Mijn hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo allemaal,

Deze vraag hoort hier misschien helemaal niet thuis maar stel hem toch even want ben best ongerust over mijn hond. (kruising bordercollie/duitse herder)

Mijn hond bijt dus in haar vacht zeg maar net boven de staart daar heeft ze nu allemaal korsten zitten :cry: Ook krabt ze een heleboel terwijl ze dus helemaal geen vlooien heeft. Haar vacht glanst ook gewoon mooi. Ze krijgt van ons nooit aardappels en kaas ofzo. Wel krijgt ze haar brokken natuurlijk en zo af en toe een stuk vlees/beleg.
    Ik heb haar trouwens afgelopen donderdag een wormenkuur gegeven dus die kan ze ook niet hebben.

Wie weet wat het zou kunnen zijn ?

2. heeft hij het altijd gehad,of de laatste tijd

christie

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nee ze heeft het echt alleen de laaste tijd nu zo'n maand ofzo.

4. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Mischien vochtblaasjes onder de huid , mischien kan je het even inspecteren ;)
    Ook geen uitslag/exeem of dergelijke?

5. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik denk dat het vanalles kan zijn, van geirriteerde huid tot schurft.
    Ik zou gewoon ff langs de DA gaan hoor.

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Even langs de DA gaan!

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hoi,

ik denk bijna wel te weten wat het is: vlooienallergie.

Dit zijn vlooien van KATTEN, dit jaar is een bijzonder epidemie-jaar geweest, ook omdat het zo lang zacht weer was. Honden hebben er nu dus ook last van.

In ons dierenasiel hebben we het gemerkt aan zowel honden en katten.

Mijn dierenarts bevestigde bovenstaand verhaal.

Ga even bij de arts langs, dan krijgt je hond een prikje tegen de jeuk en het bijten en knapt hij zienderogen op.
    Geef je hond meteen een nieuwe dosering Frontline tegen vlooien en teken.
    En hou 'm op zijn normale brokken, dat is altijd goed.

Niet te lang wachten met een bezoekje aan de dierenarts, want door het bijten kan de huid verergeren!

Succes ermee.

8. ze heeft vast last van een alergie,je kunt haar mischien een keer wassen,en even kijken hoe dat gaat.
    heb je haar kleedje uitgewassen met een ander wasmiddel dat ze daar op reageerd.
    en als het aanhoud gewoon even naar de dierenarts,nemen daar wel iets van haar huid en zetten dat dan even op kweek en kunnen ze vaak wel zien waar ze last van heeft.

christie

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@darcy

dat was ook het eerste waar ik aan dacht :)
    succes

10. Nonnekuh

Nonnekuh Lid

13 nov 2005
    83
    0
    0
    Tukkerland
    Het kan zijn dat je hond maar een vlo heeft op die plek.

Schuurt je hond ook met zijn kont over de grond, zogenaamd sleetje rijden?
    Zo ja, dan kan hij last hebben van zijn anaalklieren. Als dit het geval is dan moet je ff bij de dierenarts langs. Die zal dan de anaalklieren uitdrukken ( klinkt smerig, en is ook smerig! ).

Groetjes Nonnekuh

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Weet je zeker dat het geen vlooien zijn, want die zie je niet altijd even goed. Als je gaat zoeken, kun je het beste de hond op zijn rug leggen en tussen de benen kijken.

12. Niet meer actief

Wij hebben ook een Border Collie en die heeft precies het zelfde gehad.
    Bij de DA bleek ie dus ook allergies voor kattenvlooien ( wij hebben 3 katten ).
    Dus goed spul mee gekregen van de DA...en natuurlijk ook voor de katten.
    Hij heeft er nooit geen last meer van gehad.

Liefs Nies

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Haha dat van die kattenvlooien kan kloppen, een van onze katten had precies hetzelfde, korstjes boven haar staart, en het werd wat kaal.
    (van het krabben en bijten idd)
    Zij krijgt dan ook een prikje bij de dierenarts tegen de jeuk, en natuurlijk frontline. (daar moeten we ook echt geen 2 dagen te laat mee zijn, anders heeft ze die plekjes weer)

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik denk dat het de anaalklieren zijn die vol zitten.
    Bikkel heeft daar ook heel snel last van en die gaat ook op die plek zitten bijten en krabben.
    Maar je moet weten hoe je ze moet uitknijpen dus je kan het beste even naar de dierenarts gaan en die zal ze voor je uitknijpen,ik weet bijna zeker dat dat het is.

15. Niet meer actief

Ik heb het ook gehad ... zat ik bij de dierenarts ... VLOOIEN ... :oops: :oops: owowowow wat voelde ik me een domme slechte baas ... Inderdaad een injectie en Frontline erop ... nu is het helemaal over ... :)

16. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    Ik dacht meteen hetzelfde als Vales; de anaalklieren.

Ik heb zelf ook 2 honden, waarvan 1 allergisch is voor vlooien. Ik let er dus super goed op dat onze honden en katten die niet krijgen.

Toch zat een ook een keer zo rond zijn staart te happen. Het bleek dat zijn anaalkliertjes verstopt zaten. De dierenarts kan inderdaad uitleggen hoe je ze uit moet knijpen

Deel Deze Pagina