Iemand ervaring met de bijtring van de Hema?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kaatje85, Feb 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Het gaat om deze

We hebben er nu één van het kruitvat maar die krijgt hij niet in zijn mond waardoor hij er dus niet op kan kauwen.

Zijn die van de Hema makkelijk om naar zijn mond te brengen en in zijn mond te stoppen?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Deze hebben wij veel gebruikt! Het is dik genoeg om vast te houden, er zitten ook smallere en bredere stukken aan.
    En je kunt er makkelijk in bijten, omdat het niet heel erg hard is.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Super, dank je wel !

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja wij hebben er 3.

1 in de tas voor mee, 1 voor in de koelkast en 1 om te gebruiken.

We hebben meerdere, maar deze zijn favoriet. Ze zijn dun en die ogen zijn bij ons helemaal uitgekauwd en nee heb er geen aandelen in.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    haha heb er meer positieve reacties over gehoord dus heb er ééntje besteld om uit te proberen.

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Prima ding!

7. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Hoi,

die van de hema is zeker fijn, maar deze van Difrax was echt favoriet... ze werd zelfs boos als we die even pakte en weglegde :)

8. boogschutter78

boogschutter78 Actief lid

Oct 18, 2006
    276
    0
    0
    Gelderland
    Die van de Hema is hier ook favoriet !

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hier vind ze hem ook erg lekker. :) Ik heb hem gekregen in de kraamweek, weet ik gelijk waar hij vandaan komt ;)

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Die hebben wij hier ook, zat in het kraampakket van mijn oudste. Die is nu 2 jaar en 4 maanden, kun je nagaan hoe lang ze die al in het assortiment hebben.

Maar ook hier bevalt hij prima!

11. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Vanaf wanneer gebruik je eigenlijk een bijtring?

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ik heb er een van difrax in de vorm van een eendje. een ronde is handig voor als de voortandjes doorkomen, maar daarna niet meer. deze heeft kleine uitsteeksels, ideaal.

13. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Ik heb er ook 1, maar Iris gebruikt hem nu alleen nog maar om vast te pakken/houden. Ze stopt hem nog niet in haar mond, ze likt er alleen af en toe aan............

14. Wij hebben er ook eentje van de Hema gebruikt. Maar op CB hebben ze wel gewaarschuwd dat zodra de tandjes echt goed door zijn je deze niet meer mag gebruiken ivm stukbijten en het lekken van de vloeistof die erin zit.
    Ze adviseren dan een harde bijtring zonder vloeistof.
    Ik heb ook geen idee wat de vloeistof is die erin zit dus wij hebben het risico niet genomen nadat de tandjes door waren.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Vash, zodra de tandjes in aantocht zijn vinden ze het vaak lekker om ergens op te kauwen

Djenno, op de website van de Hema staat dat je hem zelf moet vullen met water. als hij dus stuk gebeten wordt is het toch alleen water wat ze binnen krijgen?

16. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat er meestal steriel water in die bijtringen zitten? Elian zijn kiezen zijn aan het doorkomen dus hij vindt zo'n waterbijtring nog erg lekker....

Dit vond ik trouwens op de website van Mam over hun bijtringen:

Kan de vloeistof in de MAM Bijtring zonder bezwaar gebruikt worden? Ja! Bij de vloeistof gaat het om, volgens voorschriften getest, gedestilleerd water zonder toevoegingen en is daarmee volledig ongevaarlijk.

Kan mijn kind de bijtring stuk bijten? De bijtringen zijn speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd waarin ze ‘tanden krijgen’ en zijn bestand tegen hun bijten. Desondanks zou u voor de veiligheid de bijtring voor elk gebruik op slijtage en beschadigingen moeten onderzoeken en bij behoefte vervangen. Oudere kinderen (>3 jaar) zijn in staat, het met watergevulde gedeelte stuk te bijten.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Thanx, zolang er gewoon water in zit maak ik me niet druk over het stuk bijten. Lijkt me ook nog niet echt aan de orde met die ene tand van hem :)

18. Nee, die groene is al gevuld met een vloeistof en ik heb geen idee wat voor vloeistof dit is? iemand>?

19. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Zie mijn antwoord boven aan de pagina hier ;) Ik weet niet of dit ook voor alle bijtringen geld maar ik kan me niet voorstellen dat ze er iets anders in doen, ik meen dat in degene die ik heb van de kruidvat ook op de verpakking stond dat de ring gevuld was met steriel water.
    De bijtring waar de TS het over heeft moet zelf gevuld worden met water volgens de website van de HEMA.

20. oke, ik had het over die groene bijtring (ook hema) waarvan je het plaatje ziet bij de eerste post van dit onderwerp. Die kan je niet zelf vullen. Hoe ziet die bijtring eruit die je zelf kan vullen? Lijkt me inderdaad veel handiger!

Djenno heeft inmiddels al een tijdje geen nieuwe tand meer gehad dus nog geen nieuwe bijtring nodig gehad eigenlijk maar altijd handig om alvast in huis te hebben mocht er weer eentje doorkomen.

Share This Page