Moeilijk!

Discussie in 'De lounge' gestart door Rnate, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ik heb de moeilijke beslissing gemaakt om 2 honden weg te doen.
    We hebben er 3 maar sinds de komst van D. kan ik ze gewoon niet meer de aandacht/zorg geven die ze verdienen.
    Ik had dit echt nooit van mezelf verwacht! IK altijd omringt door dieren, elk dier altijd willen helpen het waren echt mijn kindjes. Ze zijn super lief voor D. ze speelt em ravot lekker met ze rond maar ik kan niet en een buggy duwen en met 3 honden lopen. 1 van de honden is zelfs zo waaks geworden dat ik niet samen met haar en D. buiten kan lopen omdat ze TE beschermend is. (ze heeft een keer staan grommen en hangen aan de lijn naar een vrouw)

Ik heb dus een advertentie op mp gezet, oppervlakkige info en geen foto's(alleen op aanvraag). Ik krijg voornamelijk reacties op de stafford, maar omdat ik dr niet zomaar weg doe aan iedereen en dr niet gratis weggeef haken mensen al af. Ik vraag voor meer info over gezin/werk situatie en vervolgens hoor je niks meer. Stiekem vind ik dat ook wel fijn, want ik wil ze niet kwijt!!!!Maar voor hun is het beter!

Bij elke mail krijg ik weer een schok, wat als DIT wel een goeie baas is?

Iemand tips? hoe ik hier het beste mee kan omgaan?
    (of als iemand nog een plekje (of 2)heeft voor een geweldig lieve hond!

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen zoals je nu doet kritisch zoeken naar de nieuwe baas..
    Heb zelf een kat weg moeten doen ivm ruzie onderling..en heb daar 3 maanden over gedaan.. Ze ging wel gratis weg maar naar een baas die ik geschikt achte
    Die kat zit daar nu beter op haar plek als hier..

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als je ze eigenlink echt niet weg wil doen kun je dan niet nog 1 x naar andere opties kijken? Er zijn meer mensen met kids en meerdere honden, miss hebben die tips voor je? Ik doe die 2 van mij voor geen goud weg!

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Wij hebben ooit een hond weg gedaan aan gezien ze niet met kids overweg kon. Hond ging wel gratis weg. Maar ben zelf naar de nieuwe baas gegaan en als jet niet Goed voelde had ik de hond weer mee genomen. Dit ook duidelijk zo afgesproken

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Kritisch zoeken blijf ik zeker doen!

We lopen al heel lang met het idee dat de honden beter verdienen. Ik heb nu de knoop doorgehakt, hoe moeilijk het ook is. Ze verdienen de aandacht die ik eerder ook voor hun had ik kan ze nog wel aanhouden maar ze komen er niet genoeg uit, ja de tuin in maar dat is ook geen optie. Ze worden ook vervelend door te weinig beweging en gaan druk doen.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Dapper besluit.

Ik zou het hetzelfde doen als jij hoor, ik heb dus ook geen tips.

Sterkte.

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Vind het knap dat je het beste met jou honden voor heb meid!

8. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Hervé waren echt je kindjes? Ok maar je doet D toch ook niet weg..rare vergelijking maar ik ga af op jouw woorden en het bijkomende gevoel daar dan op. Je kunt 3 honden en een buggy niet meer aan maar je doet dit al een dikke jaar en nog even dan is die buggy niet meer nodig ;)
    Zoals ik je hoor (lees) denk ik dat je spijt gaat krijgen. Heb je geen buurmeisjes/jongens die voor een paar euro per week een paar keer lang willen wandelen?

9. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Nee, ik doe dit dus niet meer. Ik kan niet met de honden lopen.
    Kindere uit de buurt met een stafford en een rottweiler kruising laten lopen is geen optie. Het zijn en blijven kinderen en dieren ik ga kinderen die verantwoordelijkheid dus niet geven.

10. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Het was een optie ;) (bedoel overigens tieners en die kunnen dat vast wel)
    Voor je te waakse hond is er ook genoeg oplossingen. Maar doe jij je kindjes maar weg hoor. Je laatste bericht laat beter zien hoe je erin staat en neem mijn woorden terug dat je er spijt van zult krijgen.

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Gedragstherapeut inschakelen?

Zou ze in iedergeval nooit van me leven op MP zetten.
    Terug naar fokker of als herplaatser aanmelden bij rasvereniging.

12. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Tieners "ken" ik niet. Het karakter van de waakse hond valt helaas niet aan te sleutelen wat betreft D. ze wil haar gewoon beschermen. Als mijn vriend en ik aan het stoeien zijn en het wordt te wild wil ze hem ook "pakken".

Weet niet zo goed hoe ik de laatste zin moet opvatten, maar spijt zal ik er zeker van krijgen maargoed, ik kijk naar wat het beste voor HUN is.

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hoe weet je dat er niet aan te sleutelen is?
    Wat heb je al ge.daan ?

Ik blijf er bij...nooit op MP.
    Zeker deze rassen niet.

14. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Omdat ik haar niet ga afstraffen op haar waaksheid en beschermend karakter. Ze is waaks wanneer het moet slaat verder niet voor onzin aan en is ook niet vals/agressief.

Er staan verder geen foto's op mp en ondervraag de geinteresseerden ook goed. Als het zover komt ga ik zelf eerst daarheen voor de klik en controle. Daarna ga ik weer naar huis (met de hond) en laat het even bezinken. Ook wil ik contact onderhouden.

Terug naar de fokker is geen optie, en de andere is een asbak die ik ergens weggehaalt heb.

15. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou gaan voor een hondenuitlaatservice... Zij gaan 1x per dag met alle honden naar het bos toe en de kosten zijn helemaal niet zo heel erg hoog. Zo kunnen ze lekker spelen en rennen met andere honden en heb jij je handen vrij.
    Is het geen optie om dat eens te proberen voordat je ze weg gaat doen?? Ik zou er eerst echt ALLES aan doen voordat ik mijn hond weg zou moeten doen, zodat ik zeker weet dat het niet aan mij lag... ;)

16. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Geloof me. Ik ben ALLE opties bij langs gegaan. Dit besluit heb ik maanden overwogen.

17. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Mag ik dan vragen waarom je niet zou kiezen voor een hondenuitlaatservice? Wij gebruiken die namelijk ook en ik vind het geweldig voor de honden.. :D

18. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Omdat 1 van mijn honden niet met andere overweg kan. Hier in de buurt zit ook geen service.

19. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik ben het helemaal met mamalicious eens ! Hoezo kan die hond niet met anderen overweg?? je hebt er tenslotte 3...dat gaat toch ook?? Voor geen prijs dat ik mijn huisdieren weg zou doen...al helemaal niet in deze situatie.

20. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Waarvoor heb je hier een topic over geopend eigenlijk? Om te horen hoe dapper je bent en je de juiste keus maakt? Je kiest de makkelijkste weg en denkt niet aan die beestjes. Allemaal onzin redenen die je hebt. Zeg gewoon er geen zin meer in te hebben, das tenminste eerlijk!

Deel Deze Pagina