Het is namelijk zo, onze mop drinkt naar mijn idee mega veel. Om het even op te noemen. 2 flessen van 250 ml melk (overdag 1 en s'nachts) 1 bord van 150 ml pap 1250 ml water/diksapk . Hier moet ik wel bijzetten dat hij niet echt uit een beker drinkt maar veel uit een fles. Ik ben druk bezig met een beker, maar meneer wordt hysterisch en drinkt dan eerst 150 ml uit een fles om vervolgens met hulp en 100 ml (dus 250 ml per keer) uit een beker te drinken, en dat 5x op een dag . 1 fles water van 100 ml in de nacht (na zijn melk anders ben ik uren op omdat hij niet wil slapen). Dus opgeteld drinkt hij aan vocht wel 1850 ml en 150 ml aan pap. En dan eet hij best flink wat avondeten en 2 crackers en een boterham tussen de middag. En als fruit eet ie 1 grote appel of 1,5 banaan of zoiets. Ik heb eens geprobeerd te minderen met de flessen maar meneer wordt hysterisch en gaat de boel bij elkaar krijsen, heb dan het idee dat hij echt dorst heeft. hij is nu 18 maanden Doe ik iets fout met het drinken geven? Of moet ik de HA eerst raadplegen, of mag hij wel deze hoeveelheid vocht drinken .
Ben jaloers, ik krijg er met moeite Een liter drinken in en geen melk. Hij drinkt wel erg veel zuivel als ik het zo lees, aanbevolen hoeveelheid is 300 cc zuivel per dag...
Heb je gecheckt of er geen medische reden is van zoveel drinken? Want als hij 5x 250cc water drinkt en al die melk en sap + groente en fruit, is dat echt heel veel vocht. Is hij getest op evt suiker? Daarnaast zou ik echt niet meer dan 400cc melk geven, en dat is incl pap!
Lijkt inderdaad veel zuivel. Mijn zoontje drinkt nog niet eens 500 per dag. Hij is niet echt een drinker. Maar ik denk dat het niet erg is hoor.
hier drinkt dochter van 20 maanden dit: s`ochtends fles thee 160ml grootste gedeelte thee en scheutje melk rond 10.00 roosvicee 150ml smiddags melk: 100-150ml tussendoor roosvicee/water/thee etc: 150ml Ik drink veel water en daar drinkt ze overdag nog hier en daar slokjes van, soms bij het avond eten drinken we ook nog water. Ik zou eerst veel minder melk gaan geven, dat is helemaal niet goed zoveel. bied maar eens een flesje water aan op die momenten. En nog een tip: snachts hebben ze geen melk meer nodig (is gewenning) en is nog slecht voor de tanden ook.
Ik zie ook dat het al genoemd is maar wat mij als eerste te binnen schiet is of hij geen suikerziekte zou hebben. Is wel een kenmerk daarvan.
Ik zou ook zeggen dat het wel veel vocht is voor zo'n kleintje en dacht ook gelijk aan suiker. Zou de HA gewoon even raadplegen, kan nooit kwaad om even te vragen of het ok is zo.
Veel drinken hoeft helemaal niet te betekenen dat er suikerziekte is, er moeten dan ook echt andere symptomenn zijn. Maar teveel drinken is wel belastend voor de nieren. 1- 1,5 liter op deze leeftijd is echt genoeg. De pap mag je gewoon zien als vaste voeding maar alles wat echt als vocht wordt opgenomen is dus drinken en 1-1,5 liter is echt plenty. - Schaf de flessen af (gewone beker, tuitbeker of rietje) - breng de zuivel wat terug (300 - 400 ml) waarom 's nachts melk? Waarom 's nachts voeding? Als er al sprake is van werkelijk dorst dan alleen water (ook veel beter voor de tanden!) Op rantsoen dus! (hebben we hier ook moeten doen, ging gelijk goed )
daniel heeft ook hele tijd gehad dat hij heel veel dronk. nagevraagd op cb, maar als hij gewoon levendig was voor de rest en niet ineens veel dikker werd maakte het niet, alleen wel proberen water te geven ipv diksap en zo ivm de suikers. Is hier vanzelf weer overgegaan
Ok, de zuivel minderen is geen probleem. Die hoeveelheid is een beetje een gewoonte. S'ochtends pap, middag een flesje melk, en als hij s'nachts komt nog een flesje melk. Maar ik denk dat als ik de fles van in de middag weglaat dat hij het niet merkt, dus die zal ik wel kunnen vervangen voor thee of water oid. dus dan zal ik rond de 400 ml uitkomen, das denk ik niet zo erg toch??? Aan suiker heb ik weleens gedacht, en denk dat ik maandag de HA er eens naar informeer. Ik probeer echt over te stappen naar beker (met rietje gaat het redelijk), want 18 maanden en de meerderheid uit een fles is ook niet bepaald goed (nou ja goed, ook meer gewoonte). Zal ook een beetje laksigheid van mij zijn. Ik vind het gewoon veel echt veel wat hij wegwerkt qua vocht. En daarbij eet hij ook meer dan voldoende, het is dus niet zo dat hij van al dat drinken minder eetlust heeft.
of toch de melk van s'nachts vervangen voor water. Ik zag dat ik de helft maar had gelezen van jullie reacties, oeps . iig zuivel minderen zal geen probleem zijn. ik denk dat ik vanavond eens probeer geen melk te geven
Ja dat zou ik wel doen, lekker eerst water aanbieden als die wakker word. En hier i.p.v. flesje tuitbeker, alleen de thee s`ochtends doen we uit een fles
Tuit heb ik in alle vormen en mate geprobeerd (kast ligt er vol mee ), en een rietjesbeker snapt ie niks van, terwijl hij wel uit een pakje met rietje drinkt met hulp en ook een beker met rietje gaat redelijk met hulp, rare snuiter . Ik ken dit bij onze oudste, zij dronk ook alleen uit fles of beker met of zonder rietje. Ga iig druk aan de gang met het bekertje (zal een chaos worden ) en het minderen van de zuivel.
Is wel veel ja... en qua zuivel moet er inderdaad flink wat af! Hier komen we ongeveer aan 1 liter vocht per dag (melk/water/fruit/groenten). 's Morgens bij de boterham 150ml melk en 's avonds voor het slapen gaan nog 150ml melk. Verder eet ze ook vaak zuivel op brood, dus zitten rond 300-400cc zuivel. Verder drinkt ze overdag zeker 2 tuitbekers water a 300cc per tuitbeker. Dus prima leek mij.... Zoveel drinken hoeft niet direct op suikerziekte te wijzen, maar om een keer te overleggen met huisarts kan geen kwaad natuurlijk! Vriendin van mij krijgt er met moeite 2 bekers vocht in op een dag, ook niet fijn lijkt me.
Vind het i.d. ook veel. Hier ook wel een kindje wat veel drinkt ( althans dat zeggen ze steeds op het kdv.. ) Ze krijgt; s ochtends pap met 100 cc melk erdoor. Vaak een beker water erbij waar ze een paar slokken van neemt Bij haar fruit een beker diksap ( meestal een kleine beker 3/4 vol ) wil ze meer drinken krijgt ze water. Dat drinkt ze vaak nog een halve beker ofzo. Bij de boterhammen een halve beker melk Rond 15u een beker diksap wil ze meer drinken krijgt ze water. Bij het avondeten een beker water en voordat ze gaat slapen laat ik haar ook nog een paar slokjes water drinken als ze daarom vraagt. Een enkele keer s`nachts als ze wakker wordt een paar slokken water. Als het echt niet lukt om te minderen zou ik inderdaad even overleggen met de huisarts. Melk s`nachts / s`avonds zou ik echt niet meer geven !
Ik vind het echt heel veel vocht. Als het niet lukt om te minderen zou ik contact opnemen met de HA want dit is een heel bekend symptoom van diabetes - het hoeft niet zo te zijn maar je kunt het maar beter zo vroeg mogelijk uitsluiten, het is een ernstige aandoening en kan veel schade aan het lichaam aanrichten als je niet weet dat je het hebt.
Dan zou ik gewoon lekker een gewone beker met eenrietje invoeren, en die flessen nog alleen vOor melk gebruiken. Overigens dronk ik als kind ook belachelijk veel water, zeker 3x s nachts. Nu nog drink ik s nachts een spa-flesje leeg, en ben verder helemaal gezond.
Mijn zoontje dronk ook altijd heel veel. Hebben het toen ook moeten bijhouden van de huisarts ivm suikerziekte. Dit had hij niet! Na het knippen van zijn amandelen (veel ontstekingen) is het drinken een heel stuk verminderd! Hij drinkt nu iets meer dan een "gemiddeld" kind! Bij hem kwam het dus duidelijk bij zijn amandelen vandaan omdat hij die altijd vergroot waren en met drinken hij daar minder last van had!
Vandaag begonnen met het minderen van de flessen. Hij heeft vanochtend nog 100 ml sap uit een flesje gehad en 2,5 beker met een rietje leeggedronken (+/- 400 ml). Dus hij drinkt nog wel veel, maar niet meer (als het zo doorgaat) zoveel uit een flesje. Hij vraagt echt nog steeds om drinken, dus denk niet dat hij veel dronk omdat het uit een fles makkelijker is. vannacht daarintegen ging iets minder, hij kwam rond 4 uur en ik gaf hem een fles water en wilde hem terugleggen, maar nee hoor, meneer huilde en huilde (heb een uur met hem liggen klooien), toch maar een klein flesje melk gegeven (want ja, mama wou toch slapen ) en meneer sliep weer lekker verder. Dus dat moet ik nog zien te veranderen. Denk dat ik steeds minder melk ga geven, in 1x stoppen trapt hij niet in denk ik. Bel maandag voor de zekerheid toch maar ff de HA, misschien hebben wij gewoon een dorstlesser, maar je weet maar nooit.