeugdsentiment, was 16 toen het een hit was . Aan binnen ook mooie herinneringen. Waarom nou jij is gedraaid op de begrafenis van een kindje van 1 jaar dat ik kende, vind het moeilijk om dat nummer te horen. Afscheid nemen bestaat niet wil ik graag op mijn begrafenis... Zijn nieuwe nummer mooi vind ik ook erg mooi, vooral met die clip erbij. En vrij zijn, je hoeft niet naar huis vannacht, kom maar bij mij, allemaal fijne herinneringen aan
Als rennen geen zin meer heeft. Dat nummer doet me aan mijn moeder denken die een heel zware periode voor haar overlijden doormaakte.